Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Zit niet zelf te klungelen aan een jong paard want hierdoor kan je veel schade aanrichten aan het dier in kwestie waardoor het gecorigeerd moet worden... En dat is niet altijd een pretje... Niet voor het paard... En ook niet voor de ruiter die het moet doen...

Ania schreef:Zal ik dan maar serieus reageren?
Ik weet niet hoevaak je hem longeert, maar een 1,5 jarige mag je niet te vaak en zeker niet te lang longeren!!
Wat je kunt proberen is dat iemand naast hem gaat lopen op de longeercircel terwijl jij in het midden de longe vasthoudt.
De persoon die naast hem loopt moet dan stapje voor stapje steeds verder van hem af gaan lopen totdat ie naast je staat. Jouw taak is dan om de pony met je stem en zweep vorwaarts te houden.
Succes!

Ania schreef:Zal ik dan maar serieus reageren?
Ik weet niet hoevaak je hem longeert, maar een 1,5 jarige mag je niet te vaak en zeker niet te lang longeren!!
Wat je kunt proberen is dat iemand naast hem gaat lopen op de longeercircel terwijl jij in het midden de longe vasthoudt.
De persoon die naast hem loopt moet dan stapje voor stapje steeds verder van hem af gaan lopen totdat ie naast je staat. Jouw taak is dan om de pony met je stem en zweep vorwaarts te houden.
Succes!
later met touw en dan steeds meer de cirkel uit breiden..
Jasia schreef:Ania schreef:Zal ik dan maar serieus reageren?
Succes!
Dat zou ik niet doen.. Dan loopt ie achter die persoon aan en dan leert ie nog niet naar de gene in het midden te luisteren..
Je kan de bak afzetten in een cirkel en hem eerst los leren op de cirkel te lopenlater met touw en dan steeds meer de cirkel uit breiden..
Of als daar geen mogelijk heid voor is hem eerst een of 2 meter lijn geven en mee lopen, zo kan je hem beter "sturen".. Dan steeds is losser en steeds wat minder mee lopen..
SNap je wat ik bedoel?
suleilitha schreef:Niet om t een of ander TS, maar hoe oud ben je?
. lindake schreef:Als ze zo ervaren is zou ze toch wel moeten weten hoe ze op een adequate manier moet reageren als er problemen zijn bij het longeren.