ik rij al jaren in de bos bij ons en nooit problemen gehad met wandelaars met of zonder honden.
Als ik mensen met honden tegen kom en ze krijgen hun hond niet gelijk te pakken ga ik even stappen of stilstaat als de hond evt mijn richting op komt, mensen pakken hun hond vast en klaar, ga weer verder.
Als ik zie dat de mensen de hond(en) al vast hebben dat draaf of galoppeer (wat ik net op dat moment doe) ik door rustig (niet als een gek crossen natuurlijk
)nu vanmorgen kom ik dus weer wandelaars met honden tegen, 1 mevrouw had haar hondje in de arm en de andere mevrouw had 2 honden vast, dus ik in een rustig galopje verder ( pad is trouwens ook nog heel breed dus plek genoeg, hou ik wel rekening mee)
had mevrouw de hond aan de halsband vast dus hond trekt en zij laat los, hond schiet t pas op niet echt richting mij maar kwam iig wel los. de mevrouw boos tegen mij, je mag ook nog voorbij galopperen dat mag niet en hier en daar. dus ik zo tegen de mevrouw, nou bij mijn weten mag een hond ook niet officeel los.
nou vraag ik mij dus af mag je officeel niet voor bij galopperen of is dit gewoon een gemaakt regeltje. want daarbij vind ik als iemand zn hond niet 100% onder controle kan houden deze ook niet los mogen.
mss een leuke discussie ik ben benieuwd!

. Ruimte, gedrag hond, gedrag eigenaar, noem maar op.