standaard plassen met uitstappen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

standaard plassen met uitstappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 14:59

Nou de titel is duidelijk lijk me zo, mijn paard plast
sinds kort na het rijden ALTIJD onder het zadel
met uitstappen. Als we buiten rijden zoekt hij een
plekje in het gras, als ik in de bak rijd doet hij het
in een hoek..Ook wanneer we van huis zijn doet hij
het.

Heel apart

Ik vind het natuurlijk super fijn dat hij het onder
het zadel doet, en heb het liever in het zand dan
in zijn stal..Maar ik vind het wel opmerkelijk..

nog meer paarden?

Larissa___

Re: standaard plassen met uitstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:01

Ik zit mn verzorgpaard altijd vast aan een ketting met andere paarden, dan ga ik opzadelen en mest hij daar! altijd:p
Plassen doet hij bijna nooit bij het rijden/uitstappen maar in zijn stal
Laatst bijgewerkt door Larissa___ op 24-10-08 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Danielle_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:03

Jah!!! mijn bijrijdpaard doet dat ook, alleen hij krijgt het helaas bijna altijd voor elkaar om de poetsplaats uit te kiezen.

Bij het buitenrijden plast hij tijdens het stappen wel 3 keer, ben er inmiddels aan gewent maar dacht eerst dat er iets met hem was.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:06

Bij ons op de manege is een paard dat altijd als die de binnenbak inkomt voor de ingang blijft stil staan en dan plastXD heel normaal dus Tong uitsteken

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:31

Mijn vzpony plast ook áltijd na het rijden. Soms onder het zadel, soms pas op stal.
Vond het ook al wel opmerkelijk Knipoog

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:26

Haal je je paard meteen uit de wei en ga je dan rijden? Het kan zijn dat je paard gewoon heel nodig moet na het rijden.. Mijn paard heeft dat ook wel is dat ik nog aan het afzadelen ben na een lange rit en ze dan plast midden op de poetsplaats (doet ze bijna nooit)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:41

Die van mij plast altijd als ik hem terug breng naar het land, rijdend of ernaast lopend. Altijd. Het is ook altijd best een stukkie lopen Knipoog , dus best handig als je blaas dan weer lekker leeg is. En inmiddels blijkt dat hij tijdens buitenritten ook regelmatig even lekker gaat staan pissen (we hebben net 5 officiele buitenritten gedaan).

Ik moet zeggen dat ik een heel relaxt, ontspannen paard heb, ondanks zijn nog jonge leeftijd, dus ik vind het allemaal ook prima. Als ik moet, moet ik ook en dat geldt net zo goed voor hem. Het mooiste is nog het gekreun en zijn blik op zijn hoofd, zo van 'aaaaaaaah, dat lucht effe lekker op'. Haha!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 17:03

Citaat:
Haal je je paard meteen uit de wei en ga je dan rijden? Het kan zijn dat je paard gewoon heel nodig moet na het rijden.. Mijn paard heeft dat ook wel is dat ik nog aan het afzadelen ben na een lange rit en ze dan plast midden op de poetsplaats (doet ze bijna nooit)

Nee hij komt eerst nog in zijn stal als hij van buiten komt Lachen. En hij doet het pas NA het rijden, terwijl ik toch
ook heel lang loswerk in stap en hij opzich daar ook de mogelijkheid zou hebben.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:35

Mijn bijrijdpaard moet ALTIJD met het instappen poepen. Hij gaat er echt uitgebreid voor staan..

Hetzelfde dus, alleen dan met poepen. Knipoog

Hatsjie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:15

Mijn paard plast altijd als ik haar na het rijden op stal zet.
Volgensd mij is het gewoon aangeleerd gedrag, maar je er geen last van hebt is het geen probleem.
integendeel fijn juist als ie onder het zadel ook wil plassen, sommige paarden doe het juist niet en gaan over de zeik.

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:50

heel veel paarden hebben het, sowieso na het rijden dat ze daar plassen.
Prima als hij het ook onder het zadel doet, geeft toch dat hij zich gerust genoeg voelt om het te doen. Sommige paarden hebben het heel erg na het rijden en andere hebben echt plekjes ervoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:51

ik zette mn fjordje voor het rijden op een strookje gras en dan plaste hij altijd. zo leuk Haha! en handig Haha!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:54

lijkt me heel begrijpelijk, na zware inspanning ontspanning = plassen!
mijn paard mest altijd tijdens het poetsen, lijkt me oook een vorm van ontspannen

maaike_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:52

Mijn veulen doet dat ALTIJD
als ik met hem door de wei aan het wandelen ben met een halstertje aan:P

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:54

kmeijer1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 13:46

meschien dat het na het rijden allemaal op gang is gekomen dat hij dan moet plassen ik weet wel dat dat zo is met poepen

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 14:42

Misschien is hij dat nu aangeleerd, omdat hij het nou al zo vaak doet..

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 21:25

Heb het topic wat karin gaf doorgenomen. Het is gewoon een normale flinke plas. Als hij het echt niet op kan houden doet hij het onder het rijden anders in het gras of zand. NOOIT op de stenen dat vind hij vies denk ik. Als het echt niet anders kan een heel kleinbeetje en dan de rest in stal , gras of zand Haha!..
Het is inderdaad misschien wel een beetje aangeleerd nou...maar goed beter dan hij niet plast en over de rooie gaat.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 16:42

Mijn merrie doet het soms ook wel onder het rijden.
Maakt dan ook niet uit of we op concours zijn of gewoon thuis in de bak rijden Lachen

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:23

pony van een meisje hier die plast altijd als ze zijn aant uitstappen, dus klaar met rijden en plassen maar, echt hee grappig.
zelf heb ik een paard die altijd na t rijden mest op de poetsplaats en dan bijna altijd op t moment als ik het hoofdstel af aant doen ben.

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:54

Een van mijn haflinger's doet dat ook altijd. Als we in de bak rijden moet er standaart eerst geplast worden. Als we een buitenrit maken moet er altijd wel ergens geplast worden.

Juudje84: Dat heeft mijn haflinger juist met het opzadelen. Tong uitsteken

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 00:02

Mijn pony plast ook altijd bij het uitstappen of net als we klaar zijn met rijden. Hij durft echter niet in de rijbak te plassen, geen idee waarom niet Nagelbijten / Gniffelen Meneer houdt het dus altijd op totdat hij ergens anders komt (longeerbak, weitje, poetsplaats Clown ) dan laat ie alles lopen en dan komt er toch veel uit Bloos!

senoritakimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:14

haha tsjaa waarom niet toch? Hoef je je geen zorgen om te maken hoor! Bij een verzorgpaard van mij had ik de stal uitgemest ging ik rijden na het rijden kwam hij in zijn schone stal en wat denk je? :D Natuurlijk! Grote plas in het midden :P altijd in een schone stal!

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:50

Toen ik nog op de manege reed, heb ik een tijdje bijna elke les op dezelfde pony gereden. Deze plaste (bij iedereen) altijd na de les, dan gingen we uitstappen en dan moest hij plassen.
Ook zo een dus :p

Mijn pony mest nooit bij het poetsen, hij wacht altijd tot we bij de bak/buiten zijn en hij mest ook altijd helemaal in een hoekje en het liefst nog buiten stal/wei. Tijdens het buitenrijden heb ik wel eens meegemaakt dat hij zijn kont helemaal in een struik parkeerde en op stal heeft hij best vaak door de tralies buiten de stal of bij de buurman te mesten (hij mest ook altijd op dezelfde plaats).
Hij mest nu hij aan huis staat ook altijd helemaal met zijn kond tegen de muur aan, of op het vensterbankje aan de achterkant :p

nu_of_nooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 01:43

mijn ruin plast bijna altijd als ik er aan kom.
toen ik hem nog maar net had maakte ik mij mest wel zorgen om,het leek net als of hij alles op spaarde en alleen maar plassen kon in mijn bijzijn.
duidelijk aangeleerd gedrag zoals ik het nu bekijk.
krijgt altijd een soort beloning in de vorm van voer.