Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. En misschien heb je een deken met een 'foute' voering. Probeer eens een ander type. De mijne gaat nl ook glimmen van zijn deken. Of je deken zit niet goed vast en schuurt overal, waardoor alles door de war raakt.
Guetta schreef:Vind scheren wel een hele drastische oplossing als het paard er zelf geen last van heeft.
Alleen jij stoort je aan de doffe vacht toch?
Probeer eerst eens die lijnzaadolie zou ik zeggen, voor je met een scheerapparaat aan de haal gaat!
AnnebelleVD schreef:Hai, mijn paard heeft het ook, de vacht wordt dikker en doordat ze zichzelf moeten beschermen tegen de opkomende kou, maken ze (denk ik) ook meer huidvet aan, dit is een natuurlijke regenstopper.
Ze maken dus als het ware een soort waxjas voor zichzelf.
Ik poets mijn paard elke dag goed schoon maar het blijft zitten, ook omdat het tussen de lange haren beter vast blijft zitten.
Hij is dof en ziet er niet schoon uit.
Ik ga hem binnenkort ook scheren en denk dat dat al wel helpt, na het scheren probeer ik hem te wassen met een fijne zachte shampoo om de afgeschoren haartjes er echt mooi uit te krijgen, anders krijgt hij misschien jeuk.
Lijnzaadolie helpt ze idd makkelijk door hun vacht heen, echt wondermiddeltje en is nooit slecht om te geven, zelfs zomers niet. Ben benieuwd of je er iets aan hebt, groetjes!
) laat het dan iemand doen die het wel kan, maar zorg dat deze persoon ook rustig is.