E-rijbewijs halen, waar het voordeligst?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

melody93

E-rijbewijs halen, waar het voordeligst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 10:33

Ik wist niet precies waar ik dit topic moest zetten, sorry als ie verkeerd staat

Wij willen binnenkort namelijk met een groep van onze stal het E-rijbewijs halen.
Nu heb ik zitten kijken op internet, en kwam ik deze site tegen: http://www.in1dagjeaanhangerrijbewijs.nl/supertalent_aanhangwagenrijles.htm
Deze was het goedkoopst, en ook in 1 dag te halen.
Nu vroeg ik me af waar jullie je E-rijbewijs hebben gehaald en of jullie misschien een bedrijf weten waar je groepskorting kan krijgen? Of wat nog voordeliger is?
Ik heb eigenlijk ook geen idee wat de gemiddelde prijzen hiervoor zijn...
Iemand met meer info voor mij?

Up_to_Date

Re: E-rijbewijs halen, waar het voordeligst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:36

Da's niet duur.
Ik heb ook niet veel betaald. Ik betaalde vorig jaar €450.
Ik heb hem ook in 1 dag gehaald. Ik werd om half 9 opgehaald en om 13uur had ik examen.

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:07

[TV] --> [TAO]

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:23

Ik volg dit ook even. Ik wil ook m'n E-rijbewijs halen, maar heb nog totaal geen ervaring met aanhanger te rijden.
Dus ik moet eerst oefenen

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:34

Dat is zeker niet duur Bloos En op vele locaties in NL mogelijk! Denk dat je het niet goedkoper gaat vinden

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 09:16

Oké! Dan ga ik denk ik maar even een lijst maken voor bij ons op stal Haha!

LGarabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:03

houd er wel rekening mee dat je dus ook binnen die halve dag je theorie moet doen, laat je dus niet verrassen en als je moeite met leren hebt begin dan dus van te voren met leren

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:23

LGarabians schreef:
houd er wel rekening mee dat je dus ook binnen die halve dag je theorie moet doen, laat je dus niet verrassen en als je moeite met leren hebt begin dan dus van te voren met leren

Welke theorie?
Voor je E rijbewijs hoef je geen theorie te leren.
Enige wat je als theorie zou kunnen beschouwen is de kennis die je moet hebben over het kentekenbewijs van de auto en aanhanger, maar dit wordt vaak tijdens een kopje koffie in de pauze op de helft van de lessen gedaan.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:33

ik zou niet zo zeer kijken naar het voordeligste maar juist naar de kwaliteit van de rijschool. je hoort tegenwoordig genoeg verhalen waar de instructeur niet komt opdagen. ik heb mijn B en E bij 1 rijschool gehaald en hierheb ik altijd met veel plezier gelesd.

LGarabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 17:26

stefanvi schreef:
LGarabians schreef:

Welke theorie?
Enige wat je als theorie zou kunnen beschouwen is de kennis die je moet hebben over het kentekenbewijs van de auto en aanhanger, maar dit wordt vaak tijdens een kopje koffie in de pauze op de helft van de lessen gedaan.

Wat ik heb begrepen moet je ook een theorie examen doen over max. laadgewicht (en idd kenteken) enz.. of is dat wat jij ook bedoelde?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 17:45

Ik heb 2,5 jaar geleden € 580 betaald voor een pakket van 8 uur les en examen. Ik wilde perse geen dagcursus, je zal maar net je dag niet hebben. Knipoog

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 00:45

LGarabians schreef:
stefanvi schreef:
Welke theorie?

Wat ik heb begrepen moet je ook een theorie examen doen over max. laadgewicht (en idd kenteken) enz.. of is dat wat jij ook bedoelde?

Dat is inderdaad wat ik bedoel, maar dat noem ik niet echt theorie, bij het examen stellen ze daar 2 of 3 vragen over en die moet je mondeling beantwoorden, dus zijn vele antwoorden goed zeg maar.

Het gaat voornamelijk om het feit dat je weet waar bepaalde zaken staan op het kentekenbewijs (aanwijzen bij examinator) en dat je zo kunt bepalen hoeveel je mag laden inderdaad. Hierbij moet je rekening houden met totale laadvermogen van de kar, gewicht van de kar, en specificaties van de auto.

Heb je bijv. een auto die 1800 mag trekken, en je wil er een kar met een mtm van 2000 kg achter hangen, dan mag dat wel, maar moet je er rekening mee houden dat je als de kar bijv. 450 kg weegt, je maar (1800-450=) 1350 kg op de kar mag leggen, en dus de kar niet tot maximaal mag beladen.
Dat is het inzicht wat ze willen dat je hebt.

Dan heb je ook nog het verhaal over kogeldruk, dat is de verticale druk(gewicht) op de kogel. Bij de meeste auto's is dit max 75 kg. Ze willen dan dat je weet waar je dit kunt terugvinden. (Op het typeplaatje van de trekhaak en kentekenbewijs van de aanhanger) en dat je kan aangeven welke waarde (indien verschillend) je moet aanhouden (altijd de laagste)
Gewichtsverdeling van de aanhanger moet je (bij een middenasaanhanger) in een verhouding van 60/40 proberen te houden. Meeste gewicht aan de voorkant drukkend op de trekhaak.

Oh ja, iets wat mijn instructeur niet verteld had, als de examinator iets vraagt als:
Als je 1500 kg op de aanhanger mag laden, maar je moet 1800 kg meenemen en je wilt geen twee keer rijden, hoe los je dat dan op?
Uiteraard mag je de aanhanger hierbij niet overladen, je moet dan die overige 300 kg in de auto laden (wel opletten dat je auto dat extra gewicht ook mag laden), klinkt vrij simpel, maar je moet er op dat moment wel even op komen.

Maargoed, ik ben nu allemaal dingen aan het vertellen die je ook van je instructeur te horen zult krijgen (zoniet, vraag erom, want dat zal de examinator namelijk ook doen)

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:02

Ik heb ook gekeken welke rijschool het goedkoopste is, toen ik 2 weken geleden aan mijn E begon.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor degene die het dichtste bij is. Een dagcursus is maar voor weinig mensen weggelegd, en dat risico wil ik niet lopen. Dus ik ben gewoon gaan lessen, bij iemand die hier dichtbij zat. Want vaak moet je naar een afgesproken plek komen waarvandaan je gaat lessen. Soms ben je het voordeel dan al kwijt doordat je ver moet rijden naar dit punt toe.

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 10:20

Dat is waar... Maar de meeste mensen bij ons hebben zelf al ervaring met het rijden met de trailer en caravan... Dus ik denk dat dat wel gaat lukken Bloos

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:24

mijn vriendin heeft hem gisteren gehaalt in 1 dag

was ook dik 500 kwijt , wel is het zo als je zakt dat je het nog een keer mocht doen ( daar dan he )
kreeg ook maar 5 theorie vragen.

gelukkig is ze geslaagt .

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:44

Ik hoor regelmatig dat zeker mensen zonder ervaring beter gewoon kunnen lessen dan zo'n dagcursus.
Ik moet hem zelf ook nog halen, en denk dat ik toch maar voor de losse lessen ga

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:52

Ik was €492,50 kwijt en dat was dan dagcursus, intakeles + extra les.

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 14:56

Ze stellen inderdaad een aantal vragen. Maar die gegevens staan gewoon op het kentekenbewijs, je moet alleen even weten waar je dat kunt vinden en je moet het aan kunnen wijzen.
Mij lijkt het trouwens niet erg fijn om het allemaal in 1 dag te moeten doen. Op den duur ben je echt bekaf, en of je je tijdens het examen dan nog wel kunt concentreren...
Ik zelf was trouwens rond de 450 kwijt. Hiervoor had ik zes uur les wat ik heb verspreidt over twee dagen. En dus het examen. Dat was opzich wel te doen, maar drie uur lang rijden vond ik eigenlijk best wel veel!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 14:58

Hoezo zou je dan bekaf zijn? Ik vond het juist prettig kon me ook nog prima concentreren had best nog langer door kunnen rijden.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:04

ik wil absoluut geen dagcursus. Ik heb liever een aantal lessen zodat ik echt vertrouwd ben met een trailer/aanhanger.

Wil niet 1 dag met zo'n ding gereden hebben en de volgende dag gelijk mijn paard erin.

Maad dat is mijn visie.

Opzich is deze website wel goedkoop maar goedkoop is meestal duurkoop..

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:16

Ik hou het niet vol om een flink aantal uur achter elkaar te rijden. Ik kan dan niet meer lekker zitten en mijn voeten gaan pijn doen. Dit komt het rijden tijdens het examen niet ten goede.
Niks voor mij dus, maar dat kan verschillend zijn natuurlijk.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:17

Oh op die manier, ik vond de dag eigenlijk zo voorbij, had ik niet verwacht.

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:24

Ik hou dit even in de gaten, wil namelijk zelf ook m'n E gaan halen.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:14

Ik heb het 3 weken geleden gehaald, had dagcursus met examengarantie.
Ik vond het goed te doen, tijd vliegt om. Theorie is niet alleen maar in je kentekenpapieren kijken, maar sommige dingen moet je gewoon weten, max lengte, breedte, lampjes e.d. Het is wel handig om vantevoren te oefenen met bochtjes en achteruit rijden als je de mogelijkheid hebt.

Die link van de rijschool die je geeft gaat bij mij naar de 'supertalent' opleiding, dan heb je maar een paar uur les. Hun gewone BE opleiding (dagcursus) is nog duurder dan die ik heb gehad Haha! .

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:21

mijn rijbewijs heeft me 700 euro totaal gekost, 5 losse lessen en een dagcursus. Bij een rijschool in Veendam. In 1 keer geslaagd. Als je nog nooit met een aanhanger hebt gereden is het wel handig om voor de dagcursus aan wat lessen te nemen, ik vond het tegenvallen Bloos