Halster kan niet om in de trailer ivm wond, opties?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk94

Halster kan niet om in de trailer ivm wond, opties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 17:36

Hoi hoi,

Ik heb een probleempje! Binnenkort, in de vakantie, moeten/willen/gaan we een paard vervoeren in de trailer. Best wel een stuk, van Leeuwarden naar Anna Paulowna, dus over de afsluitdijk. Nu, het betreffende paard heeft een wond op z'n gezicht.. Dus kan geen hoofdstel/halster oid om. Met rijden zou het waarschijnlijk wel kunnen zonder neusriem, maar in de trailer..

Heeft iemand een goede oplossing voor ons? Want om hem nou los te laten staan..

Alvast bedankt! Lachen

Anoniem

Re: Halster kan niet om in de trailer ivm wond, opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:38

Een halsband, kun je bij bijv. bij www.agradi.nl bestellen als er geen agrarische winkel in de buurt is.
Sommige ruitersportzaken hebben ze ook wel.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:39

Als hij in een trailer met tussenschot staat kan hij nergens heen dus kan je hem rustig zonder halster doen. Misschien een touwtje om zijn hals voor eventuele noodgevallen.

beestenfreak

miss. zo'n band om z'n nek? (wat ze ook wel eens bij koeien gebruiken) waar zit de wond?

Kirrr

Als hij het wat gewend is op de trailer en er geen ander paard naast staat kan hij toch evengoed los staan, ik zie meer risico's in vast staan dan in losstaan. Maar dat moet je natuurlijk voor jezelf bepalen.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:41

beestenfreak schreef:
miss. zo'n band om z'n nek? (wat ze ook wel eens bij koeien gebruiken) waar zit de wond?

srry lia_ was eerder Tong uitsteken

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:41

kun je de wond niet verbinden op een bepaalde manier, hij zou toch een halster om moeten op de trailer..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:43

Als je hem los zet, en er gebeurd iets onderweg waardoor hij de trailer uit moet, heb je toch een aardig probleem denk ik.

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 17:45

criollolover schreef:
kun je de wond niet verbinden op een bepaalde manier, hij zou toch een halster om moeten op de trailer..

Zoiets hadden we ook al bedacht.. (een pleister Clown maar zoiets.. )
Een halsband is evt een optie, is dat ook veilig in de trailer? Het is best wel een eind natuurlijk Lachen.

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik geloof idd dat het een 2 paards trailer is, waarschijnlijk dus wel met een schot.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:53

ook al heb je een 2 paards trailer met schot, niet je paard los laten staan op de trailer, je weet maar nooit, als ie zich wel probeerd om te draaien en hij komt vast te zitten...brrrrr, moet niet aan de gevolgen denken. de kans is klein met een 2 paardtrailer, maar niet doen hoor. je kunt met verband heel goed de wond bedekken.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:56

een gaasje op de wond plakken??

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 17:57

criollolover schreef:
ook al heb je een 2 paards trailer met schot, niet je paard los laten staan op de trailer, je weet maar nooit, als ie zich wel probeerd om te draaien en hij komt vast te zitten...brrrrr, moet niet aan de gevolgen denken. de kans is klein met een 2 paardtrailer, maar niet doen hoor. je kunt met verband heel goed de wond bedekken.

Bedankt voor je reactie, zou zo'n koeienband iets zijn dan denk je? Bloos Lachen
En waarschijnlijk word het dus wel iets van verbinden ja.. Ik weet niet precies waar de wond zit, maar dat zou moeten lukken Lachen

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:58

Kun je niet als je hem los zou laten staan in elk geval een halster omdoen voor noodgevallen, dus wel een halster om maar daar niet aan vastzetten?
Of een zachthalster halen, bv zo'n soft stofje of eentje met bont eromheen en het paard dan aan een wat langer touw vastzetten?
Waar zit de wond eigenlijk dat rijden zonder neusriem wel lukt maar een halster om (evt. zo verstellen dat het op een andere plek zit, dus een maat groter nemen misschien?) niet kan?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:01

Ik weet niet hoe groot je paard en de trailer is Ik heb een hele ruime 2 paards, maar de ruimte is 85 cm per paard. Knappe jongen die zich daarin kan omdraaien.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:04

maar als je paard over de stang komt o.i.d en je hebt niets om ben je verder van huis. Volgens mij kent TS het paard niet? Dan weet je dus sowieso ook niet hoe het paard zich zal gedragen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:06

Ik heb eerder gezegd om een touw om de nek te doen ivm noodgevallen.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:10

A_Fotografie schreef:
criollolover schreef:

Bedankt voor je reactie, zou zo'n koeienband iets zijn dan denk je? Bloos Lachen

dat weet ik eigenlijk niet, ik denk wel dat het een optie zou kunnen zijn, maar die gaan toch om de hals?? weet het niet hoor maar lijkt mij toch geen fijn idee dat mijn paard een band om de hals zou hebben.... maar dit zeg ik gevoelsmatig. heb veel ellende meegemaakt in mijn omgeving met paarden op de trailer. oa mijn eigen paard was een drama paard op de trailer, en heb meegemaakt dat een braaf paard over de stang heengekomen is en dat ze letterlijk het paard er uit hebben moeten zagen, hij lag op de kop met de kont naar boven.... brrr, en dan zo'n band om de nek...

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 18:12

anniee schreef:
maar als je paard over de stang komt o.i.d en je hebt niets om ben je verder van huis. Volgens mij kent TS het paard niet? Dan weet je dus sowieso ook niet hoe het paard zich zal gedragen.

Jawel, ik ken het paard wel, maar hij woont in Friesland en ik in Noord Holland, dus even kijken bij de wond ed gaat niet. Het is het paard van Fladdelover op bokt.

Ik denk dat we gaan kijken of we de wond kunnen bedekken, of misschien het halster heel hoog of juist heel laag, zoiets.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:17

heb je het paard gekocht of zo?

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 18:33

Nee, Fladdelover is een vriendin van mij, en het was het plan dat ze een paar dagen in de vakantie met haar haar paar bij ons komt logeren Lachen. En we zouden dan naar het bos en strand gaan ed, allemaal heel erg leuk dus. Maar nu kreeg hij dus die wond...

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 04:21

Zo'n paard zou ik niet eerder vervoeren als dat de wond helemaal is genezen

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 04:49

A_Fotografie schreef:
Nee, Fladdelover is een vriendin van mij, en het was het plan dat ze een paar dagen in de vakantie met haar haar paar bij ons komt logeren Lachen. En we zouden dan naar het bos en strand gaan ed, allemaal heel erg leuk dus. Maar nu kreeg hij dus die wond...

Sorry dat ik het zeg maar voor zoiets ga je je paard toch niet vervoeren. Op een andere stal heb je weer andere bacterien en dus vergroot je de kans op een infectie! Lekker thuis laten!!

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:45

A_Fotografie schreef:

Als je dan met 'm gaat rijden, dan zal hij toch ook een hoofdstel om moeten? Als hij geen halster om kan, dan neem ik aan dat een hoofdstel ook niet werkt.

Even verzetten die afspraak dus. Anders zou een halsband inderdaad een goede optie zijn, maar ik begrijp niet dat je dat zou doen als je daar toch niet zou kunnen rijden. Dan kun je beter je paardje thuis laten om lekker te laten genezen.

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 18:07

Steefjevos schreef:
A_Fotografie schreef:

Als je dan met 'm gaat rijden, dan zal hij toch ook een hoofdstel om moeten? Als hij geen halster om kan, dan neem ik aan dat een hoofdstel ook niet werkt.

Even verzetten die afspraak dus. Anders zou een halsband inderdaad een goede optie zijn, maar ik begrijp niet dat je dat zou doen als je daar toch niet zou kunnen rijden. Dan kun je beter je paardje thuis laten om lekker te laten genezen.

Zoals al in de beginpost stond, rijden zou waarschijnlijk kunnen zonder neus- of keelriem, maar dat gaat niet in de trailer. Als hij wel in het hoofdstel gaat hangen..

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:13

wat een negatieve reacties weer, ts eerst een vraag, hoe erg is die wond en waar zit het precies?? is de wond ook nog erg open??