Inzakken derby laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Inzakken derby laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 11:03

Ik heb een aantal weken geleden derby softjumper laten bestellen, en EIN-DE-LIJK zijn ze er.
Alleen begin ik nu te twijfelen, niet over de laars zelf, want die vind ik echt helemaal top.
Maar ik heb het idee dat ze me toch wat te hoog zitten. Ze steken achter in m'n knieholte, iets wat dus absoluut niet fijn voelt.
Mijn voet, been en kuit zijn helemaal opgemeten en met het oog op inzakken werd mij aangeraden ze iets hoger te nemen ( 46 was bij mij gemeten en 47 laten bestellen)
Maar nu hoor ik verschillende verhalen over het al dan niet inzakken van de laars. Van de zoekfunctie en internet word ik niet veel wijzer, dus misschien dat jullie weten in hoeverre die laars inzakt en wat ik het beste kan doen.

Jokonootje

Re: Inzakken derby laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:31

Ik heb dan wel niet dezelfde laars als jou alleen heb ik bij mijn petrie's ook erg getwijfeld was zelfs zo erg dat ik mijn knieholtes helemaal kapot reed...
Maar na een jaar (met niet intensief rijden) zaten ze perfect. En nu ik wel iedere dag rij zitten ze helemaal als gegoten ben dus blij dat ik ze niet lager heb genomen...

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:34

Derby zakt 2cm ik heb er ook besteld maar ze raden mij aan ze iets te hoog te nemen.

Liberance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:36

kijk het ligt eran of het van kalfsleer of rundleer is..die van kals zakken sneller en kun je beter met laarzen spanners behouden omdat je er anders niet meer inkomt omdat ze te veel zijn ingezakt en met rund duurt het gewoon wat langer voordat ze inzakken omdat het leer eenmaal harder is..succes ermee

di_Segno

Hoi hoi!

Ik heb Petrie laarzen, maar wat betreft inzakken zal het niet veel verschillen per merk denk ik.
Ik dacht ook dat de maat verkeerd zou zijn, heb echt superveel pijn gehad in mijn knieholtes en blaren die ik iedere keer opnieuw open reed. (Gewoon doorzetten!)
Ik heb er dagelijks meegereden ondanks dat het niet zo prettig aanvoelde zeg maar.
Na +/- 3 weken werd het al een stuk fijner en nu na een week of 8 zitten ze als gegoten!
Ik wens je veel succes Knipoog.
Tip: Koop er losse hakjes in, dan ligt je knieholte iets hoger en zal het misschien fijner zitten!
(Was bij mij geen optie omdat mijn wreef nog een beetje opgezwollen was van een trap op mijn voet, dus dat kon allemaal maar net in de laars.)

klotshtiduj

Ik heb al bijna 2 jaar de Soft Jumper van Derby en deze zijn zeker 2 cm ingezakt! Ik heb aan het begin de rits achter een klein stukje open laten staan om te voorkomen dat in mijn knieholte helemaal kapot zou rijden. Nu zitten ze echt perfect en ben ik blij dat ik ze niet lager heb gekocht! Succes ermee

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:17

Ik heb mijn derby's Soft jumper een half jaar en die zijn nog amper ingezakt... Ze zou ze bij mij ook wat hoger aan laten meten, maar toen ik ze kocht zaten ze juist perfect. Dus ik hoop niet dat ze alsnog inzakken...

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 09:19

Liberance schreef:
kijk het ligt eran of het van kalfsleer of rundleer is..die van kals zakken sneller en kun je beter met laarzen spanners behouden omdat je er anders niet meer inkomt omdat ze te veel zijn ingezakt en met rund duurt het gewoon wat langer voordat ze inzakken omdat het leer eenmaal harder is..succes ermee

Wat betreft er niet meer in komen zal denk ik wel mee vallen, er zitten gelukkig ritsen in de laars.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 09:20

Roelke_ schreef:
Ik heb mijn derby's Soft jumper een half jaar en die zijn nog amper ingezakt... Ze zou ze bij mij ook wat hoger aan laten meten, maar toen ik ze kocht zaten ze juist perfect. Dus ik hoop niet dat ze alsnog inzakken...

Rij je er vaak mee?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:22

springlaarzen zakken veel minder in dan dressuurlaarzen. springlaarzen hebben namelijk een rits en zijn dus veel strakker om de enkel. er is dus simpelweg geen ruimte om ver in te zakken.

uiteraard krijg je wel plooien en zal de laars heel ietsje lager worden, maar heel veel is het echt niet.

ik heb hetzelfde bij mijn laarzen (de niro) die hebben ze ook hoger aangemeten om ze zouden inzakken. nou zijn er wel wat plooien ingekomen, maar echt gezakt zijn ze niet. zodoende dat ik nu na een jaar nogsteeds een ophoog hakje erin heb zitten

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:23

Ik heb mijn Derby Softjumpers nu twee jaar. Gebruik ze alleen met springen en crossen, zowel in de training als op wedstrijd. Het eerste jaar heb ik ze bijna dagelijks gedragen. Als ik ze uit doe zet ik er meteen spanners in en ze zijn echt minimaal ingezakt, echt bijna niets.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 09:33

Hmm, oke. Ik ben wel van plan om ze altijd te dragen ( op stal, met rijden etc.)
Dus wat raden jullie mij aan? Toch wat lager nemen?
Want zoals Lissy al zegt, ze zijn wel heel strak enzo, en ik zou het zonde vinden om altijd met een ophoog hakje rond te lopen. ( waar zouden die eventueel te koop zijn? )

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:37

die hakjes kan je gewoon kopen bij de schoenmaker. merk je niets van hoor!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:44

Ik heb ook de Soft Jumper, ze zijn wel een stuk ingezakt maar dat vind ik niet erg, ze zitten namelijk heel erg lekker en ik vind het ook niet lelijk ofzo. Toen ik ze kocht heb ik er ook van die hakjes bij gekregen. Omdat ze toen ook in mijn knieholte staken. Daar rij ik nu nog steeds mee Bloos Gewoon omdat ik daar helemaal aan gewend ben en als ik ze uit doe, ze weer in mijn knieholte steken Knipoog
Ik rij er best vaak mee, paar keer per week Knipoog

Ik zou ze zeker niet kleiner kopen, als ze dan wel een stuk inzakken is het echt zonde. Ik zou nu gewoon van die hakjes kopen en als ze ingezakt zijn die uit doen Knipoog

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 10:13

roxiie schreef:
Hmm, oke. Ik ben wel van plan om ze altijd te dragen ( op stal, met rijden etc.)
Dus wat raden jullie mij aan? Toch wat lager nemen?
Want zoals Lissy al zegt, ze zijn wel heel strak enzo, en ik zou het zonde vinden om altijd met een ophoog hakje rond te lopen. ( waar zouden die eventueel te koop zijn? )

Ik zou ze precies de hoogte nemen die je wil hebben, niet lager en niet hoger.
Persoonlijk vind ik het zonde om ze op stal te dragen. Het is toch vrij zacht en dun leer dus ik denk dat ze dan wel erg snel slijten..

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 10:18

Hoe hoger je ze op laat meten, hoe meer ze inzakken.
En als je ze te hoog op laat meten, dan zakken ze ook nog eens heel erg lelijk in.

Ik loop ook al 1,5 jaar met hakjes in mijn laarzen rond, zo zitten ze precies goed, en je merkt er idd niks van.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 10:24

Het is schijnbara een sport om mijn laarzen te hoog aan te meten. Heb nu 3 paar welke eigelijk wat aan de hoge kant zijn. Clown
(verschillende winkels ook nog eens)
Ik heb de Marlies, das zelfde model beetje, maar dan kalfsleer.
Nog niet veel ingezakt. Heb ze al 1,5 jaar, maar rij er niet veel mee. Alleen af entoe een wedstrijd en m'n lessen. Verder liggen ze met spanners in de doos.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 10:45

Miriam schreef:
Persoonlijk vind ik het zonde om ze op stal te dragen. Het is toch vrij zacht en dun leer dus ik denk dat ze dan wel erg snel slijten..

Dat was dus niet mogelijk het was of 45 óf 47 ( en ik had 46).
K heb mn huidige laarzen ook altijd op stal gedragen, ik vind het niet zonde, maar das natuurlijk persoonlijk Lachen
K zal zo even naar de winkel bellen, om te horen wat zij er van zeggen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 10:47

Voor zover ik weet kan je ze gewoon op maat laten maken hoor. Kost wel extra.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 10:50

Ja, en dat was/is t m nou juist. Voor die 1e cm hing er een behoorlijk prijskaartje aan en dat heb ik er niet voor over. De laarzen zij me zo duur genoeg. Lachen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 10:51

Tsja, dan maak je zelf de keuze om een te hoge te nemen Knipoog

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 10:55

Indd, en daarbij dat het ook het advies was.
Jij hebt het geld misschien wel om ze geheel op maat te laten maken, maar niet iedereen. Ik hoef daar door jou dus ook niet op beoordeeld te worden. Ik vraag álleen naar ervaringen met inzakken, want anders neem ik ze gewoon 2 cm lager.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:03

roxiie schreef:
Miriam schreef:

Dat was dus niet mogelijk het was of 45 óf 47 ( en ik had 46).
K heb mn huidige laarzen ook altijd op stal gedragen, ik vind het niet zonde, maar das natuurlijk persoonlijk Lachen
K zal zo even naar de winkel bellen, om te horen wat zij er van zeggen.

Het licht er natuurlijk ook aan wat je er mee doet op stal.... Ik weet niet wat voor laarzen je nu hebt maar die softjumpers zijn best kwetsbaar, dat kan ook schelen.

Ik heb voor het aanmeten niets extra's hoeven betalen maar kon in die winkel alleen laten aanmeten aangezien standaard maten bijna niemand perfect passen....

Ga je er mee springen of dressuren? Dressuur zou ik ze hoger nemen, springen wat lager.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 12:20

Ik heb de dressuur variant, ik vind ook dat ze weinig inzakken. Had nog niet van zo'n zootje gehoord. Ga vanmiddag direct even naar de winkel.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 08:42

Ik heb ook de softjumpers en ik heb ze niet hoger genomen of lager.
gewoon de maat die ze gemeten hadden en ze zitten perfect, ietswat te hoog, maar dat gaat wel lichtelijk zakken!