Wat een weer zeg! Staan de paardjes bij jullie ook buiten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Odeale

Wat een weer zeg! Staan de paardjes bij jullie ook buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 09:17

Het is hier echt baggerweer Boos! Scheve mond Heb ze vanochtend wel buiten gezet want je weet het nooit met de weerberichten van Piet. Soms laat je ze binnen, valt er geen druppel en nou heb ik ze maar naar buiten gedaan maar het is echt baggerweer.

Nouja, hebben wel een regendeken om en beschutting van het bos, dat wel Ach gut .

Flew

Re: Wat een weer zeg! Staan de paardjes bij jullie ook buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:17

Hier valt het best mee, die van mij staat sowieso buiten, wel met deken. Of de andere buiten staat (niet van mij) weet ik niet.

marloes1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:19

Vind het vandaag ook meevallen. Gisteren samen met de paardjes behoorlijk nat geworden. En ze staan bij ons altijd buiten, met wat beschutting van bomen en schutting. Maar die zoeken ze toch niet op, dus ze zullen er geen last van hebben. Denk dat ik het vervelender vind Tong uitsteken

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:20

Die van mij kunnen zelf bepalen of ze naar binnen of naar buiten willen. Nu is het droog en staan ze binnen. Net een dikke plensbui en dan staan ze buiten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:20

als ze een regendeken op hebben hoef je je geen zorgen te maken hoor!
Bij mij hier in frankrijk regent het ook,voor het eerst in 2 maanden geloof ik....
Ik heb nog geen regendeken op,het is hier 18 graden,en ze hebben een afdak om te schuilen.
Maar als ze gaan brullen zet ik ze binnen...verwend ...

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:23

Die van mij hebben ook geen regendeken op, wel een al aardig dikke vacht

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:23

Die van mij staan ook gewoon buiten, heb eigenlijk geen idee wat voor weer het momenteel is Huilen van het lachen , zit op mn werk ver weg van de ramen...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:24

hier staan ze ook te brullen voor mijn raam. Heel vervelend, want vanuit welke kamer ik ook naar buiten kijk: ik kijk steeds tegen 2 zielige hoofden. (ze volgen me via de ramen door het huis Duivel ). Dan haal ik ze maar weer binnen, ben ook zo goed getraind.

De schapen staan trouwens ook meteen binnen bij de eerste beste regendruppel: die dames zijn pas echt verwend. Als het begint te regenen, lopen ze in een lange rij achter elkaar aan naar de schuilhut. Haha! Volgens de boeren in de buurt zijn onze schapen de meest verwende monsters ter wereld Haha! Bloos kan ik toch niets aan doen, dat mijn schapen niet van slecht weer houden.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 09:24

Nou hier is het echt niet lekker Tong uitsteken

Wij hadden gisteren lekker weer. Tot ik ging rijden gisterenavond tegen zeven uur, toen werd het slecht Boos! . En heb alleen een buitenbak dus lekker nat geworden. Ach, nou ja, lekker onder de douche daarna..

Ik merk eigenlijk nooit dat ze naar binnen willen. Ze staan heel graag buiten daarom laat ik ze alleen binnen staan als het echt met bakken uit de lucht komt en dat de gehele dag door.

Hntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:27

Jaa rot weer!! maar bij ons staan de paardjes heerlijk buiten. lekker met regendekentjes op. ze gaan tegen 10uur naar buiten en 4uur weer naar binnen. en ze vinden het heerlijk. Haha!

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 09:27

janouk schreef:
hier staan ze ook te brullen voor mijn raam. Heel vervelend, want vanuit welke kamer ik ook naar buiten kijk: ik kijk steeds tegen 2 zielige hoofden. (ze volgen me via de ramen door het huis Duivel ). Dan haal ik ze maar weer binnen, ben ook zo goed getraind.

De schapen staan trouwens ook meteen binnen bij de eerste beste regendruppel: die dames zijn pas echt verwend. Als het begint te regenen, lopen ze in een lange rij achter elkaar aan naar de schuilhut. Haha! Volgens de boeren in de buurt zijn onze schapen de meest verwende monsters ter wereld Haha! Bloos kan ik toch niets aan doen, dat mijn schapen niet van slecht weer houden.

hahaha, bij mij staan ze in de bak, als ik thuis ben zie ik ze vanuit de verte. De stallen zijn wel tegenover het huis dus zo tegen voertijd word ik wel helemaal gevolgd hihi.

De schapen, geweldig. Maar bij onze buren liggen de schapen ook vaak onder het afdak hoor. En ze hebben nog wel zo'n lekkere wollen vacht Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Odeale op 16-10-08 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:28

Hier is het ook van die vieze weer.. De dames die 24/7 staan weten niet beter, hebben ook geen deken op. Maar t verwende nest, staat wel lekker buiten met regendeken op heur Haha!.. Mocht het vandaag gaan onweren gaat ze naar binnen eerder niet.. Vind het belangrijker dat ze de hele dag buiten staat

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:29

Bij ons staan ze gewoon buiten maar dan wel weer in de schuilstal Huilen van het lachen
Maar normaal staan ze in de wei, sommige paardjes zijn echt watten geworden zo te lezen Clown

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:30

Die van mij staat ook lekker buiten met een regendekentje op denk wel dat ik hem wat eerder naar binnen haal als het zo slecht blijft!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:35

Bij ons staat alles ook buiten. Mijn paarden lekker onder een deken.
Er vallen hier soms flinke buien maar daarna is het ook weer droog.
Ik laat ze nog even staan en haal ze vanmiddag op tijd naar binnen.
Het land is ook al zo nat en anders lopen ze alles stuk.
Ze vinden er ook weinig aan met dit weer, zodra je langs loopt komen ze al naar het hek.

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:39

voorlopig staat 1 van mijn paarden nog bijna de hele dag buiten, land is opzich nog wel goed, dus waarom niet Knipoog
1 word vandaag gewoon gereden en de ander een half uurtje in de stapmolen en/of nog ffies in de paddocks Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:41

Weer of geen weer, naar buiten met 't spul Haha!
Bij mij gaan ze d'r gewoon uit, ongeacht wat voor weer het is. Ze hebben een goede regendeken en voldoende schuilmogelijkheid, dus ze kunnen doen wat ze willen.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:42

Ik zou de paarden ook het liefst de hele dag buiten zetten maar het land wordt zo'n blubberzooi met dit weer, had vorige week een ijzer er af, gister een krom ijzer (zat er nog onder bizar!) dus dat wordt een abbo op de smid.. Boos! Ze gaan wel in de paddock natuurlijk!

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:43

Die van mij staat heerlijk buiten, ze zijn niet van suiker hoor..

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:44

Mijne staat dag en nacht buiten. Knipoog Maar vanaf komende zaterdag is er een schuilstal! Haha! Ze moet er nog even tegen kunnen, maar ze vind het niet heel erg.

Britt

Lekker buiten! Regendekentje op en madame heeft niets te klagen hoor. Gaat ze maar mooi met haar kont in de wind staan Vork

CM_

Hier staan ze gelukkig 24/7 buiten, maar dan natuurlijk wel met inloopstallen. Als het te bar word, gaan ze graag naar binnen.

Als ze maar een paar uur per dag buiten staan, zou ik ze lekker buiten gooien hoor, ze kunnen wel tegen een stootje. 24/7 zonder schuilstal vind ik heel wat anders, dat vind ik niet kunnen. Maar een paar uurtjes of een halve dag, nee daar kunnen ze heus wel tegen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:45

Die van mij staat iedere dag buiten. Weer of geen weer.. Of er moet echt sneeuw liggen dan gaat het niet ivm zijn hoefijzers.

Overigens kunnen ze wel in de stal als ze willen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:45

Die van mij staat 24/7 buiten en die vind het heerlijk buiten,weer of geen weer.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:46

Het valt hier op het moment erg mee, maar ze gaan sowieso overdag
naar buiten, weer of geen weer. Ze hebben een regendeken op dus ze
overleven het wel. Willen met dit slechte weer wel graag op stal zo rond
half 8 's-avonds Lachen