Strand Castricum

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zweetvos

Strand Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 09:46

Op de VVV van Castricum staat dat je op zondag van 12.00 tot 19.00 niet op het strand mag met paarden.
Wordt dit streng gecontroleerd?
Als 's ochtends niet alles meezit kan het half 1 zijn als we het strand weer afgaan dus een half uurtje te laat.
We kunnen niet superveel eerder omdat het dan hoogwater is.

Avenance

Re: Strand Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:49

Wist ik niet eens, heb me er nog nooit aangehouden dan. Ook nog nooit gecontroleerd. Al zorg ik er wel voor, dat als het erg mooi weer is, dus veel mensen op het strand, ik dus niet over het strand ga. Vloed maakt opzich toch niet zoveel uit, je hebt nog wel en stukje om met je paard langs te gaan hoor.
[edit] Behalve dan tussen april en oktober, dan kom ik er niet.
Laatst bijgewerkt door Avenance op 15-10-08 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:50

tja ze zijn de laatste tijd wel fanathiek in het bos daar en ook in heemskerkse gedeelte.
strand weet ik niet zeker, maar zou het er niet op wagen.
zo zonde van je centen Haha!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:51

Vanaf 1 oktober j.l. mag je weer onbeperkt op het strand Cool .

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:54

Paarden op het strand

Paarden en andere rijdieren mogen van 1 mei tot 1 oktober de hele dag niet op het strand. In de periode van 1 oktober tot 1 mei mag dit niet op zon- en feestdagen tussen 12.00 en 19.00 uur.

Lees ik net inderdaad, heb niet eerder van deze regel geweten.

Avenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:55

Plientjedres, dan controleren ze toch op duinkaarten en of je wel op het ruiterpad rijdt, ik ben ze in iedergeval nog nooit op het strand tegen gekomen en kom er toch wel vaak.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:56

Dat is niet waar wat je zegt. Je mag op zondag alleen voor 12en of na 19 uur op het strand komen.

Ik zelf zou het er niet op wagen. Natuurlijk zullen ze niet constant controleren maar het risico dat je wel gepakt wordt is natuurlijk wel aanwezig.

Avenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:56

Heb er ook nooit van geweten. Toch vreemd, bij de strandopgang bij Castricum staat het in ieder geval ook niet, wel tussen april en oktober.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:57

Volgens mij mocht je van 1 mei-1 oktober na 20.00 u wel het strand op bij Castricum, bij Heemskerk na 19.00 u.

Ik heb 1x de boswachter op het strand gezien.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:59

Strand valt niet onder PWN, maar onder de provincie, dus een boswachter zou daar niet controleren en je hebt er ook geen duinkaart voor nodig Knipoog

Je moet je afvragen of je wel op het strand wil zijn op zondagmiddag rond die tijd. In ieder geval met mooi weer..je kan over de koppies lopen....
Ik heb nog nooit een controle meegemaakt ook niet als ik in de zomer op het strand rijd..

Edit; Ik wist trouwens ook niet van deze regel bij de gemeente castricum. Gemeente Bergen heeft deze regel wel al langer.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:03

Ik woon vlak bij Castricum en heb nog niet eerder over deze maatregel gehoord. Volgens mij is hoog water bij Castricum niet zo'n probleem, omdat het strand breed genoeg is....

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:09

Misschien loont het de moeite het na te vragen bij de gemeente Castricum?

Ik weet ook niet beter dat je zomers na 19.00 op het strand mag bij de opgang in het duin, tussen Egmond en Bakkum.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 11:47

Heb je een duinkaart nodig dan? (dat zag ik hier een paar keer voorbij komen?).
We willen lekker door het bos daar en een stukje strand. Dan is een ruiterbewijs toch voldoende?

Het strand is idd wel breed genoeg maar is het zand niet veel zwaarder lopen voor de paarden als het hoogwater is?

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:49

zweetvos schreef:
We willen lekker door het bos daar en een stukje strand. Dan is een ruiterbewijs toch voldoende?

Het strand is idd wel breed genoeg maar is het zand niet veel zwaarder lopen voor de paarden als het hoogwater is?

Wanneer je ook de ruiterpaden opgaat, heb je een ruiterdagkaart nodig.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:50

zweetvos schreef:

Ruiterbewijs heb je in de duinen niet nodig maar wel een kaart van de PWN. Dagkaarten zijn te koop bij de automaat bij o.a. de parkeerplaats bij Johanna'shof.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 12:17

Ohja die ruiterdagkaart scheen de vriendin waar ik mee ga rijden wel vanaf te weten dus dat komt helemaal goed!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:56

ik ben slechts 1x gecontroleerd op mijn kaartje (was van het pad geraakt) in al die tijd dat ik in de duinen reed.

In de zomer zijn we 's avonds en 's ochtends vroeg ok het strand op geweest Cool. Neem wel een opgang die niet bij een badplaats is. Dus eentje middenin de duinen.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 11:28

Arabesk schreef:
ik ben slechts 1x gecontroleerd op mijn kaartje (was van het pad geraakt) in al die tijd dat ik in de duinen reed.

In de zomer zijn we 's avonds en 's ochtends vroeg ok het strand op geweest Cool. Neem wel een opgang die niet bij een badplaats is. Dus eentje middenin de duinen.

Een dagkaart is € 4,- daar ga ik toch geen boete voor riskeren.

Oke, we zullen opletten welke opgang we hebben.

Avenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:36

De opgangen zijn op het moment wel ontzettend steil en zwaar, de kant van Egmond is het onderste stuk bijna kaarsrecht, dus als je de mogelijkheid heb, zou ik toch voor de hoofdopgang nemen.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 12:18

Oke, ik ben verder niet bekend daar, vriendin heeft de route uitgezocht.
We willen eerst het bos in en dan stukje duinen en dan het strand over en vanaf daar terug naar de trailer (zetten we bij n restaurant (weet de naam ff niet)).
Dus weet niet welke opgangen er dan in onze route zitten?

Zijn er vorig jaar 1x geweest met windkracht 10 ofzo Clown waaiden echt van ons paard af en regende dus niet echt tijd om goed om me heen te kijken en op te letten..
Toen was de afrit naar beneden naar t strand toe ook vrij stijl maar t ging wel..

Avenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:53

Bij Johanna's hof. Knipoog

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 12:54

Ja, klinkt bekend Haha!.
En daar konden we dan ook de ruiterdagkaarten halen.

Avenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:05

Ja, staat een apparaat bij ingang van het bos, tenminst aan de kant van Johanna's hof, aan de andere kant van de weg dus niet. Ook kan je binnen kaarten halen, in Johanna's hof zelf dan en, weet niet of dat nog steeds kan, bij de Hoep.
Na afloop lekker eten bij Johanna's hof?

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:13

Tja, ik heb me toch eens uit een boete moeten praten omdat ik 's zomers te laat (na 09.00 uur) op het strand was. En het was een boswachter die de boete uit mocht delen.

Ik zou het er niet op wagen, zo zonde van je geld, buiten het feit of je op het strand moet willen komen op zondag. Castricum/Bakkum is bereikbaar met de auto en dus een ideale zondagmiddagbestemming voor dagjesmensen.

Overigens ben ik in de 15 jaar dat ik in deze omgeving in de duinen rijd, de boswachter wel heel regelmatig tegengekomen. Misschien stomme pech, maar ik was toch blij met mijn jaarkaart.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:38

En voor de avontuurlijk ingestelde Bloos ruiters kan ik meegeven "blijf op de paden". Ik werd onlangs op de bon geslingerd (60 euro) omdat ik het stevigere wandelpad verkoos boven het zompige ruiterpad vanwege het veel gevallen regenwater, dat werd niet echt op prijs gesteld Clown

Ik heb de bekeuring nog niet binnen en hoop stilletjes dat ze zich bedacht heeft (die vrouwelijke boswachter)