Ga je op vakantie mis je je paard, maar mis je paard jou ook

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maradhja

Ga je op vakantie mis je je paard, maar mis je paard jou ook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 11:31

Dit topic heb ik hier neergezet omdat de eigenaar van mijn verzorgpaard op vakantie is voor 5 weken, Het paard is al ruim 13 jaar in zijn bezit, dus alles wat dat hij hoort, daar loopt hij iets te zoeken. Hij heeft het gangpad ondergestrooid met hooi en pulp die nog in zijn voeder bak lag. En bij de toegang naar de bak zit als sluiting een pijp die je in een beugel scheuft. hij heeft de beugel met bout en al uit de muur gelopen(gelukkig niks verwond) (A)
Ik en de buurman zien gewoon dat hij zijn eigenaar mist. En hij snapt niet dat hij nog niet terug is.

Nou is mijn vraag, wie o wie weet ook dat zijn/ haar paard JOU mist als je op vakantie bent?

Verder gaat het wel super met hem hoor Knipoog Haha!

Annemeik

Re: Ga je op vakantie mis je je paard, maar mis je paard jou ook

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:33

Onze paarden lopen op de een of andere manier altijd iets op, als wij op vakantie zijn (vandaar dat we nooit gaan Tong uitsteken ) De eerste vraag als we terug zijn is dan ook altijd, en wat is er dit keer kapot/blessure/gesloopt/waarvoor is de DA geweest...

Geen idee hoe dat komt, maar er is altijd wel wat. We zijn er tegenwoordig aangewend...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:33

Mijn stalgenootje merkt het altijd aan mijn fjordenbaal, hij kijkt triester uit zijn oogjes en blijft vragend uit zijn stalletje kijken..

En ik merk het dat hij mij heeft gemist, omdat ik na 2 weken vakantie een paard heb wat nijdig is Huilen van het lachen

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 11:35

Ik vindt het opzich wel fijn dat je merken kunt dat een paard zich zo hecht. Want je steekt er je tijd en moeite in, en krijgt er iets heel moois voor terug Haha!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:36

Ik merk t ook. Als ik minder aanwezig ben wordt zijn vacht doffer en zijn ogen ook. Nu ik zo vaak mogelijk aanwezig ben is ie weer helemaal opgeknapt Lovers Kan ook toeval zijn. Hij wordt super verzorgd als ik er niet ben, mijn bijrijdster beschouwd hem ook als eigen paard. Maar het is wel een mooie gedachte Clown

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:37

Mijn pony keek me niet meer aan toen ik terugkwam van vakantie Huilen van het lachen Draaide zich om en liep de andere kant op Clown
Was na een paar dagen wel weer over haha

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 11:40

Jaah ik probeer hem ook zo goed mogelijk te verzorgen, maar wanneer hij dingen blijft slopen Geld, geld! lukt dat allemaal niet zo goed hhih, komt ook nog eens bij dat toen ik hem gisteren aan het scheren was ik ook de dekjes aan het uitwassen was, en ik er de verkeerder stekker uithad gehaald(want wilde de droger aan zetten), dus liep naar het scheerapparaat, zette hem aan, deed hij het niet. dus ik dacht dan heb ik de verkeerde stekker erin gedaan, dus andere stekker erin gedaan. maar had ik stom geslagen het scheer apparaat ook nog eens op het krukje laten liggen, dus hij begon al te trillen, trilt van het krukje af, en jaa hoor 4tandjes eraf, was weer een grapje van 42,95 Boos!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:44

BrittKitt schreef:
Mijn pony keek me niet meer aan toen ik terugkwam van vakantie Huilen van het lachen Draaide zich om en liep de andere kant op Clown

Juist, leuk he koudbloeden?? Huilen van het lachen

Gewoon helemaal achterin het weiland blijven staan, niet reageren, gewoon de andere kant opkijken.. Jaja.. Monster Clown

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:25

Verplaatst: TAO --> OPG

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:29

mijn pony was altijd erg blij als ik terugkwam. als ik wegwas liet ze der eten gewoon staan. als ik terugkwam begon ze als een gek rondjes om me heen te rennen.

paard nu is helemaal door het dolle als hij me een dagje niet heeft gezien(ziet me normaal minimaal 2 x per dag)
is ook de rede dat ik hem gewoon mee heb genomen op vakantie

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 12:39

Dan ben ik dus niet de enige die het idee heeft dat paarden hun eigenaar(s) missen Lachen

Dearntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:44

Citaat:
En ik merk het dat hij mij heeft gemist, omdat ik na 2 weken vakantie een paard heb wat nijdig is

zo 1 heb ik ook ... duurd dagen voordat ze weer aardig kan doen tegen mij

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:48

Toen ik van het voorjaar op vakantie was en terug kwam waren mijn pony's niet meer bij me weg te slaan, erg leuk om hun reactie te zien Lachen Maar van de zomer hadden ze me het weekje dat ik weg niet zo erg gemist hoor Clown

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:54

Ik persoonlijk denk dat het grote onzin is dat een paard zijn eigenaar mist. Eigenaren zouden dat graag willen.

Wat ik wel denk is dat ze het vaste ritme missen, de vaste dingen. Hoe goed ze ook verzorgd worden als je weg bent, het gebeurt door een andere persoon en dus anders. Paarden zijn gewoontedieren.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:56

Nee paard mist mij totaal niet Haha! Paarden staan lekker in het land met elkaar, en hebben het prima naar hun zin. Die hebben geen mensen nodig om ze gelukkig te houden, en zo hoort het vind ik. Ik weet dat veel mensen het als een positief iets beschouwen maar ik zou me ernstig zorgen gaan maken als mijn paard mij zou gaan missen als ik een weekje weg ben, ik vind dat je een paard in zulke omstandigheden moet houden dat hij gewoon in de basis gelukkig is en niet meteen dood ongelukkig wordt als het baasje even weg is. Als een paard een mens wekelijk zo erg mist dat hij zijn stal gaat verbouwen is er volgens mij iets goed mis, kennelijk heeft dat paard dan zo'n abnormaal saai leven dat "de mens" zijn enige afleiding is.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 13:01

ik heb 3 maanden in het buitenland gewerkt. toen ik terugkwam was natuurlijk 1 van de eerste dingen bij mn (vz)pony langs. die begon echt als een gek te hinniken toen ie me zag Haha!.
als de eigenaar een tijdje weg is geweest, dan kijkt hij ook wel op als ze weer aankomt, maar als ik alleen al het land in komt maaktie bijna altijd wel geluid als hij me weer ziet.

@Visconti: ben ik het op zich wel mee eens. maar onze paarden staan ook dag en nacht in de wei, en vermaken zich daar ook prima (4 grote paarden en 9 shets, dus genoeg vrienden ook om zich heen Tong uitsteken), toch begroet mn pony me uitbundig elke keer alstie me ziet. denk eigenlijk ook dat het niet echt missen is, maar meer een vriendelijke begroeting (zoals wanneer je heel uitbundig 'haaaaaay' ofzo roept tegen een bekende die je al een tijd niet gezien hebt, en waarbij je blijer/harder roept als je die persoon ook echt aardig vind)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 13:23

Ik heb mijn haflinger ooit bij een hengstenhouder gestald en daar zeiden ze een ander paard te zien wanneer ik er was, ik ging wekelijks (5 uur rijden heen en terug). Na 3 weken heb ik haar ongedekt terug gehaald, ze had duidelijk heimwee en werd mede daardoor niet hengstig.

Als ze thuis blijven, reageren ze wel anders als ik op vakantie ben geweest, maar niet extreem.

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:00

Tallie_Ho schreef:
BrittKitt schreef:

Juist, leuk he koudbloeden?? Huilen van het lachen

Gewoon helemaal achterin het weiland blijven staan, niet reageren, gewoon de andere kant opkijken.. Jaja.. Monster Clown

Haha Haha! heb ik dus ook met mijn Haf. Maar van zodra we een paar keer me mekaar zijn bezig geweest is ze weer de oude Haha!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:43

Mijn eigen paard is er inmiddels wel aan gewend dat ik zo nu en dan weer eens een tijdje verdwenen was, die wordt er niet zo anders van, al is ze altijd wel even iets knuffeliger als ik er net weer ben.
Op mn werk stond er eentje (vreselijk brutaal duveltje) die toen zijn eigenaresse/amazone naar Spanje was (Sunshine Tour) echt goed pissig was. Hij mocht niet mee, dat stond meneer helemaal niet aan, en toen ie merkte dat 'zijn vrouwtje' niet op kwam dagen, maar ik daarvoor in de plaats voor m ging zorgen heeft ie me even goed laten merken dat ie daar niet blij mee was. Hij draaide gelijk weg als ik z'n boxdeur open deed, altijd oren in de nek, nijdig doen. Na een paar dagen legde hij zich er wel bij neer en vond ie dat ik toch ook best lekker rossen kon, sindsdien kon ik uitstekend met m opschieten Tong uitsteken Was wel echt een karakterpaard, leuk om te zien is dat. Naderhand zei ze dat het best apart was dat ik zo goed met 'm kon, ze zei dat ie maar heel weinig mensen echt accepteerde, heb toen wel verteld dat dat me nog wel wat moeite gekost had Vork

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:03

Dan stond ze altijd op het land met een groepje andere paarden dus dat denk ik niet

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:26

De vorige keer dat ik twee weken weggeweest was, deed mijn pony weer eens een poging tot aanvallen. Dat was in de maanden daarvoor niet voorgekomen en nu, driekwart jaar later, ook niet. Kan me niet goed voorstellen dat ze dat deed omdat ze me zo ontzettend gemist had Clown

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:39

Dat ik van de zomer terug kwam uit australie en weer bij mijn paardje ging kijken kwam ze zowaar hinnikend in het land naar me toe. Van de meiden die haar verzorgd hadden kreeg ik te horen dat ze compleet haar eigen gang ging. Ze had dus twee keer gelopen in een maand. (stond 24/7 buiten). Ik vond dit geen probleem was allang blij dat de meiden van stal een oogje in het zeil hielden.

Denk evengoed niet dat ze me gemist heeft, er ontbrak alleen een duidelijke leider. En helaas hebben ze dat o zo snel door.
Resultaat na de vakantie; een veel te dik paard met een super glans op der vacht en een erg frisse en vrolijke blik op der koppie.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:42

Zou ik eigenlijk weleens willen weten ja..
Toen ik terugkwam na een week keek mijn pony wel weer heel vrolijk en kwam ze er gelijk aan,
maar toen ik weg was is ze ook goed verzorgt..
Ik weet niet of ze me echt gemist heeft, ze heeft wel gemerkt dat ik weg was Vork

Sindbad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:47

Toen wij een tijd terug op vakantie waren geweest waren onze 2 pony's, duidelijk gepikeert Nagelbijten / Gniffelen
Ze stonden normaal bij ons thuis en toen gingen ze voor een weekje op een andere stal. Nou ze keken ons niet meer aan, stelletje mutsen dat het waren. Ook thuis nog, als of ze boos waren dat we ze ergens anders hadden neer gezet. Jolly bleef voor dagen boos.

Maar of ze ons nou daadwerkelijk hebben gemist, ik weet het niet. Misschien enigzins de dingen, zoals het dagelijks zien van ons omdat ze thuis staan. Het binnenzetten, buitenzetten, rijden, eten geven enzo.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 12:27

Ik heb een x gehad dat mijn merrie serieus boos was omdat ik een week niet was geweest, ze wilde die avond niks van me weten Haha! Haha!