Even, een misschien voor velen onder jullie domme, vraag die ik toch graag wil stellen!
Ooit, ooit *droomt*, wil ik een eigen paard als ik daar helemaal klaar voor ben!
Ik heb al vanalles op papier staan maar ik kan niet helemaal hoogte krijgen waar je nou een paard kan kopen?!
Natuurlijk barst het van advertenties op middelen als marktplaats en hier op bokt, die optie snap ik natuurlijk!
Maar ik las ook verhalen van/over paardenmarkten, fokkers, handelaren en misschien nog wel andere wegen...
Ik hecht erg veel waarde aan goede gezondheid en blessuregevoeligheid ed en zou daarom zeker een keuring ten sterkste overwegen (ondanks dat ik geen wedstrijdambities heb en recreatief wil gaan rijden) maar kan me voorstellen dat dat op een paardenmarkt niet echt gaat...
Zit er ook nog veel verschil in prijzen en prijsklasses (laat ik voorop stellen dat ik geen hoge eisen stel aan afstamming en dergelijke en een relatief smal budget zal hebben, heb een sterke neiging naar het fjordenpaard) als je de verschillende opties vergelijkt?
Ik wil dus graag aan jullie vragen wat jullie ervaringen zijn en wat jullie kennis daarover is! Bedankt alvast!!

p.s. heb de fora doorgezocht maar kon geen topic vinden, als ik daaroverheen gekeken heb mijn excuses!

. Dat heeft me lang geergerd, totdat mijn man zei dat ik iig wel het perfekte paard voor mij aan hem had en daar had ´ie wel gelijk in
!)