Nieuwe leren jodphurs nodig, maar welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

massiemas

Nieuwe leren jodphurs nodig, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 12:02

Hoi,

Omdat mijn (spring)laarzen zo kapot waren dat ze maar weggegooid zijn, ben ik nu op zoek naar mooie leren jodphurs voor bij mn leren chaps van rectiligne die ik al had. Heb wel rubberen jodphurs maar dat vind ik niet mooi voor op wedstrijd.
Maar nu mijn vraag: Welke jodphurs zijn fijn, betaalbaar en van goede kwaliteit?
Wat zijn jullie ervaringen, welk merk/type raad je aan en welke niet?

Ik ben dus op zoek naar mooie jodphurs voor op wedstrijd en ook op stal maar loop er niet hele dagen op, daar heb ik mn rubberen jodphurs nog wel voor.

Alvast bedankt!

Lous

Re: Nieuwe leren jodphurs nodig, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:04

Ik heb goedkope simpele van Mondoni, die waren 50 euro bij de Divoza. Wil je wat elegantere, die lekker lopen/zitten en lang mee gaan, dan zou ik voor Ariat gaan. Alleen helaas wel een beetje prijzig, zo rond de 100 euro.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:10

Van Ariat hebben ze hele mooie en zitten ook erg fijn! Wel wat duurder.

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:12

Ik raad ook de ariats aan, die lopen echt super fijn, en als je zo goed onderhoud gaan ze echt lang mee (Heb de mijne nu 3 jaar gehad, en liep er zowat dag in, dag uit op. Nog steeds zien ze er goed uit maar het was toch tijd voor nieuwe ^^ )

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:12

Ik heb ze ook van Ariat, ze liepen direct al super fijn en ze blijven goed. Bij Heja in Garderen waren ze een stuk gunstiger geprijsd dan toen ik ze had gezien op het Horse Event.

Dagmarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:14

Ik heb ze ook van Ariat... super fijne schoenen en ze blijven lang goed! zijn ongeveer 100 euro dacht ik zo..

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:42

Mondoni heeft ook hele fijne jodhpurschoenen waar je heerlijk mee kunt rijden. En ze lopen nog fijn ook. Ik heb mijne nu 3 jaar en ze zien er nog goed uit. Heb er bijna dagelijks mee gelopen/gereden. Vind de kwaliteit ook wel goed. Hoor vaak dat de Ariats veel sneller kapot gaan. Deze heb ik:
Afbeelding
Dit model vind ik ook wel erg mooi:
Afbeelding
ook van mondoni.

veerle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:20

Ik heb ook van mondoni lopen erg fijn en de mijne heb ik nu bijna een jaar en zien er nog goed uit *LOL*

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:24

Ik heb de Mondoni ook, maar krijg er erg makkelijk moeie voeten in, en echt mooi soepel word het leer niet. Ik heb rijlaarzen van Ariat, maar neem aan dat je het voetje wel kunt vergelijken. Hemels, ik wil niets anders meer.

massiemas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 08:43

Bedankt allemaal voor de reacties!
Mijn stalgenootje heeft ook jodphurs van Ariat maar was er niet heel tevreden over, volgens mij gingen ze vrij snel kapot bij haar. Weet niet wat precies maar voor wat ze hadden gekost was ze er niet blij mee.. Hoorde ook dat een goede ruitersportzaak bij mij in de buurt geen Ariat meer verkocht vanwege de klachten die ze erover kregen. Maar lees hier alleen maar positieve reacties.
Iemand nog ervaring met jodphurs van kieffer of mountain horse?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:13

Geen ervaringen, maar Kieffer zal ongetwijfeld degelijk en goed zijn. Waarschijnlijk wel stijf.

Een stalgenoot van me zei over de Ariat dat het in Amerika al erg lang gebruikt werd in combinatie met paarden, en dat de "engelse" schoen nog niet zo heel erg lang op de markt is. Misschien kinderziektes? Ik wil echt nooit meer anders. De gelzool zorgt ervoor dat ik uren erop kan lopen zonder pijn in mijn voeten te krijgen (ik heb nogal platvoeten, en met andere rijlaarzen kreeg ik nog wel eens "steken" in mijn voeten. Met Ariat 0,0% last van)

Mountain Horse zal waarschijnlijk wat sportiever zijn?

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:49

Ik heb gister nieuwe jodphurs besteld, ik had ariats maar die gingen heel snel kappot. Daarvoor had ik een paar van konings die kan ik eigenlijk nog steeds aan maar de hak ligt eraf zou ze eigenlijk eens moeten laten maken.

Heb dus gister jodphurs besteld van mountain horse zien er erg mooi uit op de foto, en heb er een speciaal beugelblokje bij besteld.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:59

Ik had ook arriats, goed onderhouden, veel opgelopen. Maar toch al heel snel kapot. Het leer bij de zool liet heel snel los.
Nou ga ik mountain horse proberen, met het sc3 systeem eronder.

fabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:09

Ik heb net nieuwe heb altijd patries gehad en vond ze geweldig, maar ze zijn erg duur nu heb ik leren jophurs van imperial riding en ben daar zeer tevreden over, zitten erg lekker en had ze al snel ingelopen, ook ideaal is het ritsje aan de achterkant die hadden mijn patries niet.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:17

Glossi schreef:
Mondoni heeft ook hele fijne jodhpurschoenen waar je heerlijk mee kunt rijden. En ze lopen nog fijn ook. Ik heb mijne nu 3 jaar en ze zien er nog goed uit. Heb er bijna dagelijks mee gelopen/gereden. Vind de kwaliteit ook wel goed. Hoor vaak dat de Ariats veel sneller kapot gaan. Deze heb ik:
Afbeelding
Dit model vind ik ook wel erg mooi:
Afbeelding
ook van mondoni.

Ik heb ook de bovenste van mondoni. Ben er erg tevreden over. Voor foto's onder mijn chaps zie profiel. Mijn zusje heeft gisteren dezelfde in het zwart binnen gekregen. Dit is de opvolger van de mijne. Het grote verschil is dat ze er een robustere zool onder gedaan hebben zodat ze er iets minder chique en wat goedkoper uitzien als mijn versie. De jophurs waren bij mij in het begin inderdaad erg stijf. Ik heb ze twee keer in de lederdressing gezet en daarna ingesmeerd met schoenenpoets met bijenhoning erin en daarna waren ze echt heerlijk soepel. Ze zitten nu echt zalig. Heb ze nu een jaar, heb ze iedere dag aan en ze zijn nog als nieuw. Alleen aan het afslijten van de zool zie je duidelijk dat ze al veel gebruikt zijn. Het leer is nog helemaal mooi en ook met de rits heb ik geen enkel probleem.

M__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 09:48

Ik heb er van de decathlon Knipoog
Ze zijn zwart met veter aan de voorkant en een ritssluiting aan de achterkant.
Ik loop ermee door de modder, mest stallen uit, sta ermee in een zeiknatte piste.
Heb nog nooit natte voeten gehad (enkel als het over de tong gaat)en ik ga er ook mee op wedstrijd.
Ze zitten perfect heb ze niet moeten inlopen en ze zien er nog super goed uit.

chelleeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:56

Mountain Horse Jodhpur "Stirling" Dark Oak
€164,00 €69,95

Grotere afbeelding (opent in nieuw venster)

Elegante en technisch geavanceerde leren jodhpur van Mountain Horse.

Uitgerust met Stirrup Control System dat zorgt voor een onovertroffen grip en een perfecte positie in de stijgbeugel.

Een geavanceerd stootdempend systeem in zolen en hak , samen met een stalen plaat van een uniek design geven maximaal comfort en steun.

Sterke elasticiteit in de schacht en rits achter.

Ergonomisch gevormde binnenzool die uitneembaar is.

Stirrup Control System3
Aergozone™ Technology
MST Steel Shank
Poron®
A.C.E.

ijslandertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:37

ik heb ook ariats, ze zitten echt superfijn! Echt een aanrader!

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:34

Ik hbe sinds 1 weekje geleden klern mondani jodphurd gekocht bij welkoop en je moet ze wel goed inlopen, maar ze zitten heel lekker en zijn ook heel sterk

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:35

van ariat zijn erg fijn en dan met een rits erin.
heb ook veters gehad maar daar loop je altijd mee te klooien

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:38

het basismodel van ariat (ik heb ze met rits maar je hebt ze ook met veter).

die kosten 119 euro. Global maakt ze na, best goed gelukt moet ik zeggen. Die kosten 60 euro.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:34

ik raad ook ariat aan. vond ze altijd superduur en kocht steeds goedkopere. toen kwam er hier een aanbieding op bokt en heb ze toch gekocht. absoluut geen spijt van. ze lopen superfijn, goed voetbed, kan ze de hele dag aanhebben. lopen echt stukken beter dan de goedkope(re) jodhpurs en van horen zeggen gaan ze ook veel langer mee. bovendien zijn ze erg mooi (vind ik)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:36

ik ben ook al tijden opzoek... maar kan ze gewoon niet vinden

Die van divoza wou ik idd, maar divoza heeft ze niet meer, ja een paar in de uitverkoop nog, maar alleen in reuze maten Clown
als iemand nog weet waar ze wél te krijgen zijn in maatje 40/41 (site oid)? Haha!

Ik ben opzoek naar bruine leren, met veter en rits, en prijs niet te gek Bloos

Heb ook wel rubberen, maar daar hoef ik maar even op te lopen en heb mijn enkels open liggen Nagelbijten / Gniffelen dus maar proberen of leren beter zit Lachen
voor mij is het ook puur om op te lopen, stal werkzaamheden etc, rijden doe ik met mijn laarzen. Haha!

dus als iemand nog wat weet?
hou het topic iig even in de gaten Haha!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:41

Sussie85 schreef:
Ik heb ook de bovenste van mondoni. Ben er erg tevreden over. Voor foto's onder mijn chaps zie profiel. Mijn zusje heeft gisteren dezelfde in het zwart binnen gekregen. Dit is de opvolger van de mijne. Het grote verschil is dat ze er een robustere zool onder gedaan hebben zodat ze er iets minder chique en wat goedkoper uitzien als mijn versie. De jophurs waren bij mij in het begin inderdaad erg stijf. Ik heb ze twee keer in de lederdressing gezet en daarna ingesmeerd met schoenenpoets met bijenhoning erin en daarna waren ze echt heerlijk soepel. Ze zitten nu echt zalig. Heb ze nu een jaar, heb ze iedere dag aan en ze zijn nog als nieuw. Alleen aan het afslijten van de zool zie je duidelijk dat ze al veel gebruikt zijn. Het leer is nog helemaal mooi en ook met de rits heb ik geen enkel probleem.

klopt idd, die had ik ook gezien, en door de 'lompere' zool vind ik die idd niet echt mooi

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:57

Ik heb die van MH vorige week binnen gekregen en gister voor het eerst aangehad, en heel even mee gereden met de speciale beugelblokje zat prima!