Paardrijvakantie!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KimDjuke

Paardrijvakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 11:44

Ik zit er aan te denken om eind dit jaar of begin volgend jaar een paardrijvakantie te boeken. Nu heb ik wel bij een reisorganisatie een magazine daarover meegekregen. Maar ik moet zeggen dat het aardig aan de prijs is wat daar in staat. Heeft iemand nog leuke ideetjes of ervaringen?

Ik zoek iets voor een weekje, liefst in het buitenland (Europa) en niet iets waar je uitgerangeerde hobbelpaardjes hebt.

Vast bedankt voor de reactie!

Anoniem

Re: Paardrijvakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:23

hongarije, tjechie die kant op, dat zijn nog redelijk betaalbare ruiter vakanties. helaas bijna alle andere landen zijn wel wat duurder. Pas trouwens op, ruitervakanties werken verslavend.. Haha!

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:41

ik weet er niet een van het buitenland, maar in het binnenland dan raad ik je echt stalreelaer aan! daar hebben ze elke zomer van die leuke fris opgewekte paardjes en niet van al die makke, er zijn wel makke bij maar ook hele leuke nieuwe. het is echt een aanrader.

als je wil kijken de site is http://www.reelaer.nl
Laatst bijgewerkt door Judje op 09-10-08 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd. Gebruik aub de Edit-knop.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:22

Ja ben zelf ook op Het Reelaer gewees. Je maakt er een hele gave trektocht van 3 dagen.( Dit was bij 12 tot 18 jaar zo dan, ik weet niet hoe het is met 18+ ) Je gaat leuk door enorm grote diepe steile zandkuilen en raced weer naar boven, je gaat best vaak racen. Je overnacht met een groep 2x in een schuur met ze alle, erg gezellig. Ik zou als ik jou was wel even op die site kijken, zeker een aanrader ! Ze hebben er opzich ook best grote paarden. En ook héle snelle ! Heti s dan niet in het buitenland, maar toch demoeite waard!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:23

trailfinders.nl

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:40

of in Polen, met ijslanders: www.punktur.nl
't is dat we trektochten met ons eigen peerd plannen, anders was ik daar al lang een keer naartoe gegaan.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:45

Ik ben dit jaar bij Pradis geweest! (www.pradis.fr) Dat zijn Nederlandse mensen die daar allerlei verschillende tochten aanbieden, op echt leuke paarden! Echt super gaaf, het is midden in de bergen.. Ik heb de trektocht gemaakt, ik ben overal geweest, bovenop de bergen waar je keihard kunt galopperen, op smalle paadjes waar je echt bewondering krijgt voor de paarden, dat ze zo steil omhoog kunnen klimmen, gezwommen in een meer met de paarden, alles. Echt tof.. Zeker een aanrader!

KimDjuke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 20:58

Wauw, dit klinkt allemaal heel gaaf, bedankt voor de tips!! Ik ga het even uitpluizen!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:44

Als je op Tinkers wilt rijden in Polen: www.jask.com
Ik heb daar 4 zomers gewerkt, de paarden zijn heel erg leuk en verschillend van karakter. De omgeving is ook supermooi: tegen 't Reuzengebergte aan.
Trouwens, Punktur zit nog geen 10 km van Jaskolka vandaan, dus je zou ook bij beide kunnen rijden Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:37

Ehm ,gewoon hier? Een lekkere winterse trektocht over de zuid-Veluwe. Zelf in elkaar steken en zelf rijden. De voorbereiding is de helft van de lol.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:43

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:56

Ik ben vorig jaar met 3 bokkers naar Western Trail Ranch geweest, dit was echt super!
Leuke ritten, leuke paarden en verder alles goed verzorgd.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:15

Op Rhodos kan je ook heerlijk rijden.
En dan ook nog lekker aan het strand kunnen liggen.
nadeel is wel dat je (vooral in de zomer) niet tussen 10 en 17 uur kan rijden.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 00:14

Twee of drie jaar geleden ben ik met mijn zusje naar http://www.adventure-on-horseback.com/dutch.htm geweest. Een echte aanrader. Ja Hele fijne paarden (voor elk wat wils) en een mooie afwisselende natuur. Je kan er trektochten maken, maar ook gewoon iedere dag dagtochten vanaf de farm en dit alles kan met of zonder gids (afhankelijk van je rijervaring) en je kan in verschillende restaurantjes gaan eten. De accomodatie ligt 50m van het strand!

Dit jaar ben ik met een Bokker naar Rancho La Paz in Andalusie, Spanje geweest. Ook hier weer fijne paarden en voor elk wat wils, maar de natuur hier is minder afwisselend dan in Ierland. Het is een leuke accomodatie (wij hadden een héél ruim dakterras met uitzicht op de paddocks met paarden, erg leuk!) waar je de hele week ook eet. Ook is er een zwembad zodat je ´s middags lekker kunt afkoelen. Er komen wel voornamelijk Duitsers, dus is het wel handig als je Duits verstaat, zodat je de gesprekken kunt volgen. Uiteraard spreken ze er ook Engels, maar zelf vind ik het wel zo gezellig om met iedereen te kunnen kletsen dus ik was blij dat mijn Duits redelijk goed is. Deze ruitervakantie is een stuk goedkoper dan die in Ierland, terwijl hier ook nog eens 3 maaltijden per dag inbegrepen zijn.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:21

Ik ben vorig jaar via trailfinders naar Epona (http://www.eponaspain.com/) geweest...
Echt een reis om nooit meer te vergeten.
De gastvriendelijkheid, de geweldige paarden en dressuurlessen.. de fantastische locatie en de kookkunst van de gastvrouw... Hmm.. ik ga waarschijnlijk nog wel eens terug (als ik genoeg geld verzamel Haha!)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 19:26

wat kostte dat nou? ik heb toevallig deze week de factuur versnipperd van mijn vrouw's vakantie toen. was 7 jaar geleden 2400 gulden voor een week all in

D_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 19:30

Ik heb vorig jaar stage gelopen bij Horse Valley in Hongarije. Dit is een bedrijf die paardrijd vakanties organiseerd. Een heel leuk bedrijf met Nederlandse mensen dus dat is wel een voordeel Lachen

edit; de site: www.horsevalley.hu
Laatst bijgewerkt door D_Star op 28-10-08 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 19:41

http://www.elranchocriollo.com/ hier ben ik met mijn vriendin geweest. het was een hele fantastische ervaring, en niet duur!! de paarden zijn super te sturen en je kunt aangeven wat voor een paard je wilt , dus een snelle of een wat makkere. ik rij ongeveer 30 jr paard, maar wij waren echt onder de indruk

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:31

Ik ben nu al 2 jaar op trektocht in de ardenne geweest bij domaine du menil het was een jeugdruiterkamp en ik weet dat dat 297 euro kost maar je krijgt er ook wat voor terug

lena83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 16:07

In Frankrijk in de pyreneeen is een mooie western ranch waar je heerlijke vakantie kunt doen. wel aan de prijs maar super leuk

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 16:15

Laatst bijgewerkt door Judje op 31-10-08 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd. Gebruik a.u.b. de Edit-knop.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:29

Kijk eens op www.ranch.nl voor een supervakantie en ook de mogelijkheid om met koeien te werken. De website is nog niet up to date voor 2009, wordt op dit moment aan gewerkt, dus hou het in de gaten. Ik kan je evt. meer info toesturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:08

turbo_12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:13

ben ooit in zeeland geweest, ik en me vriendin in een bungalow huisje en onze paardjes ernaast, super was dat

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:19

ken je www.drieheuvels.nl al? daar heb ik jaaaaaren geleden eens een gave vakantie in Frankrijk (bretagne) mee gedaan. supervakantie!!