Super lief idee van mn vriend!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimo_

Super lief idee van mn vriend!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 06:59

Wat ik gister nou ineens meemaakte Tong uitsteken
Mijn vriend (anti - paard) zei ineens: zulle we in het voorjaar een weekendje weg gaan, en gaan paardrijden?!

Was natuurlijk stomverbaasd Tong uitsteken Maar vind het natuurlijk harstikke leuk en lief van hem!
Ik had ook wel eens wat verdiend omdat het altijd om hem draait zei die Bloos
Wat een poepie he Tong uitsteken

Maar waar het nu om gaat, waar zouden we heen kunnen?

Hij zoekt iets waar je in een huisje kan overnachten, en dan overdag een paard kan huren en zelf lekker naar buiten kan.
Volgens mij is dit nergens echt mogelijk Tong uitsteken Aangezien hij 1x op een paard heeft gezeten..

In een hotelletje overnachten waar je in de buurt een paard kan huren en over het strand ofzo kan is ook goed!

Heeft iemand enig idee waar dit kan?
Of iig iets wat in de buurt komt :p

KiWiKo

Re: Super lief idee van mn vriend!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 07:08

texel, renesse Lachen Lachen daar kan je volop overnachten en volop paarden huren Knipoog

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 07:14

Ook als je geen ervaring hebt met rijden? (want dat heeft hij dus echt niet Tong uitsteken )
En heb je misschien een site ofzo?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 07:15

Wel heel erg lief van hem, maar niet echt verantwoord om er zonder begeleiding op uit te willen trekken als hij pas 1x op een paard gezeten heeft.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 07:19

Nee precies, daar zat ik ookal aan te denken..
Zag wel een manege die paarden verhuurt en dat je dan met zn 2eén onder begeleiding een rit kan maken Lachen
Dat zal hij ook vast wel leuk vinden Tong uitsteken

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 07:25

Weet wel een adres waar je op Terschelling met 2 personen wel een rit kunt maken over het strand (Fa. Lok ). Maar ook zij laten niet een onervaren persoon zonder begeleiding weggaan. En da's maar goed ook. Ze hebben wel fijne paarden en het is er wel heel erg mooi!

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 07:27

Ja ik ga denk maar aan een vriendin vragen of mijn vriend op haar paard een paar keer mag rijden.
Dat hij igg kan sturen/remme/lichtrijden.
Maakt het toch weer wat makkelijker en veiliger!
En we gaan pas in het voorjaar, dus hij heeft nog even om te oefenen Clown (zodra dat gebeurd verschijnen de foto's hier zeker weten Nagelbijten / Gniffelen )

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:09

Ik vind het een goed idee van je om je vriend te leren paardrijden voordat jullie op vakantie gaan. Laat hem anders een keer per week bij de manege lessen (desnoods privelessen). Dan kan hij in ieder geval sturen en veilig in stap en draf. Zeker als je nog tot het voorjaar hebt en hij braaf elke week gaat Knipoog De vraag is dan nog, of hij dat wel wil.

Wat is je budget voor het weekendje? Via Time Out en Trailfinders kun je leuke weekendjes vinden, maar die zijn vaak nogal prijzig.
In de Ardennen kun je lekker paardrijden, daar kun je een lang weekend van maken (vr-ma). Bijvoorbeeld Stal Hoursinne of Domaine du Menil.
Op Texel kun je fijne strandritten maken. Ik heb zelf bij Manege Elzenhof gereden. Daar ben ik erg positief over, maar ik ben dan ook dol op Haflingers Knipoog Je moet daar wel zelf een hotel bij zoeken, gezien dit een manege is, maar dat is op Texel geen probleem. Bovendien heb je dan ook nog genoeg andere dingen te doen, naast paardrijden.
Manege van Loon zit in de Loonse en Drunense Duinen (Brabant), prachtig natuurgebied. Je kunt daar overnachten en veel gaan paardrijden, maar leuker is het om ergens in de omgeving te overnachten en leuke dingen te doen (bv. Tilburg) en naar de manege te gaan om paard te rijden. Zeker omdat je vriend nog geen dagritten aan kan.

Succes Lachen

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 08:18

Bedankt voor de info!
Ja ik denk niet dat hij het ziet zitten om elke week op een manege te gaan rijden Tong uitsteken
Hij heeft zelf echt niks met paarden, en doet dit echt speciaal voor mij Bloos
Heb zelf Orun Basis, dus kan hem wel een paar keer les geven als ik dat paard mag lenen.. (misschien dat hij het dan minder erg vind, want paardrijden is natuurlijk niet "stoer" Clown hij voetbalt en thaibokst zelf hihi)

Wat het budget is, weet ik echt niet. Hij betaald nl Bloos (hij is echt zooo lief)

Maar ik zal even op die sites gaan kijken! Bedankt!

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:24

Bij 't Fjordenpaard in Drenthe (in Een geloof ik) kan je zonder begeleiding buitenrijden, ervaring maakt niet uit. 't Zijn over het algemeen hele brave paarden en je rijdt in een prachtige omgeving!
Verstandig dat je m van te voren wel een paar keer laat rijden, scheelt veel!

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 15:02

Oke dan ga ik daar ook nog even over googlen Tong uitsteken
Ja voor mij is het het belangrijkst dat hij gewoon op een paard kan blijve zitten, kan sturen en kan remmen.
Voor mij zal het geen spannend rit worden , maar wie weet vast erg romatisch Bloos (en zeer komisch Nagelbijten / Gniffelen )

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 08:35

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:22

In burg haamstede bij lisaduna kon je vroeger ook een duinrit maken als je nog nooit gereden hebt, weet niet of dat nog steeds kan. Je gaat dan alleen stappen, die paarden zijn supermak, dus dat is wel safe. Je kan daar ook overnachten, in de buurt kan natuurlijk ook.

brendaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:26

Op manege Grol kan je ook een prive rit maken, maar dan heb je wel extra kosten voor de begleiding. Ligt in Renesse, waar het super is!

En echt superlief zeg!

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:28

wat een lief idee!
weet zo geen adressen maar zou texel en zeeland proberen. meestal hebben hun wel dit soort combinaties

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:30

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:33

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:44

Leuk is dat he, als ze dat voor je willen doen! Pling

Ik heb het ook een keer mogen meemaken. Helaas is het bij ons op een fiasco uitgedraaid. Het was een redelijk spontane actie -we hadden net twee privépaarden ter beschikking- en wat een leuke dag had moeten worden is voor hem een nare ervaring geworden. Sindsdien heeft hij nooit meer op een paard gezeten. Daarom enkele dingen die je op voorhand moet bedenken, zodat jij meer kans op succes hebt en hij er misschien toch voor warm loopt:

* Denk aan comfortabele, passende kledij! Zelfs als het maar voor een keertje is kan je misschien iets lenen? Want schurende kledij kan het plezier snel bederven.

* Mannen (beginnende ruiters) zijn vaak aanvankelijk meer weg van het westernrijden. De zadels zitten vaak voor een beginner wat comfortabeler, de paardjes zijn vaak wat kleiner en boezemen meer vertrouwen in, het oogt wat stoerder en last but not least: ze hoeven zich niet per sé in zo'n enge, "onmannelijke" rijbroek te dwingen. Clown

* Houd er rekening mee dat een onervaren ruiter het paardrijden niet lang volhoudt. Wat voor jou "maar een uurtje" is, is voor een beginner of iemand die slechts sporadisch rijdt snel genoeg.

* Houd rekening met het weer en de daaruit resulterende omstandigheden. Ja, in de zomer heb je wat minder kans op regen (hoewel dat tegenwoordig ook niet meer waar is Koe ). Maar je wilt echt niet zoals wij door een bende dazen en horzels lastiggevallen worden. Daar kan zelfs het rustigste paard lastig van worden!

Met een beter planning heb jij misschien een leukere dag? Ik wens het je in elk geval van harte!

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:48

soesita schreef:
* Mannen (beginnende ruiters) zijn vaak aanvankelijk meer weg van het westernrijden. De zadels zitten vaak voor een beginner wat comfortabeler, de paardjes zijn vaak wat kleiner en boezemen meer vertrouwen in, het oogt wat stoerder en last but not least: ze hoeven zich niet per sé in zo'n enge, "onmannelijke" rijbroek te dwingen. Clown

Dan is mijn suggestie helemaal ideaal Haha!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:48

Eerst een beetje leren paardrijden?
Anders kan hij dag 2 er nooit meer opkomen. Haha!

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 20:40

Bedankt voor alle reacties!!
Harstikke leuk Tong uitsteken

Hij gaat idd eerst af en toe een beetje rijden (onder dwang van mij anders gaat t hele feest nie door hihi Tong uitsteken )

En we gaan in april/mei zodat het weer (hopelijk) wat beter is!

Qua kleding kan ik terecht bij me stage baas (ook een man en ong dezelfde lengte ed Tong uitsteken )
Rijbroek gaat hij alleen niet in zegtie Nagelbijten / Gniffelen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:42

LuckySil schreef:
Bedankt voor alle reacties!!
Harstikke leuk Tong uitsteken

Hij gaat idd eerst af en toe een beetje rijden (onder dwang van mij anders gaat t hele feest nie door hihi Tong uitsteken )

En we gaan in april/mei zodat het weer (hopelijk) wat beter is!

Qua kleding kan ik terecht bij me stage baas (ook een man en ong dezelfde lengte ed Tong uitsteken )
Rijbroek gaat hij alleen niet in zegtie Nagelbijten / Gniffelen

Rijbroek stiekem meesmokkelen, lekker zonder laten rijden tot hij de dag erna smeekt om een rijbroek. Haha!

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:37

Rijbroek meesmokkelen? Succes!! Nee, mijn vriend Bram trekt die dus echt niet aan Lachen

Hij is 5 jaar geleden begonnen met rijden. We gingen op vakantie naar Tunesie, waar je lekker kan scheuren op die snelle en gekke arabieren daarzo. Toen ik daarover vertelde, gaf Bram aan dat hij ook wilde rijden. Ik heb hem toen wel eerst 10 rijlessen laten nemen. Het is gewoon belangrijk dat de ruiter minimaal weet wat stap, draf en (ren)galop is. Hij moet weten waar het stuur en de rem zit. Voor iemand die er verder niks mee wil doen is dat het belangrijkste.

Hij ging snel vooruit. Op een braaf paard de 2e les in galop. De eerste 4 lessen binnen, en vervolgens 3x 2uur naar buiten. Inclusief leren terugnemen uit rengalop !!
En toen naar Tunesie. Hij is er 1x vanaf gevallen. We droegen allebei trouwens een cap. De schade bleef beperkt tot wat schaafwonden en blauwe plekken.
Echt geweldig wat hij in 10 uurtjes geleerd had. En ook echt een aanrader, want je wilt niet dat het uiteindelijk tegenvalt, of eindigt in een blessure.

Misschien heb je wel net zoveel geluk als ik:
Want Bram is blijven rijden... maar wel in spijkerbroek Haha! (Doe ik zelf trouwens ook)
En nu rijdt hij op Ronnie de Pony, en zijn we bezig met het plannen van een trektocht van ca. 450km in september 2009.
Je weet maar nooit hoe het loopt Knipoog

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 06:44

Haha dat zie ik bij mijn vriend nog niet echt gebeuren Tong uitsteken
Maar zou wel erg leuk zijn!!
Maar goed, je weet maar nooit Knipoog

Rkayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:59

check google?
anders ponypark slagharen