Drizabone lange waxcoat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roane

Drizabone lange waxcoat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 17:34

Afbeelding

Ik heb een goede, warme en vooral waterdichte jas nodig deze winter. Ook voor paardrijden. Deze jas staat mij wel aan, maar ik vroeg mij af; is die ook echt warm? Lachen
Ik heb ze wel vaker voorbij zien komen, maar wie heeft er nog meer zo'n jas? en zijn ze ook in NL te koop? Lachen

MISTRAL94

Re: Drizabone lange waxcoat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:34

Ben benieuwd ik had ze ook gezien, bij ons op stal hebben ze de jassen ook en zijn daar tevreden over. De jas is iig al waterdicht en dat scheelt al een heel stuk in warmte. Ben benieuwd of er reacties op komen hier!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:37

Ja hij is warm..Als ik dat ding aan heb, had ik er altijd een coltrui of dun shirtje onder..Nat word je ook niet.. Wel oplettende met schrikkende paarden als je er op zit

Knakkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:40

Heel warm vind ik hem niet (ik ben een enorme kou-kleum) dus ik raad aan om er wat warms onder te dragen.
Maar....als het regent blijf je gegarandeerd droog!

Ik heb er nog niet mee gereden, maar voor tijdens het longeren, wandelen, spelen etc. is hij heel geschikt. Je benen blijven ook droog wat ik een grote plus vind.

Die van mij komt trouwens uit Australië Haha! (Nu nog een cowboy hoed erbij, is het plaatje compleet)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:42

Knakkertje schreef:
Heel warm vind ik hem niet (ik ben een enorme kou-kleum) dus ik raad aan om er wat warms onder te dragen.

Ik heb er nog niet mee gereden, maar voor tijdens het longeren, wandelen, spelen etc. is hij heel geschikt. Je benen blijven ook droog wat ik een grote plus vind.

Die van mij komt trouwens uit Australië Haha! (Nu nog een cowboy hoed erbij, is het plaatje compleet)

Mag ik vragen wat jij kwijt was inclusief verzenden vanuit Australie?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 09:58

Ik heb er potentieel een gevonden Lachen een bruine.
De hoed had ik al Tong uitsteken daarom vond ik het wel geinig om het plaatje compleet te maken. Tong uitsteken Alleen is de hoed zwart en de jas bruin, nog geen setje... ROFL

Met iets warms eronder aan zou het idd moeten lukken, maar ik ben waarschijnlijk nogal veel buiten deze winter. Haha!
Naja, sweater inkopen denk k dan maar Haha! thermoshirts, thermo onderbroeken, thermosokken, thermobroek...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:59

eerste wat ik dacht: hey die past mooi bij mijn hoed!! Clown
het lijken mij sowieso fijne jassen dus ik volg dit even Lachen

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 10:01

Dat is wat ik ook dacht Huilen van het lachen vind het best wel erg... een jas kopen omdat het bij de hoed past *LOL* ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:04

Je moet natuurlijk wel een beetje cool op je paard zitten he Haha!

Knakkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:09

MISTRAL94 schreef:
Knakkertje schreef:

Mag ik vragen wat jij kwijt was inclusief verzenden vanuit Australie?

Nou, een vriend van me is daar geweest en heeft hem dus daar gekocht. Ik heb hem gratis gekregen!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:28

Knakkertje schreef:

Voor het rijden is de standaard jas niet erg geschikt tenzij je alleen stapt en dan nóg.
Een rij-jas moet óm je been heen kunnen worden vastgemaakt. Verder is de sluiting aan de voorzijde waar die naar de twee flanke splits kritisch opdat die niet kapot gaat en wel water tegenhoudt.

Was-katoen is niet warm omdat het geen isolerende luchtlaag heeft. Het is wel behoorlijk zwaar.

Er zijn als je voor páárdrijden een degelijk gestijlde jas wil beter geschikte keuzes.

hc

Knakkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:33

Deze kan om mijn been vastgemaakt worden. Dus technisch gezien is het dus mogelijk?
Ik vraag me alleen af of het heel lekker rijdt....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:45

Als hij zodanig om je been kan dat de jas in het zadel bewegend ook echt vast blijft zitten, is het mogelijk.
Of jij dat lekker vindt rijden is aan joú ter beoordeling.
Persoonlijk vind ik een lange jas niet lekker en een dik jack ook niet; rij ik liever in een dunne rijbroek en een katoenen overhemd, maar tegen regen of kou moet je echter wát.

hc

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 17:34

Nou, das dan mooi Lachen ik was er niet van plan mee te rijden. Ik prefereer dan ook een korter jack/jas waar je net zo irritant op gaat zitten in welke gang dan ook (grr!)
Ging mij om een echt goede waterdichte jas... Voor de warmte treken we dan maar een dikke trui aan. Lachen

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:34

Ik heb een korte waxjas en tot een aantal jaren terug reed ik daar altijd mee buiten. Maar hij is zo ontzettend zwaar dat het gewoon niet lekker rijdt als je echt in de bak aan de slag gaat! Verder zijn ze wel goed waterdicht dus ik kan me voorstellen dat de lange versie dan echt ideaal is. Ze zijn trouwens ook niet echt warm, dus een onderlaag is wel aan te raden!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:35

Maar zijn er van deze jassen ook verkooppunten in nederland?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:39

Ik heb ze bij de Oregon Trail Tack store zien hangen.

http://www.oregontrail.nl/

Ik vind de drizabones lekker soepele oilcoats, en ze stinken niet zals menige waxjas. En ze zijn ook niet zo stijf, menige waxjas blijft rechtop staan als je hem neerzet.
Ze zijn niet goedkoop en je moet er wel met verstand mee omgaan (dus oprollen en niet opvouwen). Als je er met verstand mee omgaat gaan ze een hele tijd mee.
Ze zijn niet gevoerd maar dat zou ik juist prettig vinden. Zo kan ik zelf beslissen of ik hem in de winter of in de zomer draag, en met laagjes werken. Voor intensief trainen in de regen zou ik hem niet dragen, maar voor een buitenrit zijn het lekkere jassen.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:41

Ik denk het wel.. Er is in Maastricht jaren een winkel geweest die waxkleding verkocht. Ik heb de mijne destijds een keer bij de Aldi vandaan gehaald (zelfde kwaliteit voor 1/4 van de prijs Knipoog).
Ik denk dat er ook nog wel ruitersportzaken zijn die waxkleidng verkopen, maar dan moet je hard zoeken..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:43

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:43

Cassidy schreef:
Ik heb ze bij de Oregon Trail Tack store zien hangen.

http://www.oregontrail.nl/

Ik vind de drizabones lekker soepele oilcoats, en ze stinken niet zals menige waxjas. En ze zijn ook niet zo stijf, menige waxjas blijft rechtop staan als je hem neerzet.
Ze zijn niet goedkoop en je moet er wel met verstand mee omgaan (dus oprollen en niet opvouwen). Als je er met verstand mee omgaat gaan ze een hele tijd mee.
Ze zijn niet gevoerd maar dat zou ik juist prettig vinden. Zo kan ik zelf beslissen of ik hem in de winter of in de zomer draag, en met laagjes werken. Voor intensief trainen in de regen zou ik hem niet dragen, maar voor een buitenrit zijn het lekkere jassen.

Dat is grappig Westerbork ligt hier 20 minuten vandaan dus daar zou ik eens heen kunnen gaan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:44

Equitheme had een klant van de week aan die zagen er ook niet slecht uit idd. Maar ik denk dat ze kwalitatief niet te vergelijken zijn met de drizabone?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:45

hopelijk zijn ze ook niet zo zwaar Lachen

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:50

Ik heb er ook eén, uit Auzzie mee genomen een jaar of 8 geleden. Ideale jas, niet superwarm, maar met een warme trui blijf je heerlijk droog en warm. Of je ze in Nederland ook kan kopen weet ik niet. In Australie was hij al niet echt goedkoop, dus na import door een handelaar ben ik bang dat ze vrij duur uit gaan vallen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:56

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:45

Online is denk ik weet niet te doen omdat je niet weet welke maat je hebben moet.