Niet raszuiver

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifuur

Niet raszuiver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 13:29

Hoi, ik had een vraagje:
Ik wil beginnen met wedstrijden rijden, en kan hiervoor misschien op een
TinkerxFjord. Maar moet het paard van een bepaald ras zijn, of maakt het niet uit?
Dankje wel
Jennifer

mellamoshan

Re: Niet raszuiver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:31

maakt niet uit

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:31

Met officiele wedstrijden (KNHS) maakt het niet uit wat voor ras je paard is. succes!

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 13:32

heel erg bedankt.
Er word trouwens wel snel gereageerd!
ik had deze topic hier net neergezet en ik krijg meteen een mailtje waarin staat dat er op gereageerd is !:P

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 21:07

Het ras maakt niet uit nee. Je moet gewoon een goed paard hebben, die dressuur leuk vind.

Alleen zou ik wel een instructrice vragen wat ze er van vind. Ik wil niet zeggen dat tinkers/fjorden/haflinger enz. niet in de dressuur kunnen. Dat kunnen ze wel, maar dan moet je wel een goeie hebben (dat is trouwens ook zo met sportrassen..) Maar het is een beetje sneu voor jezelf dat je de b kunt rijden, en dan de l1 en dan wil het niet meer omdat je pony het niet kan.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 09:42

Oke, ik rijd nu dus op een pony, die het geweldig vind om te springen. Bij zijn vorige eigenaar deed hij dat ook. Volgens mijn instructice weigert hij dus nooit een sprong (nu is dt niet superhandig, aangezien sommige hindernissen in de bak el heel erg hoog zijn xD)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:34

Lekker starten en je ziet vanzelf wel wanner het stopt qua kunnen van jou of het paard/pony. Mijn ervaring is dat elk paar Z kan worden. Uiteraard de ene wat makkelijker dan de ander.

Raszuiver hoeft dus alleen maar als je aan bepaalde raswedstrijden zoals nrps meedoet.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:51

Ik heb zelf ook een kruising (kwpn x fries) en start daar ook gewoon wedstrijden mee.(M1).
Gewoon lekker beginnen en kijken hoever je komt.
Maar dat geldt voor elke combinatie.
Heel veel succes en plezier OK dan!

IluvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:55

Als het vier benen heeft, een lijf, een staart, een hoofd en het kan ook nog eens hinniken dan mag je meedoen. Tong uitsteken

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:58

Moorke schreef:
Het ras maakt niet uit nee. Je moet gewoon een goed paard hebben, die dressuur leuk vind.

Alleen zou ik wel een instructrice vragen wat ze er van vind. Ik wil niet zeggen dat tinkers/fjorden/haflinger enz. niet in de dressuur kunnen. Dat kunnen ze wel, maar dan moet je wel een goeie hebben (dat is trouwens ook zo met sportrassen..) Maar het is een beetje sneu voor jezelf dat je de b kunt rijden, en dan de l1 en dan wil het niet meer omdat je pony het niet kan.

Ik zou dat gebrek bij de ruiter zoeken en niet bij het paard.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 17:37

Heei Charaz, volgens mij zag ik jou advertentie over valentijn op marktplaats Knipoog ik zal ns rondkijken

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:14

hoeft idd niet maar ik merk wel dat als je geen bekende ouders hebt ze je daar op afkeuren Gestoord

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:31

ellenAST schreef:
hoeft idd niet maar ik merk wel dat als je geen bekende ouders hebt ze je daar op afkeuren Gestoord

Dat is dikke flauwekul, klinklare onzin... Even een voorbeeld:

Ik ben Z1 met 28 wp, ben al meerdere keren dressuurkampioen geworden, zat in de finale van het Rabobank Talentenplan en ik rij op een tuigpaard zonder papier...... dus de ouders zijn niet eens bekend.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:39

Linda_E schreef:
ellenAST schreef:

Ik ben Z1 met 28 wp, ben al meerdere keren dressuurkampioen geworden, zat in de finale van het Rabobank Talentenplan en ik rij op een tuigpaard zonder papier...... dus de ouders zijn niet eens bekend.

dan heb je geluk gehad,heb t al meerdere malen meegemaakt Knipoog
ik zeg ook niet dat alle juryleden zo zijn maar zoals ik al zei ik heb het meerdere malen meegemaakt en dat paard is een mooie vos om te zien,een echte showbink,mensen zitten soms met open mond te kijken als hij langskomt draven,jury is al s naar haar toegekomen om te vragen wat zijn voorouders waren enz. toen ze zei dat vaders kant niet bekend was draaide ze zich zo om en praatte verder met iemand anders...
en dit is niet 1 x gebeurd Knipoog

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:13

ellenAST schreef:

Ik denk dat menig jurylid de hengst Matador niet kent en krijg toch 9 vd 10 keer toch wel de punten die ik verdien.

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:28

Linda_E schreef:

ellenAST schreef:
dan heb je geluk gehad,heb t al meerdere malen meegemaakt Knipoog
ik zeg ook niet dat alle juryleden zo zijn maar zoals ik al zei ik heb het meerdere malen meegemaakt en dat paard is een mooie vos om te zien,een echte showbink,mensen zitten soms met open mond te kijken als hij langskomt draven,jury is al s naar haar toegekomen om te vragen wat zijn voorouders waren enz. toen ze zei dat vaders kant niet bekend was draaide ze zich zo om en praatte verder met iemand anders...
en dit is niet 1 x gebeurd Knipoog

Nee, ik heb helemaal geen geluk gehad. Ik heb gewoon mijn paard goed voor elkaar Bloos en of er dan wel of geen papier bij zit, als je goed rijd en je hebt je paard goed voor elkaar dan krijg je gewoon de punten die je verdiend.

Iemand op een Gribaldi die bagger rijd, die krijgt echt geen dikke punten omdat het een Gribaldi is. Daar geloof ik helemaal niks van..... ik schrijf ook wel op wedstrijden en heb ook nog nooit meegemaakt dat er oneerlijk gejureerd werd of dat de jury een paard zonder afstamming voordat hij de ring in kwam al afkeurde.....

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:00

Ik ben het met Linda_E eens.
Ik vind het altijd zo'n slap excuus om te zeggen, "ja maar ik heb geen punt want mijn paard heeft geen papieren". Bloos
Als je goed rijd, en je paard goed voor elkaar hebt kunnen ze niet om je heen, ook niet als je paard geen papier hebt. Tuurlijk heb ik ook regelmatig dat er een Gribaldi boven mij eindigt, maar dat is niet omdat die toevallig een papiertje heeft, maar omdat die gewoon beter is. Kijk daar ben ik heel eerlijk in, ik heb zelf ook een Cocktail die goed kan bewegen en uiteraard zal ik daarmee boven mijn papierloze paard eindigen. Maar dat is niet omdat het een cocktail is maar omdat ze gewoon beter is. Over het algemeen hebben de paarden met een goede vader gewoon betere bewegingen ( de vader is immers niet voor niets een goedgekeurde dekhengst maar omdat het bepaalde goede eigenschappen meegeeft) en ik vind het logisch dat als ik met mijn papierloze paard excact dezelfde proef rijd ( daarmee bedoel ik keurig op de letter etc) als bijv een gribaldi, de gribaldi hoger eindigt. Die beweegt wss nou eenmaal beter.

Overigens rijd ik wel mooi M met mijn papierloze paard en Linda_E is zelfs dik Z1, dus zo zie je maar, papier of niet, als je je paard goed voor elkaar hebt komt het wel goed.

Heb het misschien een beetje krom verwoord, maar ik hoop dat de bedoeling goed overkomt Bloos

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:38

Ik ga ook met mijn gekke pony starten bij de paarden (ben 21)
Ik vind als wij gewoon netjes rijden dat wij straks best onze puntjes pakken Knipoog

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 15:49

oh, ik wist niet dat je met pony's ook bij paarden kon rijden. Al zal dat in het buitenland wel moeten met een e-pony, en ik heb een keer gelezen dat een pony een springwedstrijd voor paarden had gewonnen ofzo:P

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:06

I_L_horses schreef:
oh, ik wist niet dat je met pony's ook bij paarden kon rijden. Al zal dat in het buitenland wel moeten met een e-pony, en ik heb een keer gelezen dat een pony een springwedstrijd voor paarden had gewonnen ofzo:P

In het buitenland bestaan geen E-pony's...... dat kennen we alleen in Nederland

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:08

Linda_E schreef:
I_L_horses schreef:

In het buitenland bestaan geen E-pony's...... dat kennen we alleen in Nederland

Ja vind het ook maar dom ook Slapen

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:16

alles kan hoor, ik bedoel, kijk eens naar Ginnybanshee hier op bokt, die heeft met haar fjord ruim in de 20 wp in de Z1, en doet het met Charlie ook onwijs lekker nu in de B

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:43

Aukelizzy schreef:
Ik ben het met Linda_E eens.
Ik vind het altijd zo'n slap excuus om te zeggen, "ja maar ik heb geen punt want mijn paard heeft geen papieren". Bloos
Als je goed rijd, en je paard goed voor elkaar hebt kunnen ze niet om je heen, ook niet als je paard geen papier hebt. Tuurlijk heb ik ook regelmatig dat er een Gribaldi boven mij eindigt, maar dat is niet omdat die toevallig een papiertje heeft, maar omdat die gewoon beter is. Kijk daar ben ik heel eerlijk in, ik heb zelf ook een Cocktail die goed kan bewegen en uiteraard zal ik daarmee boven mijn papierloze paard eindigen. Maar dat is niet omdat het een cocktail is maar omdat ze gewoon beter is. Over het algemeen hebben de paarden met een goede vader gewoon betere bewegingen ( de vader is immers niet voor niets een goedgekeurde dekhengst maar omdat het bepaalde goede eigenschappen meegeeft) en ik vind het logisch dat als ik met mijn papierloze paard excact dezelfde proef rijd ( daarmee bedoel ik keurig op de letter etc) als bijv een gribaldi, de gribaldi hoger eindigt. Die beweegt wss nou eenmaal beter.

Overigens rijd ik wel mooi M met mijn papierloze paard en Linda_E is zelfs dik Z1, dus zo zie je maar, papier of niet, als je je paard goed voor elkaar hebt komt het wel goed.

Heb het misschien een beetje krom verwoord, maar ik hoop dat de bedoeling goed overkomt Bloos

Mee eens!!

Een paard kan wel een mooi papier hebben, maar als er een ruiter opzit die niet uit het paard kan halen wat erin zit, dan komt het er ook niet uit!
Een paard hoeft dus gelukkig geen papier te hebben/een raspaard te zijn om mee te doen aan een wedstrijd.

Je maakt altijd kans, als je ZELF maar netjes rijdt. Ik geloof werkelijk waar niet dat de jury zit te kijken naar de afstamming en daar de beoordelingen op baseerd. Dan zou hun diploma ook niets waard zijn.

Maar goed, hopelijk heb je genoeg info:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:50

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 08:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 15:26

haha, ik vind het niet erg hoor, juist interessant;)