Harry Hoevers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JesjeS

Harry Hoevers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 14:25

Vandaag ben ik naar Harry Hoevers geweest met Ravy
Ravy gaat elke keer zonder enige aanleiding aan de kletter terwijl er op dat moment geen aanleiding of reden voor is.
Ik kan op deze manier nooit wat met Ravy doen, als ik op hem zit gooit hij me er ineens af en en voor de wagen krijgt hij ineens de kolder in de kop.....Levensgevaarlijk voor hem, mij en de overige mensen om ons heen.

Als ik tegen iemand over Ravy,s probleem vertelde kreeg ik maar 1 advies naar Harry en de verhalen die ik over hem las op internet en van mensen die er geweest waren zijn eigenlijk alleen maar positief en heb ik ook een heel goed resultaat gezien bij een paardje op stal, maar eerst zien en dan geloven.

Dus hop in de trailer en naar Harry, Harry begroette Ravy met de woorden zo jij bent een man (hengst) geweest kort geleden en ging zijn wervels voelen, en beweerde dat Ravy ooit een ongeluk heeft gehad en daardoor zijn heup, rug en nek vast zat, hij liet me ook zien waar bij Ravy de pijn zat als hij drukte! Ravy liet duidelijk merken daar pijn te hebben.
Hij heeft met een flinke klap de wervels weer op de plek gezet en ja hoor Ravy vond dat niets en ging op zijn achterwerk zitten ( ook een tik van hem) en Harry stal gelijk van wal, dat dit paard een mietje was, en stront en stront eigenwijs maar vooral slim, heel slim, dominant en zeer gevoelig voor dingen die wij niet zien.
En.....dat Ravy minimaal een paar keer per dag een dikke middelvinger( wel 5 vingers) naar me opsteekt haha, hij manipuleert me, wind me om de vinger, is lui, te dik, te verwend en een hekel aan werken.

Ravy is absoluut niet angstig en heeft geen angst voor mensen hij is gewoon heel erg uitgekookt.
Ik ben altijd in de veronderstelling dat Ravy getraumatiseert was omdat hij een jaar geleden uit de kudde gehaald is uit het buitenland
Harry adviseerde me om of Ravy naar de slager te brengen of...........ik moest een dik stuk hout pakken en daar hem een flinke klap zodat ie er duizelig van werd op zijn voorhoofd slaan en een plastic zak met lauw water( voelt voor een paard als bloed) bij me nemen en die met een knal op zijn kop slaan als Ravy weer ging steigeren .

Ik stond perplex, maar toen ik mijn ervaringen vertelde met de keren dat Ravy in verzet ging vielen voor mij ook de puzzelstukjes op zijn plek, altijd bij mensen die goed voor hem zijn flikt ie zulke dingen, zo maar uit het niets........Harry beweerde dat Ravy gecontroleert aan de kletter gaat want een paard die uit angst aan de kletter gaat loopt overal doorheen en dat doet Ravy niet.
Streken die ik hem af moet leren, maar ik ben natuurlijk over dat stuk hout wel even in discussie gegaan, ik kan dat gewoonweg niet.
Maar.....dat is paardentaal beweerde Harry zo gaat het in de kudde ook

We hebben gelijk de proef op de som kunnen nemen, Ravy ging heen perfect de trailer in en terug bij Harry ben ik een half uur bezig geweest hij verdomde het om er in te gaan, en toen mijn vriend hem een flinke knal op zijn reet gaf en op zijn hoofd met een bezem toen hij weer ging steigeren liep hij braaf de trailer in.

Ik moet het nog allemaal even laten bezinken, maar ik geloof wel dat harry het bij het rechte eind heeft!hij beweerde ook dat ik eigenwijs was Haha!
Ik moet een andere weg inslaan, want anders is er maar optie de slager.....en diep in mijn hart wist ik dat wel!

liljebo

Re: Harry Hoevers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:11

hmmm hier heb ik dus enorm veel moeite mee. Ik kan mij nl niet voorstellen dat iemand op zo'n korte tijd zo precies kan vertellen wat er met dat paard aan de hand is en die adviezen van een plank en een plastic zak zijn van die typische *** adviezen.. en verder kun je er zelf mee aanklooien... totdat er ongelukken van komen en het paard naar de slager kan.

Jammer dat je je door deze vent hebt laten inpakken. Als ik dit hoor gaan mijn haren recht overeind.

Ik zou dus zelf toch hulp zoeken bij iemand die daadwerkelijk met dit paard aan het werk gaat en aan de hand daarvan een diagnose stelt. Er zitten hier een aantal verdraaid goede NHers op bokt/of kennen hele goede NH-ers met veel ervaring met probleempaarden. Ik zou zeker een second opinion aan hun vragen. Je hebt er weinig mee te verliezen maar als Harry's advies het verkeerde blijkt te zijn, maak je je paard helemaal kapot en zoals ik al zei... dan wordt het een enkeltje slager.

Jammer dat je nu deze weg bent ingeslagen

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:14

Ook al is het verhaal van jou uit positief, dan zou ik NOG niet de naam en achternaam voluit op internet zetten eigenlijk. Er ontstaat straks natuuuurlijk een hele discussie en daar komen mogelijk ook dingen bij die negatief zijn (kun je op wachten). Lijkt me niet zo handig.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:34

Zojuist heb ik net je andere topic gelezen en nu kwam ik op deze terecht. Bij je andere topic heb ik een heel ander gevoel als nu. Ik begrijp dat je zoekende bent en open staat voor adviezen van iedereen. Maar krap echt eventjes op je hoofd voordat je voor deze aanpak gaat. Een dominant paard kun je best op zijn nummer zetten, maar een onzeker dier keert dan in zichzelf. Juist door die druk keren ze inzichzelf en als de druk te hoog is dan spetteren ze. En dat is juist wat er bij jouw paardje gebeurd heb ik het idee.. Mijn haflinger ging vorige winter ook een paar keer ervandoor zonder dat er aanleiding voor was. Achteraf gezien was deze er wel, maar kon ik dat toen nog niet goed lezen waardoor het leek of het zomaar was. Dit was geen dominantie maar onzekerheid, hij was van de kudde vandaan. En vertrouwde mij nog niet genoeg als leider. Ik dacht dat hij rustig gras aan het eten was en opeens stond hij een paar honderd meter verder Vork Sinds ik met parelli bezig ben is hij er geen enkele keer meer vandoor gegaan. Hij vertrouwd mij al meer en ik kan hem al beter lezen en weet dan hoe ik moet handelen.

Ik zeg niet dat jij dit ook moet doen, maar volg iig je gevoel.
Kan me namelijk niet voorstellen dat jij dit dier wilt breken.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:03

He bah, ik kan me niet voorstellen dat iemand dit adviseert, het spijt me, maar in onze hele ervaring met "probleempaarden" komt het woord slaan maar uiterst zelden voor. Ik denk maar zo: een paard is je hobby, vind je het echt leuk om deze aanpak elke dag door te voeren? Ga in de leer bij iemand samen met je paard en wordt een combi zonder gebruik van geweld!

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 17:40

Jeetje.. Ik snap dit advies ook niet.
Wat hij wilt is dat dit paard, wat waarschijnlijk zo dominant is geworden omdat er nooit een duidelijke leider voor hem geweest is, dit paard wilt hij angst laten krijgen voor jou..

In mijn ogen zijn paarden niet gemeen of uitgekookt. Dit soort gedrag is onbewust aangeleerd of toegelaten. Niks gemenigheid van het paard, maar aangeleerd gedrag. Nu wil je doormiddel van pijn dit dier overbluffen zodat ie respect voor jou gaat krijgen.

Ik denk dat dit paard geen enkel respect voor jou zal krijgen, maar uit angst dingen zal laten.

Ik zou bij iemand anders langs gaan, iemand met respect voor dieren en iemand die snapt hoe een paard denkt en waarom hij dingen doet..

Succes ermee!

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 17:46

JesjeS schreef:
Harry beweerde dat Ravy gecontroleert aan de kletter gaat want een paard die uit angst aan de kletter gaat loopt overal doorheen en dat doet Ravy niet.

Dit snap ik ook niet:
(uit je vorige topic:)
Citaat:
Zo door een tuinset heen, door het schrikdraad en een houten hek heen de wei in aan de kletter.

JesjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 17:52

HannahFrouk schreef:
Ook al is het verhaal van jou uit positief, dan zou ik NOG niet de naam en achternaam voluit op internet zetten eigenlijk. Er ontstaat straks natuuuurlijk een hele discussie en daar komen mogelijk ook dingen bij die negatief zijn (kun je op wachten). Lijkt me niet zo handig.

Je hebt gelijk!

Volgens mij heb ik jou wel eens in Real Live gezien, je was een paar daagjes bij ons op stal........(je oude stal) en ik heb op je mega-grote en prachtige paard gezeten voor het eerst na mijn ongelukkige val van een paard

JesjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 17:58

lovelance schreef:
JesjeS schreef:
Harry beweerde dat Ravy gecontroleert aan de kletter gaat want een paard die uit angst aan de kletter gaat loopt overal doorheen en dat doet Ravy niet.

Dit snap ik ook niet:
(uit je vorige topic:)
Citaat:
Zo door een tuinset heen, door het schrikdraad en een houten hek heen de wei in aan de kletter.

Klopt helemaal maar hij liep de tuinset omver hij probeerde hem wel te ontwijken, en bij het hek stopte hij in eerste instantie en nam toen een sprong en nam het schrikdraad en het hek mee omdat hij niet hoog genoeg sprong.

Ik ga ook niet alle adviezen opvolgen, ik ben heel erg blij dat er weinig aan de hand is met zijn gewrichten etc, dat wilde ik uitsluiten, en meer duidelijkheid brengen in mijn opvoeding en dat kan volgens mij ook zonder slaan, met de zak lauw water heb ik geen moeite dat kan ook met een rauw ei, is ook al eens als tip aan me gegeven, dat steigeren is gevaarlijk en dat moet eruit.
Er is ook een middenweg, een paard breken daar zie ik niets in

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:01

Gelukkig maar. Zo´n man kan heel mooi vertellen waarschijnlijk, maar ik zou er niet weer heen willen..

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:01

Ik heb HH ook bij de pony gehad die ik toen reed en daar kwam weinig boeiends uit. Ik vind de man vrij dominant, maar denk dat hij met masseren en alles flink gelijk kan hebben. Daarentegen met de praatjes die hij vertelt krijg ik de twijfels... Want wat hij mij vertelde klopte ook van geen kant Knipoog

Ik hoop voor je dat het werkt, dat is beter als die andere oplossing!

JesjeS

Re: H.H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 18:44

Ik wil nog even aanvullen dat ik geen type ben die dieren een pak slaag geeft, ik doe er liever een jaar langer over dan dat ik geweld gebruik, met geduld en begrip bereik je veel meer.

Ik moet wel zeggen dat ik wel geloof dat Ravy dominant is en stronteigenwijs is, hij heeft duidelijk een leider nodig, en ik ben behoorlijk soft met hem.
Ik ga dagelijks wandelen en als hij wil grazen mag hij grazen, ik vraag hem nooit om ergens netjes stil te staan ik pas me aan hem aan, hij staat ook regelmatig op mijn tenen omdat hij gewoon geen rekening met me houdt.....ik vraag dat ook niet.
Ik zal daar mee aan de slag moeten, eerst opvoeden en dan pas het leuke er iets mee gaan doen.
Ik kan hem alleen uit de wei halen met wat lekkers bij anderen komt ie niet...! die verlangen wat van hem
Ravy,s dagelijkse leven bestaat uit de wei , eruit voor te poetsen en wandelen en wat lekkers.

De keren dat hij aan de kletter ging was als ik hem overnam van de mentrainer, bij hem krijgt ie de kans niet, die geeft hem met de zweep als hij gaat zitten, gaat steigeren en maaien met zijn voorbenen en achteruit wil lopen hij drijft hem op die manier weer voorwaarts.
Ik heb een paar keer op Ravy gereden( onder begeleiding/lange lijn), geen probleem met zadel en bit en ik op zijn rug deed hem niets, maar toen hij een aantal merrie,s in de wei zag ( hij was pas een paar maanden geruind) en lang hengst geweest, wilde hij naar de merrie,s toe en hoppa zitten en steigeren want ik moest eraf
Ook wilde ik een keer rechtsaf en hij wilde rechtdoor, dus hoppa zitten en steigeren ik moest er weer af, hij wil doen wat hij wil, en ik ben gestopt met rijden.

Ravy heeft geen trailerangst hij heeft vaker in de trailer gestaan en ik herhaal dat ook regelmatig en vanmorgen ging hij er dan ook gewoon in( met een appeltje) niets aan de hand hij gaat dan heel rustig uit zijn hooinet staan eten.
Maar meneer had er bij HH geen zin in, puur eigenwijs, steigeren, hangen aan het halster en dan vind ik een knal geen probleem.

Met voetjes geven heb ik het zelfde met hem, zijn achterbenen vind hij niets, regelmatig gaat hij dan maaien en dan krijg ik een schop.
Bij de hoefsmid is er niets aan de hand, hij krijgt de kans niet om fratsen uit te halen........dus vind ik eigenwijs/dominant verhaal wel kloppen.

Ik hou zeker in mijn achterhoofd dat HH een boer is met een andere aanpak van dieren, maar ik denk dat hij sommige dingen gelijk heeft, en de slager is echt geen optie voor mij!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:18

Als ik nu je verhaal lees, moet ik concluderen dat je je helaas aardig door HH hebt laten beinvloeden. Erg jammer.
Dominant is voor een paard een reden om zijn eigen weg te gaan, maar dat los je per definitie op door hem flink aan te pakken. Een goede kennis van paardengedrag en een dosis psychologie haalt duizend keer meer uit en respekt is iets wat je verdient door je paard te bewijzen dat je hem begrijpt en weet waar je mee bezig bent en door dingen met hem te doen die interessant zijn. Dat hij naar je mentrainer luistert omdat hij anders met de zweep erover krijgt heeft totaal niets met respekt te maken maar met iets doen omdat hij daartoe gedwongen wordt en het resultaat is, zeker bij een introvert paard, een explosie zodra hij daar de kans toe krijgt. En die kans krijgt hij vroeg of laat altijd, ook als jij nu op die toer gaat.

Ik wil niet beweren dat bij NH bijvoorbeeld nooit een klap wordt uitgedeeld. Dat gebeurt zeker ook als het nodig is, maar alleen op het moment dat het nodig is, op de juiste wijze en zonder agressie.. Met de zweep erover als hij niet luistert valt daar beslist niet onder.

Ook het trailer verhaal overtuigt mij niet. Er zijn massa paarden die de ene keer wel op de trailer gaan en de andere keer niet. Dat heeft vaak ook met gebrek aan vertrouwen te maken en dat dat vertrouwen ver te zoeken was na een bezoek aan HH snap ik. Maar ja... met een trap onder zijn kont is hij er toch wel opgegaan... sorry hoor....'

Ik heb inmiddels info vergaart over HH, weet dat sommige mensen lyrisch over hem zijn maar zou hem persoonlijk dus nooit aan mijn paard laten komen. Maar goed... dat is een ander verhaal...'

Toch heb ik het idee dat je je nog niet helemaal hebt afgesloten voor andere mogelijkheid en dus wil ik je vragen....
alsjeblieft.... laat een zeer goede NH trainer nog een keer naar je paard kijken, ermee trainen ed en vraag om zijn of haar mening, voordat je doorgaat met de aanpak van HH of je mentrainer.
Het gaat mij enorm aan mijn hart als ik bedenk wat de toekomst voor dit paard op deze manier in petto heeft. En voor jou.. want ik denk dat dit verhaal niet leuk gaat eindigen.

Gezien je naar HH bent geweest, moet je toch ook open kunnen staan voor een deskundige NH trainer. Hier op het forum worden diverse goede namen genoemd zoals 2Moons, Petra Vlasblom (geloof ik... ben ff de exacte naam kwijt) Annemarie (ben zelf helemaal geen MR fan, maar op het forum komt ze op mij over als een verstandige dame die toch behoorlijk kennis van zaken en ervaring heeft) en zo zijn er vast nog veel meer mensen.

Geef jezelf en je paard alsjeblieft tenminste nog die ene kans.

JesjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 20:23

Ik sta overal voor open, als het maar resultaat heeft, ik heb het gevoel dat ik niet capabel genoeg ben om het alleen te redden met Ravy, hem laten beleren proffessioneel zou ook een optie zijn, maar wel een beetje betaalbaar.

Ik ben zelf een groot voorstander van NH dus sta ik daar echt open voor.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 21:15

JesjeS schreef:
HannahFrouk schreef:

Je hebt gelijk!

Volgens mij heb ik jou wel eens in Real Live gezien, je was een paar daagjes bij ons op stal........(je oude stal) en ik heb op je mega-grote en prachtige paard gezeten voor het eerst na mijn ongelukkige val van een paard

Ja, nu ik erover nadenk kan dat kloppen. Neel is nu nog iets groter Haha!
Over je stelling heb ik niet echt een oordeel hoor, ik ken de persoon (HH) wel, maar je paardje heb ik alleen daar gezien, niet zelf even "in handen gehad", dus kan er niet zoveel over zeggen.

JesjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 22:26

Nog groter?? en ze was ook zo breed als je er op zat Mega!

Nee klopt het was ook te regenachtig om gezellig op de poetsplaats te staan Knipoog

Ik heb HH even laten bezinken en er kloppen ook dingen niet, hij beweerde dat Ravy te lui is om te werken en dat is niet waar, Ravy is goed voorwaarts en met het slepen met de band in het natte zand blijft hij trekken terwijl de druppels zweet van hem aflopen hij geeft niet op en gaat maar door.
Nee lui is hij niet regelmatig galoppert hij door de wei, ook moest hij op water en brood veels te dik, nou Ravy is perfect op gewicht hij ziet er goed uit maar dik in zijn vacht.

Ik moet het allemaal nog op een rijtje zetten, morgen gaan we weer met frisse moed naar Ravy toe en we kijken wel of zijn gedrag
en bewegingen veranderd zijn

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 05:50

Fijn dat je alles zo laat bezinken en er zo goed over nadenkt. Ik weet niet waarom, maar uitgerekend dit gaat me aan het hart. Normaal reageer ik niet zo emotioneel. (als ik al reageer) Kan het niet uitleggen....

Misschien kan je eens op het natural forum info vragen over goede, zeer ervaren NH ers (beroeps) die aan te raden zijn, zodat je meteen een goede te pakken hebt. Ik weet dat een aantal namen hier erg goed bekend zijn op het forum en er mensen goede ervaringen hebben. Zij komen vaak naar je toe, werken met het paard, bekijken het gedrag, bekijken vooral de persoonlijkheid van je paard en zullen aan de hand daarvan het probleem proberen te verklaren. Als je weet waarom hij iets doet, de signalen herkent, kun je er iets aan doen. Zo werkt het in feite. Daarna zullen ze met jou de bevindingen bespreken en kijken hoe het verder moet. Een NHer beleert niet een paard om het dan weer bij je neer te zetten zodat de problemen weer vooraan beginnen. Want het gedrag kan dan bij die nher verdwenen zijn, maar bij jou terugkomen.
Het is de eigenaar die beleert wordt. Haha!

Het is heel verstandig om niet alleen met dit probleem te blijven worstelen.
Ik hoop echt dat je een goede vindt die je hierin verder kan helpen. Voor het paard, maar zeer zeker ook voor jezelf.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 07:18

Gohhh, hier sta ik echt van te kijken.
Ik ken Harry eigenlijk alleen maar als goed en betrouwbaar.
Hij kwam op mijn vorige stal een keer voor Onassa en meerdere paarden.
Het ging altijd met veel geduld en liefde voor het dier.
Ook "voelde" hij bij mij aan dat ik chronische hoofdpijn had, heeft toen effe zijn hand op mijn schouder gelegd wat heel warm werd en ben een hele week hoofdpijn vrij geweest.
Ik geloof beslist in zijn bekwaamheid, alleen dat verhaal met die plank kan ik niet bij hem plaatsen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:05

Wat een verhaal!!! Iemand rommelt met de wervels van het paard en het paard mag niet eens laten merken dat hij daar last van heeft??? Dan wordt 'ie meteen weer geslagen??? Pardon??? Boos!
Nou, ik zou zo'n persoon NOOIT in de buurt van mijn paard laten komen of hem direct wegsturen. Doei, doei
Het spijt me als ik

Dat je paard een dominantie probleem heeft, ja, dat kan, zeker als je zelf niet duidelijk genoeg bent. Maar daar kun je zelf aan gaan werken (bv. met NH). Nee meis, vertrouw op je jezelf, zoek geduldiger en paardvriendelijker hulp, alsjeblieft. Want dit vind ik klinken naar hele enge praktijken. Scheve mond

Maar goed, gelukkig lees ik dat je zelf hier ook goed over na denkt en kijkt naar je paard. Dat is al heel fijn. Ik sluit me verder helemaal aan bij Liljebo en heel veel anderen hier. Lachen
Succes met je paard, hoor.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:35

Ik heb je verhaal met open mond zitten lezen.
Wat een opmerkingen zeg! Ik mag toch hopen dat je zijn adviezen niet opvolgt!
Ik noem het echt mishandeling.. Sorry!
Als je je paard wilt laten kraken, haal er een goede osteopaat bij en niet een ongediplomeerd persoon.

Succes verder.

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:44

Jeetje wat een verhaal zeg! Nou komt Harry Hoevers ook al jaren bij mijn pony, en altijd alleen maar super ervaringen. Hij zegt gewoon waar het op staat, en ja dat kan niet bevallen maar in mijn ervaring heeft hij altijd gelijk..
Dat stuk hout zou mij ook aardig ver gaan, maar wat jouw paard doet kan ook absoluut niet.
Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:46

Jeetje...heb je verhaal vol verbazing gelezen... Ik vind t echt ronduit vreselijk! Ik heb hem ook eenmaal bij mijn paard gehad en nooit weer! Heus hoor, heb ook veel goede dingen van m gezien, maar dit advies en mijn eigen persoonlijke ervaring geven mij een verre van fijn beeld!
Iemand die dit soort dingen adviseert is IMO geen goede 'behandelaar'! Zo'n advies geef je niet en daarbij: áls je al zo'n advies wil geven, geef dan ook aan dat een prof dit moet doen!!! Een onervaren hand doet meer kwaad dan goed.

Over het kraken dat hij doet ben ik al helemaal niet tevreden, vergeet de angst in de ogen van mijn merrie nooit meer! Hij heeft geen diploma's, is geen osteopaat oid. Hij kraak zonder ooit een opleiding gehad te hebben. Helaas hoorde ik dit pas ná de behandeling van mijn paard... Godzijdank heeft hij geen schade aangericht...

Schoenmaker blijf bij je leest zou ik zeggen: in zijn geval is dat IMO alleen t 'readen'. Maar ook daar heb ik mijn vraagtekens bij, puur uit mijn eigen ervaring!

Aan mijn paarden komt hij NOOIT (meer)! Ik bel liever een gediplomeerd osteopaat!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:57

Ik heb dus bij mijn zoektocht ook gezien dat hij totaal geen opleiding heeft en toch denkt te weten waar wervels vastzitten ed en die wel even kraakt.... Dat is een van de reden (in combinatie met zijn ' alles weten' en adviezen) waarom hij nooit in de buurt van mijn paarden mag komen.

In nederland is er destijds een enorme ophef geweest over mensen die zich met ' kraken' bezig hielden en daartoe niet ze volledige opleiding hadden genoten. Het ging echter wel nog om oa fysiotherapeuten, die toch nog wel wat wisten. De ophef ontstond aan de hand van letsel, opgelopen door verkeerd kraken. Er werd toen veel aandacht aan besteed omdat ' kraken' bijzonder gevaarlijk kan zijn. Er is ontzettend veel wat mis kan gaan en je moet wel heel erg goed weten wat je doet voordat je daaraan mag beginnen. De gevolgen van verkeerd kraken kunnen blijvende invaliteit of erger opleveren.

Ik weet het... het ging niet over dieren, maar over mensen. Maar persoonlijk denk ik niet dat er verschil in is. Ik denk dat kraken zonder een zeer goede opleiding levensgevaarlijk is. Ik geloof niet dat zo'n man werkelijk precies kan inschatten wat er mis is met de wervels/gewrichten en als selfmade reperateur dat wel ff op zijn plaats kan zetten.
Ik vind het dan ook zeer gevaarlijk wat hij doet.
Vraag ieder erkend osteopaat maar eens wat hier allemaal mis kan gaan....

Bovendien , bij wat ik tot nog toe heb gehoord, hebben de paarden per definitie iets fout zitten in de wervels/botten als ze bij hem komen. Maar is dat werkelijk zo?
En is het raar dat een paard na een dergelijk bezoek niet meer wil luisteren?

Daarom ben ik ook heel blij dat ts verder kijkt. Kan me best iets voorstellen bij haar vertwijfeling en zoektocht naar hulp. Maar idd een gedegen NH-er kan haar beter helpen, denk ik. Haar en haar paard.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 09:04

Ik zou deze man ook niet in de buurt van mijn paard willen. Wervels met een klap op zijn plek zetten? Heb je enig idee wat het risico hiervan is?
Nee, dan betaal ik liever wat meer en haal er een paardenchiropractor bij. Die weten tenminste waar ze mee bezig zijn.

Verder het advies over het gedrag van jouw paard. Op zich kan hij best een paar puntjes hebben, maar de adviezen slaan echt helemaal nergens op. Als ik jouw verhaal zo lees, is het met name met jou dat die problemen naar voren komen. Daar is wel wat aan te doen, bijvoorbeeld door NH of een andere vorm van goede instructie en ondersteuning. Succes Lachen

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 09:16

*krijgt vast heel bokt over zich heen, en verontschuldigt vast aan de TS, ben namelijk niet heel erg tactisch*

Maar laten we wel zijn, we horen hier verhaal van iemand die in zak en as zit met haar paard...
Misschien heeft HH het helemaal niet zo bedoelt en heeft de TS door de emoties het 'verkeerd' geintrepeteerd.
Maar goed, ik was er niet bij en is mijn mening.

Over het slaan op het hoofd ed wil ik niet goed praten, maar imo heeft Ravy totaal geen respect voor zn eigenaresse.
Dus dan nog maar de vraag aan wie het ligt...