Ik wil namelijk nieuwe laarzen en heb de keuze uit Kalfs en Rund. De Kalfsleren versie is wel duurder, maar als dat echt fijner is heb ik dat er wel voor over en spaar ik even door
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ligt er denk ik ook aan hoe je er mee omgaat en ze onderhoudt.

MISTRAL94 schreef:Ik kies voor rundleer, misschien wat stugger maar blijven ook langer mooi. Ik hou geen rekening met mijn laarzen en bagger overal doorheen, als ik veel in een binnenbak zou rijden zou ik het nog overwegen om kalfsleer te nemen. Maar ik rijd altijd buiten goed weer of niet dus dan is rundleer toch een prettigere optie voor mij.
WinBinChes schreef:heb de keuze uit Kalfs en Rund.

MISTRAL94 schreef:Omdat zij deze keus voor zichzelf gemaakt heeft.
Zijn motorlaarzen ook geschikt om mee op een paard te kruipen? (heb ze nog nooit van dichtbij gezien
)
bromfiets schreef:Ik denk dat nederlandse ruiters gewoon vastzitten aan rund- of kalfsleer omdat er in nederlandse paardenwinkels nou eenmaal geen andere keus is

bromfiets schreef:Maar dat van die motorlaarzen klinkt wel interessant
Functioneel (incl. paardrijden) en ook strak van stijl. Helaas
want het is wel Huertecilla schreef:Als je leer wil omdat dit je voorkeur heeft is dat en de keuze voor welk een kwestie van smaak.
Huertecilla schreef:Wat je mee kan nemen in de overweging is hoe de leverancier van het vel is gehouden. ´Box-calf´ = kistkalf en dat dier levert wel een mooi strak velletje doch heeft aanmerkelijk minder kwaliteit va leven gehad dan een argentijnse pampakoe.
Huertecilla schreef:Een ander punt is de manier van bewerken van het leeer. In weleke mate is dat minlieubelastend geweest. Chroomleder is erg sterk doch die looimethode is onwíjs milieubelastend. Plantaardig gelooid is een wereld duurder omdat het veel langer duurt doch is het minst milieubelastend.
Ethisch gezien is plantaardug gelooid leer van een pampakoe het meest acceptabel.