liljebo schreef:De enige manier om hem erover heen te kunnen zetten is het versterken van zijn zelfvertrouwen.
Als hij meer zelfvertrouwen heeft en vertrouwen in jou als leider, zal een enge ruimte geen probleem meer zijn. Dan weet hij dat hij niet wordt opgevreten.
Een dergelijk zelfvertrouwen en vertrouwen in jou kun je opbouwen met grondwerk en veel samenzijn, maar daarmee los je het probleem niet op korte termijn op en dat is wel de bedoeling, neem ik aan.
Overigens staan dit soort paarden liefst in de wei, dus waar mogelijkheid zou ik hem die kans zoveel mogelijk geven.
succes
Tsja hier dan een van de nieuwe stalgenoten met NH achtergrond. Gisteravond was gewoon een kwestie van zelfvertrouwen van begeleider en paard (angst was er op dat moment niet). Helaas los je dit probleem niet even 123 op en het is echt de bedoeling dat hij op stal gaat vannacht, net als de rest van de paarden.
Ook het voor hem uit lopen van andere paarden hielp niet, licht in de gang uit, licht in de gang aan.
Het lokken met voer is niet mijn optie, ik beloon altijd pas met een brokje of snoepje achteraf als dat gedaan is wat ik van een paard verwacht (en ook alleen als het situaties zijn waarin dat wenselijk is zoals bv trailerladen).
We zullen zien hoe het vandaag gaat, we gaan iig eerst grondwerkoefeninhgen doen met Cadiz. Die kent het al dus kan Kim eerst voelen hoe het moet en weer beetje zelfvertrouwen krijgen en daarna gaan we met Ur aan de slag met wat simpele basisoefeningen, alle beetjes helpen.
Weidegang is helaas niet meer mogelijk bij ons (land is nu al niks meer van over) dus hij zal toch echt door de deur moeten dat is de enige ingang. Stal aan de overkant is echt een noodoplossing en dan nog is het de vraag of hij daar wel heen gaat/kan.
Lastige kwestie, zonde van zo'n gaaf paard. Maar t komt vast wel goed met hem. Kost even wat tijd mar dan heb je ook wat.