cap gevallen. Nieuwe nodig ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

cap gevallen. Nieuwe nodig ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 12:00

Ik was gisteren men cap aan het kuisen en ik laat hem uit men handen vallen. Tja het is misschien wel dom dat ik het vraag maar is het nu echt nodig om er nieuwe te kopen (ik moet wel zeggen dat hij al vaak gevallen is, uit men handen). Omdat mijn vriendin haar cap ook had laten vallen en ze een paar weken later met haar paard viel en ze een hersenschudding had (ik weet niet of dit aand e cap lag) ben ik toch wat ongerust.
Is het nodig om een nieuw te kopen ?

Sodeletuut

Re: cap gevallen. Nieuwe nodig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 12:02

Ik laat mijn cap zovaak vallen en ik ga echt niet elke keer een nieuwe kopen, maar er zullen vast mensen zijn die mij nu heel dom vinden en zeggen dat ik óf zuiniger op mn cap moet zijn of gewoon elke keer een nieuwe moet kopen.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 12:06

als hij nog heel is zonder deuken enzo, lijkt het me nog prima kunnen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 12:06

Ik kan me niet voorstellen dat een val met zo´n kleine impact de cap al onbruikbaar maakt.

Als je het zeker wilt weten zou ik de fabrikant bellen of, nog beter, de instatie die het keurmerk uitgeef voor de caps. AL zou ik niet weten wie dat zijn maar daar moet wel achter te komen zijn.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 12:08

Officieel als je cap op de grond valt, dan issie eigenlijk al niet goed meer (wat ik altijd begrepen heb). Ook als dit uit je handen is, of van het paard... Maar veel mensen doen het niet.. Vaak doen mensen het pas als ze echt zodanig van hun paard zijn gevallen, dat ze denken dat de cap niet goed meer kan functioneren.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 12:08

ok bedankt voor de reacties Knipoog

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:11

Weetje, ik gooi zelfs met mijn cap.
Een nieuwe is daarvoor echt niet nodig. Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:14

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 15:01

Om heel simpel te antwoorden ja, je kunt beter een nieuwe cap kopen dat is het verstandigst.

Het laten vallen van een cap heeft namelijk ook veel impact. Als je een glas laat vallen dan heb je toch ook grote kans dat hij stuk is. Dat is met een cap ook zo alleen kun je dat vaak niet met het blote oog zien.

Het staat vaak zelfs in de gebruiksaanwijzing van je cap. Teminste in die ik gelezen heb wel :J

Net als dat je elke 5 jaar je cap moet vervangen omdat dan de binnenkant verouderd is en de veiligheid van de cap niet meer gegarandeerd kan worden.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 15:03

ok bedankt
ik zal het met men ouders overleggen

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 15:40

mijne (safe rider) vliegt vaak, als ik boos ben.
(woedeaanvallen) en dat is zeker 1 keer in de week Tong uitsteken
maar een tijdje geleden ben ik keihard van mijn pon y afgeklapt en ben toen met spoed naar het ziekenhuis gebracht omdat ze dachten dat ik mijn nek had gebroken.
maar nee, ondanks dat hij 100erden keren valt, beschremt hij me nogsteeds goed Lachen

maar het is wel verstandiger natuurlijk om een nieuwe te kopen!!

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 16:54

Ik zou (aangezien je hem al meerdere keren hebt laten vallen) toch een nieuwe cap kopen. Wat Thats_Me zegt, je kunt vaak de schade niet met het blote oog zien. Binnen in de cap kan er iets gescheurd zijn wat je nog niet merkt, maar wel ineens door kan scheuren als je nog een keer hard valt. Dan heeft de cap dus niet meer de veiligheid die hij zou moeten hebben..
Dus ik zou zeggen, toch even een nieuwe cap kopen.

bruja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:08

het is natuurlijk altijd beter om het zekere voor het onzekere te nemen, en dus een nieuwe te kopen. maar volgens mij doet bijna niemand dat.. die van mij valt meer uit mn handen dan dattie valt met mijn hoofd erin. en dat gaat soms toch ook vbest hard... ikben te lui om een nieuwe te kopen:)

XNonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:12

ik laat hem wel eens vallen ik doe er
tegenwordig wel wat voorzichtiger
mee(ik heb net een nieuwe)
maar me zus die was laatst heel hard
van haar pony gevallen toen kon je hem
gewoo n laten kraken en was er wat stof
van af dus heeft ze wel een nieuwe Vork

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:34

Hmm, en morgen laat je hem weer vallen en dan kun je wéér een nieuwe kopen Nagelbijten / Gniffelen. Ik ben ook al wel eens gevallen met m'n cap van het paard, 2 of 3 keer ofzo al maar ga echt niet elke keer een nieuwe kopen. Alleen als ik hem zat ben of als ie kapot is ofzo. *afkloppen, maar meestal val ik gelukkig niet op mijn hoofd.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:46

Henrieke schreef:
Hmm, en morgen laat je hem weer vallen en dan kun je wéér een nieuwe kopen Nagelbijten / Gniffelen. Ik ben ook al wel eens gevallen met m'n cap van het paard, 2 of 3 keer ofzo al maar ga echt niet elke keer een nieuwe kopen. Alleen als ik hem zat ben of als ie kapot is ofzo. *afkloppen, maar meestal val ik gelukkig niet op mijn hoofd.

Als je echt je eigen veiligheid wil garanderen zou je dan dus inderdaad wéér een nieuwe moeten kopen. Want je kunt niet van buiten zien wat de schade van binnen is.

Het is natuurlijk aan de persoon zelf of je het wel of niet doet.

Espiranza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:23

Ik zeg dat je gewoon je oude nog kan gebruiken een nieuwe kopen is echt onodig en zonde van je geld en tijd Knipoog

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:38

yup! zolang je niks geen gekraak hoort, de oude blijven gebruiken. heb onlangs een nieuwe gekocht omdat de oude op was...

mexx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 12:29

Ik laat mijn cap ook geregeld vallen en ik koop echt geen nieuwe! Dan ben ik erg sel blut!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:17

Als je op je hoofd gevallen bent zou ik echt een nieuwe kopen. Als je je cap zo vaak laat vallen, dan zou ik echt leren om er zuiniger op te zijn. Liever een keer te vaak een nieuew cap gekocht, dan vallen met een onveilige...

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:21

Het is heel begrijpelijk dat je vriendin een hersenschudding heeft, want de impact van de klap op de grond is sowieso groot en een cap is geen wondermiddel. De mijne is ook zo vaak op de grond gevallen en hij doet t nog prima, haha. Een cap is er natuurlijk ook voor gemaakt om te beschermen bij vallen, dus een keer een metertje stuiteren kan geen kwaad imo.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:21

Het is inderdaad wel de regel dat als je een cap laat vallen je hem vervangen moet.
Nu vind ik dit persoonlijk wat overdreven, maar goed, als je hem echt al meerdere malen flink hebt laten vallen zal ik toch overwegen een nieuwe te kopen.
Mocht er toch iets gebeuren is een kapotte, zwakke cap het laatste wat je hebben wil. Voor je eigen veiligheid is het misschien wel zo verstandig.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:38

Eeuwigzonde schreef:
Een cap is er natuurlijk ook voor gemaakt om te beschermen bij vallen, dus een keer een metertje stuiteren kan geen kwaad imo.

Eeh... De logica daarvan ontgaat mij even. Een cap is ervoor gemaakt om eenmalig goed te beschermen bij vallen.

Starr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:18

als hij niet gebroken ofzo is aan de binnenkant dan hoeft dat niet hoor zo snel zijn ze niet stuk;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:20

Heb jij de rest van het topic gelezen, Kirsz? En de link naar het andere topic over dit onderwerp?