ruiterhuis > zadel past niet > geld terug, ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lonnie

ruiterhuis > zadel past niet > geld terug, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 11:00

Ik ben benieuwd naar mensen die ook het Drunens Ruiterhuis hebben ingeschakeld voor een nieuw zadel en waarvan het zadel uiteindelijk vor geen meter pastte. ik weet dat er nogal veel mensen zihjn met slechte ervaringen, alleen ik ben op zoek naar mensen die hun geld hebben teruggekregen. Hoe heb je dit voor elkaar gekregen en heeft drunen hier aan meegewerkt (aangezien ze dat bij mij niet doen)

Zo kort mogelijk het verhaal van de ellende:

Ongeveer een half jaar geleden heb ik drunen laten komen om een zadel te kopen voor mijn fjord. Luna heeft een ontzettend moeilijke rug,namelijk heel erg hol en is bovendien extreem breed (zo'n 36/37 cm boomwijdte). Na in de winkel gepast te hebben wat ikzelf lekker vond zitten, afspraak gemaakt om te passen. Uiteindelijk een Anatomica Orion gekocht. Omdat ik bruin wilde moest ik zo'n 6 weken wachten. uiteindelijk had ik na 10 weken mmn zadel. Iemand gekomen om nog te passen, gezegd dat alles prima was, en weg waren ze. Maar ik begon na een paar weken te twijfelen, omdat mn zadel erg kiepte. Dus via bokt bourellier hier ingeschakeld, een MSFC'er. Zij vertelde me waar ik bang van was, namelijk dat mn zadel veel en veel te krap was aangemeten. k had er boommaat 31 opliggen en luna had 36/37 nodig!

Dus drunen gebeld en om uitleg gevraagd. weer iemand langsgekomen en volgens huhjn was de oplossing dat het zadel van achteren opgevuld moest worden Clown . Uiteraard een idiote oplossing, want het zadel wasveel te smal! Toen wilden ze de boom gaan verbreden, waarmee ik ook niet akkoord ben gegaan. Ik wilde eigenlijk mn geld terug maar officieel moet je bij verkeerde aankoop de verkoper de kans geven om het goed te maken. Voor elkaar gekregen dat er een nieuw zadel werd aangemeten.

Ondertussen ging ikmet de paarden op vakantie en had geen zadel. Dus voor 350 euro een boomloos zadel gekocht. weer extra geld uitgegeven dus.

Uiteindelijk heb ik nu 2 weken mijn nieuwe zadel. En het ligt nog steeds voor geen meter. Marjolein (bourellier) is afgelopen weekend gekomen, omdat ze helaas niet bij het passen kon zijn. Het zadel klappert en sluit niet aan op de rug. Het is ook niet te verhelpen omdat het model gewoon ontzettend ongeschikt is voor mijn pony. Met dit hele probleem ben ik van de week naar Gierman gestapt, zadelmaker hierin Tilburg en oa werkzaam voor Daaleman. Hij is gisteren komen kijken. Conclusie: het zadel ligt ontzettend belabberd. Hij kan het helemaal aan gaan passen (a 300 euro) maar hij kan van tevoren niet zeggen of het daadwerkelijk beter gaat liggen.

Dus ik drunen weer gebeld, en volgens degene die het zadel heeft aangepast is de oplossing opvullen. Wat dus volgens twee andere deskundigen niet zo is. Ik heb nu gebeld en ga er dinsdag heen. dan gaat de eigenaar kijekn naar mijn paard en zadel. Ik ben er eigenlijk klaar mee en wil gewoon mijn geld terug. Wat zij gaan voorstellen is waarschijnlijk dat ze het aan gaan passen. Maar daar heb ik helemaal geen zin en vertrouwen is, vooral omdat 2 mensen zeggen dat het zadel qua opzet gewoon niks is voor mijn paard en omdat ze in mijn ogen niet kundig genoeg zijn om mijn zadel et gaan versleutelen, zeker niet na die onzin over opvullen waar ze steeds mee aankomen.

horsewalker

Re: drunens ruiterhuis>zadel past niet> geld terug, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 12:20

Volgens mij heb jij als koper ook je rechten, zeker als zij aan huis komen passen zijn.
Als ze eerlijk zijn laten ze je gewoon een ander type zadel kiezen die beter past. Mijn ervaring leert dat bij paarden met een moeilijke schoft, je het beste een Wintec zadel koopt.
Kun je je boom probleemloos zelf vervangen en kost je amper 20euro. Harry Horse heeft er ook een variant op, die goedkoper is, maar geen luchtkussens heeft. Indien je zo een lederen zadel wil heb je Bates (ook wintec) maar dan ga je gauw naar 1500 euro. je geld krijg je niet terug, maar stel hen deze oplossing eens voor, als ze professioneel zijn, zien ze hun fout wel in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 16:53

Helaas gaan die merken ook niet passen. En de wintec heeft geen luchtkussens.

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 17:04

Goh wat klinkt dit verhaal me ontzettend bekend in de oren !!!
Maar daar hebben we al eens contact over gehad per PB. Ik heb het opgegeven met hun en gewoon een ander zadel gekocht en de Anatomica is te koop. Ik ga never nooit meer voor een zadel naar Drunens Ruiterhuis!

Ursa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 17:15

Ik heb ook vergelijkbare zeer slechte ervaring met het Drunens Ruiterhuis. Met oa ook veel te kleine boommaat.
Helaas is door hun onkunde de rug van mijn paard aardig verziekt. Ondanks dat de dierenarts, osteopaat en erkend zadelpassers (2 verschillende) het zeggen blijven hun zeggen dat het niet aan het zadel kan liggen en houden hun poot stijf Boos! .
Op het gebied van zadels passen ben ik mijn vertrouwen echt VOLLEDIG kwijt in hun, ze kunnen het gewoon niet en hebben werkelijk geen idee waar ze mee bezig zijn.
Ze verkopen in mijn ogen gewoon het gene waar ze het meest aan verdienen... ik had hun opzettelijk laten komen omdat ik zelf de kennis niet had op dat gebied... maar helaas hun dus ook niet.
Ik heb mijn, nog geen 2 jaar oude zadel wat er nog als nieuw uit zag, van 1400 euro met veel discussie aan hun terug kunnen verkopen voor 700 Verdrietig euro. Vond het een zeer slechte service, ook zeker gezien het feit dat ik al jaren een goede klant ben (WAS!).
"ik moest hem maar op marktplaats verkopen, was het antwoord van de eigenaar van de zaak! (die hem overigens ook aangepast had!)"
Voor mij hebben ze het echt afgedaan, qua kennis maar vooral ook qua service!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 13:30

maar niemand dus die zijn volledige geld terug heeft gehad? ik zie het somber in, ben benieuwd dinsdag. anders maar een bij een paar juridische bokkers informeren wat ik kan doen...

ik neem iig de foto's mee van het eerste zadel hoe slecht dat dat lag. dan kunnen ze zien dat die pipo echt geen verstand heeft van zadels 'aanmeten'

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 13:31

polderke schreef:
Goh wat klinkt dit verhaal me ontzettend bekend in de oren !!!
Maar daar hebben we al eens contact over gehad per PB. Ik heb het opgegeven met hun en gewoon een ander zadel gekocht en de Anatomica is te koop. Ik ga never nooit meer voor een zadel naar Drunens Ruiterhuis!

en is er veel animo voor je zadel? helaas ben ik niet in de gelukkige postitie dat ik een ander zadel kan kopen en deze nog lang te koop laten staan. deze moet eerst weg voordat ik een nieuwe kan aanschaffen....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 13:32

Wie is er bij het aanmeten geweest?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 13:35

Laatst bijgewerkt door Tanja op 29-09-08 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Ter illustratie zijn max. 2 foto's toegestaan.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 13:40

jemig, dat lijkt metershoog te liggen op de schoft.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 13:41

en dat doet het dus ok. en dan moet je nagaan dat het tweede zadel al minder is dan het eerste.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 13:42

Daar hoef je gen expert voor te zijn om te zien dat het zadel niet goed ligt.
Wilde ook Drunen inschakelen voor een nieuw zadel, ben blij dat ik voor een andere oplossing heb gekozen.

Hannanas

Nouja, foutje oke, ,maar dit zadel ligt gewoon als een te foute grap. Dit kan je toch niet menen dat ze je dit hebben verkocht?

Schandalig.

Leonieke

Tjonge, wat vervelend!!
Ik hoop voor je dat het goed komt!!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 13:43

Zo vanaf de fotos lijkt het ook te kantelen. Het diepste punt mi te ver naar achteren.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 13:44

klopt, omdat het gewoon nog te smal is. bovendien heeft luna zo'n holle rug, dat het zadel brugt. je kunt inder het middenstuk een vinger steken, het sluit niet aan en het klappert dus met rijden. bovendien schuift het ook ontzettend

benj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 13:54

Ik heb ook een zadel gekocht bij het drunens ruiterhuis, na een tijdje ging het schuiven en heb het toen op laten vullen. Toen ik het terug kreeg zadel heel goed na gekeken en kwam er achter dat de boom scheef was. Na wat getouwtrek zijn ze komen kijken en heb ik een heel nieuw zadel gehad!! Ik ben dus wel erg tevreden! Paard van mij heeft een hele moeilijke rug en ik heb wel een goed passend zadel. De problemen die er waren zijn erg goed op gelost en nog snel ook!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:08

ik heb geen slechte zadelpas-ervaringen met DR maar de laatste is al meer dan 10 jaar geleden...
bij mijn andalusier heb ik gister ook een MSFC-er laten meten en zij gaf al aan dat er maar 1 (!) type echt past op hem door z'n breedte EN lengte (korte rug). een fjord is ook breed en hol dus ga er niet zomaar vanuit dat zoals hier gemeld wordt, een boomloze meteen past.
wat betreft je verkeerde zadel: kun je rechtbijstand (van jezelf of je ouders) niet inschakelen? dit klopt in elk geval niet wat hier gebeurd is. elke leek ziet dat dit zadel niet past, ook al kun je aan de buitenkant niet zien dat ie "brugt".

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 15:21

ik wil ook geen boomloos zadel, omdat uiteindelijk hiermee de druk minder goed verdeeld wordt bij intensief gebruik. en dat icm een extreem holle rug is juist helemaal niet goed voor mn pony.

@benj: zoals je kunt lezen heb ik ook een heel nieuw zadel gehad, het past alleen nog steeds niet

nogmaals: graag reacties van mensen die dus ook een niet passend zadel hadden gekocht en die hun geld terug hebben gekregen

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 15:35

Maar had je de eerste keer met rijden dan geen twijfels? Sorry hoor,maar je moet toch echt wel je verstand op nul hebben om dit zadel uit te kiezen.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 15:36

allicht had ik twijfels, maar drunen heeft die heel mooi weggewuifd door te zeggen dat het kwam omdathet nieuw was en nog moest zakken enzo. Ik ben geen expert en ik had ook nog nooit een nieuw zadel gekocht dus ikheb vertriouwd op hun kunnen

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 15:55

net zoals ik weet je nu, na een bezoek van een mfsc-er, waar je op moet letten. helaas te laat. heb je er met Louis ook over gesproken. ik had niet verwacht dat zij zo moeilijk doen. overigens wil ik je voor een goed passend zadel eens tippen op 2beone.nl. zij werkt samen met trekkingsaddles

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:26

en is er veel animo voor je zadel? helaas ben ik niet in de gelukkige postitie dat ik een ander zadel kan kopen en deze nog lang te koop laten staan. deze moet eerst weg voordat ik een nieuwe kan aanschaffen....[/quote]

Heb het eerlijk gezegd nog niet te koop gezet op internet ofzo. Meestal gaat het wel via via, maar heb eigenlijk nog niet echt tijd gehad om me daar mee bezig te houden.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:37

Ik kan je helaas niet helpen met je vraag, maar wil je wel een advies geven.
Schakel rechtsbijstand in, neem een echt goede zadelmaker, laat die op papier zetten wat er niet klopt aan je zadel.
Stuur dat met jou brief aangetekend naar Drunensruiterhuis en kijk wat er dan gebeurdt.
Zet er wel een termijn in!
Een hele goede zadelmaker is Kootstra in Groningen.
Ik zou hem eens bellen en hem vragen voor goede zadelmakers in jou omgevening.
Hij is echt heel goed en zeker integer en betrouwbaar.
Heet eens super kijk op wat voor jou paardje goed is.
Het is allicht de moeite waard.
Ik vind dat het ruiterhuis met een passende oplossing hoort te komen en niet zo jou afschepen en al helemaal niet dat je eerst jou zadel moet verkopen voordat je verder kunt.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Succes!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:42

cleo_vg, dat dacht ik ook, als je dat niet ziet... maarja het is natuurlijk van de zotte dat je een expert inhuurt omdat je zelf de kennis niet hebt en dan krijg je een niet passend zadel aangesmeerd!

als ik had vertrouwd op die proffesional had ik nu ook een slecht schuivend zadel gehad... Misselijk
Het kantelde achterover door te weinig kussen waardoor ik er niet goed in kon zitten.
het zweefde boven haar rug met de singel vast.... Clown
het schoof als een weet ik niet hoe.
maar nee hoor, dat bleef ik wel houden met zo'n soort paard!
nu heb ik een heel fijn zadel van thorogood, schuift helemaal niet.