Op de manegelessen bij ons op stal rijdt al jaren Franco mee. Hij een super paard om op te rijden en hij heeft hoog in de dressuur gereden (zz licht). Maar hij is vroeger in zijn jongere jaren erg mishandeld (toen hij nog niet bij ons op stal stond).
Nu kan je hem niet meer normaal poetsen. Hij trapt, slaat, bijt zo vaak als hij kan om je weg te krijgen. Ook als je op/af stapt valt hij je aan. En de instructriese die les staat les tegeven moet oppassen, want als hij je in het visier heeft is hij écht niet meer te stoppen.
maar als je doorzet geeft hij er uiteindelijk wel op. Toch vind ik dit erg zielig want hij zal nooit de liefde krijgen die hij verdient.
Overigens is het enige moment dat je hem redelijk kan aaien in de wei. Ik denk zelf dat dat is omdat als je hem gaat 'slaan' zo als de mensen vroeger deden hij weg kan rennen.
Ik hoop dat jullie tips hebben want hij is eigelijk zo een lieverd, en hij is al over de 20 dus ik zou niet willen dat hij zo als hij nu is dood gaat.
alvast bedankt!

Door omstandigheden die ik niet allemaal zal vertellen hebben mijn man en ik besloten hem te kopen. Nu, en dat ging echt stapje voor stapje, is hij voor ons verschrikkelijk lief en staat je kin af te likken als je bij hem op stal staat, alleen als niemand het ziet