in donker rijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

in donker rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 16:58

Ik hoop dat dit hier goed staat Bloos
Maar met mijn bijrijdtpaard zal ik regelmatig in het donker moeten rijden en nou hadden ze bij de ruitersortzaak in de buurt weinig verlichting en super duur, dus wie weet wat ik het beste kan kopen en waar? Heb zelf al een reflecterend hesje, maar denk aan een uitrijdeken, lamje op mijn cap, e.d.
Thanx alvast

friezenfan2

Re: in donker rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:00

misschien bij de hema ofzo
hebben ze ook van die lampjes voor op je fiets
kan ook om je arm

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:03

Er werd hier op bokt net een reflecterende uitrijdeken aangeboden. Misschien is dat wat

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 17:05

jeanette schreef:
Er werd hier op bokt net een reflecterende uitrijdeken aangeboden. Misschien is dat wat

Heb net ff geken, maar is te klein voor mijn bijrijdtpaard (paard is 1.80 en nog groeiende)
Maar bedankt voor de tip.

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:06

Graag gedaan

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:07

ik heb van die reflecterende bandjes die hardlopers ook wel gebruiken. vaak als je iets zoekt bij andere categorie sport is t goedkoper, maar net zo goed Knipoog

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:09

Reflecterende bandages heb ik ook wel eens van gehoord.. En een fietslampje kan je ook wel op je hoofd plakken toch..?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:16

ik heb een vest gezien met lampjes:
http://divoza.com/shop/a.visit/48d7c484 ... a8c0640738

een reflecterend hesje zit te hoog, daar valt geen licht op, dat heeft dus ook echt geen zin.
je hebt wel bandjes voor om je paard zijn benen, en natuurlijk gewoon lampjes en reflecterende springschoenen, en peesbeschermers met lampjes. Vork
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 22-09-08 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

lienlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:18

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:21

lien lien, mocht ik ooit meer gaan buitenrijden koop ik er zeker een. Ja
reflecterend hesje is leuk, maar het licht valt er gewoon niet of veel te laat op..
Overdag lijkt het mij wel handig een reflecterend hesje, zo felgeel of feloranje dat zien ze wel.

een paard houden is nou eenmaal duur, ik ga niet besparen op de veiligheid van mijzelf en mijn paard.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:55

Hier staan wel wat leuke dingen op: Saddle up o.a. reflecterende beenset, borsttuig en staarthoes.
Ik heb zelf een uitklapvak op mijn winterjas zitten. Ik rij nooit in het donker, maar als het grauw weer is klap ik die uit. Ik heb ook een paar reflecterende bandjes die ik om de benen doe.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:58

http://www.horze.nl hele leuke spulletjes.
Ik rij regelmatig in het donker, heb een reflecterend uitrijdeken, beenbeschermers, hesje en lampjes, echter wil ik nog meer, kan beter teveel opvallen dan te weinig.
Laatst bijgewerkt door Solide op 22-09-08 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:58

Van de week heb ik bij de blokker heel goedkoop van die reflecterende bandjes gekocht! per 2 voor 1 euro. Dus meteen 2 pakjes mee genomen! Die kun je bijvoorbeeld om peesbeschermers doen. Ook verkopen ze daar van die lampjes. per twee lampjes 2,50..

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:02

als je echt in het donker moet rijden zou ik heel veel reflecterende spullen om doen. en lampjes om bv je laarzen en/of armen. iig dat je echt goed zichtbaar bent. ben ooit een keer een paard(en ruiter) tegen gekomen in het donker toen ik in de auto reed, had wel wat reflecterends om maar niet bar veel. zag pas op het laatste moment dat het een ging om een paard schrok me echt rot. dus prop je helemaal vol met die dingen, voor je eigen veiligheid

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:38

een hesje aan is zeker niet genoeg daarbij zit je op een paard van 1,80 erg hoog en daar valt het licht van koplampen niet gelijk op.
iets op je laars is een mooie hoogte maar dan zou ik ook wat om je arm en om de benen van een paard doen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:44

Xenos heeft van die lampjes die met een elastieken band om je hoofd gaat. Ideaal!
Wat ik ook een must vind is een Hesje en reflectoren aan de benen van je paard.

Bij de Xenos heb ik een keer een elastieken band gekocht voor om je middel, die schitterd nu om de hals van mn paard.
daarbij heb ik ook nog een reflecterende utirij deken, reflectoren om zijn benen, reflectoren om mijn benen, een lapje op mn hoofd (en een rode aan de achterkant), een lampje op zijn frontriem (gewoon een fietslampje).

En dan als extra nog zo'n knipperende band om mn boven armen

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:23

bij de Action hebben ze ook wel eens van die reflecterende bandjes.
En ik heb van die fiets lichtjes en een hesje van de hema, een uitrijdeken van Agradi en reflecterende beenbescherming.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:37

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:03

Ik wandel nogal eens in het donker in de winter en draag dan een reflecterend vest met lampjes, mijn paard heeft een reflecterend halster, reflecterende banden met lampjes om de peesbeschermers.
We lijken een wandelende kerstboom, maar we vallen wel enorm op.

S_haron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:26

Celede_x schreef:
Van de week heb ik bij de blokker heel goedkoop van die reflecterende bandjes gekocht! per 2 voor 1 euro. Dus meteen 2 pakjes mee genomen! Die kun je bijvoorbeeld om peesbeschermers doen. Ook verkopen ze daar van die lampjes. per twee lampjes 2,50..

Jaa.. deze heb ik ook! Om elke been 1tje.. ze vallen goed op en zakken niet af!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 21:41

oke bedankt voor alle tips, heb 2 reflecterende bandjes voor o mijn arm en been, lichtje voor op mijn cap, en reflecterend vest gekocht.
Heb nog een set reflecterende beenbeschermers en uirijdeken besteld, moeten we toch opvallen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:28

ik heb van die reflecterende bandjes voor rondj e arm
de gewone passen rond de voorbenen (trekpaard) en met elastiek in passen rond de achterbenen. verder een geel hesjes voor mezelf, en ik ga nog kijken om stroken reflecterend spul op haar fleeceuitrijdeken te bevestigen, en voor lamjes voor rond men been, arm, zadel en eventueel frontriem als dat lukt

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:56

Ik heb vorig jaar een complimentje gekregen van een stal agenten. Ze zagen een groot reflecterend iets met lampjes op het fietspad.
Toch wel benieuwd wat dat nou was waren ze gestopt om te kijken Haha!

Ach, ik dnek maar zo: ik loop er liever bij als kerst boom dan dat ik niet gezien wordt.
Van onder naar boven heb ik:

Reflectie om alle 4 zijn benen
reflectie om mijn benen
een reflecterende uitrij deken
een reflecterend hesje (als het niet zo koud is) of een knalgele jas met reflectie strepen (van die wegwerkzaamheden jassen, als het koud is)
Van die reflectie dingen met knipperlampjes om beide armen (al sik een hesje aan heb)
Een fietslampje op zijn frontriem,
een elastieken rflectie ding om zijn hals
een bergklim lampje op mijn voorhoofd
en een rood fietslampje aan de achterkant op het elastiekje van het bergklimlampje

Zien doet iedereen mij dus wel, voordeel van de bergklimlampjes: je ziet wat er voor je op de weg ligt ect

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:12

Verplaatst: HAR --> BRT

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:26

Ik heb ook heel veel reflecterende zooi, overal en nergens vandaan. Heb bv een heel handig vestje met van die led lampjes bij de halfords gekocht. Bij agradi heb ik ook veel besteld. Verder bij de blokker, kruidvat, bouwmarkt zoals gamma.
Hier word je zo van je sokken gereden als je niet opvalt dus verlichting is echt een must. Vind het alleen wel veel werk om alles om te hangen.