aanraders paardenspullen Decathlon

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Re: aanraders paardenspullen Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 23:01

Ik heb een superfijn dekje van de Decathlon en ook de zadelzeep (spuitflesje) bevalt goed!

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 00:31

Kate_91 schreef:
Heeft iemand ervaring met die waterdichte rijbroek van Decathlon?

Hebben ze die ja? Ooh daar ben ik dan ook benieuwd naar lijkt me ideaal!

FrNo
Berichten: 3658
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: aanraders paardenspullen Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 00:42

Ik heb die wind- en waterdichte rijbroek. Het zit wel wat stugger dan een gewone rijbroek maar houdt wind en regen tegen. Deze is ook iets gevoerd en daardoor lekker warm. Ik raad deze broek aan.

Kate_91
Berichten: 47
Geregistreerd: 22-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 08:30

Top! Dan ga ik die denk ik ook aanschaffen. Zag er prima uit maar was benieuwd of hij ook echt werkte.Ja dus :j

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: aanraders paardenspullen Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 08:33

Ik heb hem ook. Ik vind hem wel fijn. Maar ik had liever een winterversie van de rijlegging gehad.
Maar helaas staat die niet op de planning bij de ontwikkelafdeling.
Heb er wel om gevraagd. Dus wie weet.

Kate_91
Berichten: 47
Geregistreerd: 22-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 08:34

Sure_lee schreef:
Ik heb hem ook. Ik vind hem wel fijn. Maar ik had liever een winterversie van de rijlegging gehad.
Maar helaas staat die niet op de planning bij de ontwikkelafdeling.
Heb er wel om gevraagd. Dus wie weet.


Die klinkt inderdaad ook goed. Is die ook water / wind afstotend?
Jammer dat ze hem nog niet op de planning hebben!

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: aanraders paardenspullen Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 08:37

Nee, de legging is een zomer broek. Maar als ze die nou ff aanpassen naar een winterversie dan ben ik ziels gelukkig.
Hier heb ik de zomer variant aan. Ik heb er 2 en woon er echt in.
Afbeelding

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 08:39

Ik heb de waterdichte broek en deze is echt waterdicht! Enige nadeel, door het "schuren" van zadel/fiets/bovenbenen laat de coating op de broek snel los bij je kruis. Bij mijn eerste broek was dat echt al binnen 2 weken, maar toen ik terug ging kreeg ik zonder problemen een nieuwe broek mee! De nieuwe doet het nu al 2 winters en ga hem deze winter weer gebruiken. Ik gebruik hem nu wel niet meer met rijden(rij western dus gebruik geen rijbroeken meer), maar wel met longeren of gewoon op stal zijn de hele dag.

Er zit een fleecevoering in dus is ook lekker warm.

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:45

Ik heb de bekende kipwarm bestand regen regen en mijn favoriet https://www.decathlon.nl/p/regenbroek-r ... R-p-110767 mbt zit eui bovenbenen uitritsbaar fleece als het heel koud is of veel last arthrose past er ook een thermo legging v action onder. Met beide beoeken blijf ik droog

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:07

Ik heb een regenjas van Quechua waar ik al 3 jaar erg blij mee ben, hij is nog steeds helemaal waterdicht.
Er zit een fleecevest in die je eruit kunt ritsen, beide hebben zakken en een binnenzak. Die begint bij de mouwen nu wel wat lelijk te worden (elastieke vezeltjes komen los).
Enige nadeel is dat er na 3 jaar de rits van het borstzakje stuk is gegaan, maar die gebruikte ik heel erg veel.
De jas zelf heb ik heel veel aan, vooral dus op stal/werk in de stallen en hij doet het nog prima!
https://www.decathlon.nl/p/3-in-1-dames ... 15&c=ZWART

Over de handschoentjes ben ik niet tevreden, die gaan echt heel snel stuk, maargoed ik gebruik ze ook veel meer dan waar ze voor bedoeld zijn. Ik heb dan de stoffen met een klittenbandje bij de pols. De volgende keer probeer ik de duurdere variant.

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:52

Svadilfari1 schreef:
Ik heb de bekende kipwarm bestand regen regen en mijn favoriet https://www.decathlon.nl/p/regenbroek-r ... R-p-110767 mbt zit eui bovenbenen uitritsbaar fleece als het heel koud is of veel last arthrose past er ook een thermo legging v action onder. Met beide beoeken blijf ik droog

Welke maat heb jij van die regenbroek? En tot hoe ver loopt het fleece door?
Ik was verbaasd dat ik die nooit eerder had gezien, tot ik zag dat hij bij de herenrijbroeken staat 8-)
Maar ik overweeg het serieus, na de plensbuien van een paar weken geleden lijkt deze broek me heel geschikt om wat droger te blijven :j

RedKiwi

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Re: aanraders paardenspullen Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:58

Ik heb bijna alleen maar broeken van de decathlon, zitten fijn, kosten geen godsvermogen en de winterbroeken zijn ook lekker warm, ze hebben ook een waterdichte broek en daar zweer ik bij in de winter. Daarnaast ook shirts (zijn lekker ademend), cap (ook prima) handschoenen (gebruikt totdat er gaten in zaten, en dat duurde nog best lang) en al 10 jaar dezelfde chaps en jodpurs (heb ondertussen wel nieuwe maar vind de oude zo lekker zitten...)
Bedenk me nu dat mijn complete rijkleding van Decathlon is... Ik gebruik ook spullen van de trailrunning afdeling voor paardrijden zoals een water- en winddichte jas (naden zijn getaped zodat het écht waterdicht zijn, echt een aanrader) en een rugzakje.
Voor mijn paard zelf heb ik amper spullen van de Decathlon, dus daar kan ik niet echt iets over zeggen...

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 18:23

Siamsmeesje schreef:
Svadilfari1 schreef:
Ik heb de bekende kipwarm bestand regen regen en mijn favoriet https://www.decathlon.nl/p/regenbroek-r ... R-p-110767 mbt zit eui bovenbenen uitritsbaar fleece als het heel koud is of veel last arthrose past er ook een thermo legging v action onder. Met beide beoeken blijf ik droog

Welke maat heb jij van die regenbroek? En tot hoe ver loopt het fleece door?
Ik was verbaasd dat ik die nooit eerder had gezien, tot ik zag dat hij bij de herenrijbroeken staat 8-)
Maar ik overweeg het serieus, na de plensbuien van een paar weken geleden lijkt deze broek me heel geschikt om wat droger te blijven :j

Oh staat die bij de heren? https://www.decathlon.nl/p/regenbroek-r ... nk&irgwc=1 Het fleece loopt tot net over mijn knieen. Ik heb de s/ m ( heb medium v gewone broeken pas ik afhankelijk v model in maat 38 . En ik heb ruimte over! Goed slijtvast zit er ook mee in het weiland; ik loop er enkel geen rozen struiken mee door. Verder hoge sokken en als koud is extra thermo legging zo fijn mbt winddicht!

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:35

Dan moet ik denk ik een maat groter hebben. Heb maat 42 voor broeken, maar hier ook, bijrijdpaard staat 24/7 op de wei, dus wind- en waterdichte spullen zijn wel zo fijn dan.
Ga er maar eens een bestelling aan wagen dan, wil ook m'n nieuwe parka bij Decathlon bestellen, dus dat gaat dan in één moeite mee :j

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Re: aanraders paardenspullen Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:59

Ik ben zo blij met deze dus mbt ook het hele jaar net minder weer. Tja en vandaag de kipwarm aan op de fiets. Beide broeken heb ik nu 1 jaar alweer!

xLiez

Berichten: 1894
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: aanraders paardenspullen Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:05

De borstels van decathlon zijn zo fijn! Gebruik ze al jaren en nog steeds zijn ze prima. Voor tien euro heb je een hele set!

germie

Berichten: 25947
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 14:38

Britta31 schreef:
De helmen van de Decathlon mochten bij ons op de manege niet meer gebruikt worden.Niet veilig genoeg volgens de eigenaar.De rest is prima spul.

Ze voldoen gewoon hoor. Ik heb ze ook. Heerlijk. En ja, ze mogen ook op knhs wedstrijden.
Ik heb er 2, eentje zit wat minder fijn, de andere heb ik al weer een aantal jaren. Voor onder de 20 euro rij je dus gewoon super veilig en net zo veilig als met een dure cap.

nathalie_v

Berichten: 3479
Geregistreerd: 09-07-06

Re: aanraders paardenspullen Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 20:25

Niet alle cap’s van decathlon hebben het VG1 keurmerk. Met name de goedkope hebben dit keurmerk niet.
De duurdere versies bij decathlon over het algemeen wel.

Ik ben er niet helemaal zeker van of dat je met de goedkope cap wedstrijden mag rijden.
Want het keurmerk wat ze wel hebben is vanuit de PBM’s. Niet het keurmerk wat gevraagd wordt door de KNHS

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 00:05

Laatst bijgewerkt door Zidore op 03-11-18 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Franciska15
Berichten: 958
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 00:07

Ik heb mijn springschoenen daar vandaan om mee te crossen, iets van 15,- maar top! Draait niet en beschermt goed.

CalipsoLover

Berichten: 5563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: aanraders paardenspullen Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 00:12

De rijbroeken en de dekens :) Ik heb er ook Roeckl handschoenen gekocht voor jawel 17 euro goedkoper dan in mijn lokale paardenwinkel!

germie

Berichten: 25947
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 09:01

nathalie_v schreef:
Niet alle cap’s van decathlon hebben het VG1 keurmerk. Met name de goedkope hebben dit keurmerk niet.
De duurdere versies bij decathlon over het algemeen wel.

Ik ben er niet helemaal zeker van of dat je met de goedkope cap wedstrijden mag rijden.
Want het keurmerk wat ze wel hebben is vanuit de PBM’s. Niet het keurmerk wat gevraagd wordt door de KNHS

Er zijn voor mij geen betere caps dan die van de decathlon, en ik rij er al jaaaaaaaren mee. Ook wedstrijden gedaan. Altijd hadden en hebben ze het juiste keurmerk. Alleen niet voor de UK omdat ze daar nog iets anders belachelijks eisen.
Decathlon is voor mij dus juist voor de caps fijn. Rijbroeken heb ik nog zat omdat ik 10 jaar terug eens een 5tal heb opgekocht en die zijn nog niet versleten. Hoofdstellen van decathlon zien er prima uit, maar ja, ik heb wel 15 en maar 1 paard. :+ dus niet nog eentje er bij graag. Laarzen van decathlon zijn te kort, maar dat zijn ze ook van divoza en ej van hun huismerken.

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: aanraders paardenspullen Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 15:42

Volgens mij mogen caps die niet voldoen aan het keurmerk niet eens verkocht worden in nederland.

Ik ben blij met mijn e15 cap iig <3

Floko

Berichten: 407
Geregistreerd: 31-10-18

Re: aanraders paardenspullen Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 16:02

De zwarte rijbroeken van €15 vind ik erg lekker zitten.

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 16:15

De 'losse kol' die je in plaats van een steeds verschuivende shawl om je nek kunt doen. Zit lekker warm en blijft keurig op z'n plek! Nu maar voor vier euro :D