Stalschoenen om mogelijk mee te rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Stalschoenen om mogelijk mee te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 10:27

Hallo,

Nu ik m'n paardenhobby weer heb opgepakt, zoek ik stalschoenen. Ik ben vooral bezig met grondwerken en wandelen, maar zou in de toekomst mogelijk een keer een ritje kunnen maken. Dit zou dan western zijn, maar ik weet niet welke schoenen daarvoor nodig zijn. Ik zoek in ieder geval robuuste schoenen, waar ik langer op kan staan. Ook niet onbelangrijk: moet leverbaar zijn in maat 44 en niet duurder dan +- 75 euro.

Wie kan me helpen om deze te vinden? :D

chazzie
Berichten: 428
Geregistreerd: 14-04-13

Re: Stalschoenen om mogelijk mee te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 10:33

Ik heb jaren rondgeslenterd op legerkisten, ze moeten even ingelopen worden, maar zijn bijna onverwoestbaar. Misschien is dat iets?

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Stalschoenen om mogelijk mee te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 10:40

Gewoon wandelschoenen met hakje zoeken :)

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Stalschoenen om mogelijk mee te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 10:48

Ik rij al jaren rond met deze van epplejeck, qua prijs/kwaliteit top en zitten heerlijk zowel op stal en met rijden:
https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoen ... _3838.html

Zit een blokje op voor sporen, draag ze zowel met chaps erover als onder een spijkerbroek. Mijne zijn denk ik al een jaar of 4 oud en zien er top uit. En dat voor 59,95 Ej heeft ook behoorlijk vaak promoties met 25% korting op artikel naar keuze dus dan heb je ze zelfs al voor 45€

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Stalschoenen om mogelijk mee te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 10:52

Ik volg even, ben namelijk ook op zoek naar fijne stalschoenen waar je (eventueel met chaps) mee kunt rijden :)

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 11:09

ik rij al jaren met Mountain Peaks van de Scapino
heb zelf het heren model vanwege knokken,ik loop er hele dagen op en ze zijn super met rijden
heb het hoge model
ze kosten rond 65 euro dacht ik

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 11:19

mountain horse stable jodphur, fijn om te wandelen en te rijden. Met kortingsactie bij Agradi vallen ze binnen je budget.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: Stalschoenen om mogelijk mee te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 11:33


Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 11:38

chazzie schreef:
Ik heb jaren rondgeslenterd op legerkisten, ze moeten even ingelopen worden, maar zijn bijna onverwoestbaar. Misschien is dat iets?


Loop en rijd ik ook mee.

Maar of ze fijn zijn met ene westernzadel durf ik niet te zeggen.
Ik koop ze meestal 2e hands via MP en doe er 1 a 1,5 jaar mee. Ook beetje afhankelijk hoe het terrein op je stal is.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 11:40


Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 11:55

Eske_B schreef:
Hallo,

Nu ik m'n paardenhobby weer heb opgepakt, zoek ik stalschoenen. Ik ben vooral bezig met grondwerken en wandelen, maar zou in de toekomst mogelijk een keer een ritje kunnen maken. Dit zou dan western zijn, maar ik weet niet welke schoenen daarvoor nodig zijn. Ik zoek in ieder geval robuuste schoenen, waar ik langer op kan staan. Ook niet onbelangrijk: moet leverbaar zijn in maat 44 en niet duurder dan +- 75 euro.

Wie kan me helpen om deze te vinden? :D


Jee, arme vrouw, maat 44. Lijkt me niet makkelijk. Koop jij je schoenen in Duitsland?

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Stalschoenen om mogelijk mee te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 11:57

Ik zou even doorsparen en westernlaarzen kopen. Vind ik toch het lekkerste rijden met westernzadel

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 11:59

Ik rij altijd met mijn Ariat stalschoenen en een westernzadel.
Vind het heerlijk rijden :)

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 12:06

Nabster schreef:
Eske_B schreef:
Hallo,

Nu ik m'n paardenhobby weer heb opgepakt, zoek ik stalschoenen. Ik ben vooral bezig met grondwerken en wandelen, maar zou in de toekomst mogelijk een keer een ritje kunnen maken. Dit zou dan western zijn, maar ik weet niet welke schoenen daarvoor nodig zijn. Ik zoek in ieder geval robuuste schoenen, waar ik langer op kan staan. Ook niet onbelangrijk: moet leverbaar zijn in maat 44 en niet duurder dan +- 75 euro.

Wie kan me helpen om deze te vinden? :D


Jee, arme vrouw, maat 44. Lijkt me niet makkelijk. Koop jij je schoenen in Duitsland?


Soms wel, maar sommige merken hebben grote maten en ik zweer bij All Stars :D

chazzie
Berichten: 428
Geregistreerd: 14-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 12:17

Cowgirl schreef:
chazzie schreef:
Ik heb jaren rondgeslenterd op legerkisten, ze moeten even ingelopen worden, maar zijn bijna onverwoestbaar. Misschien is dat iets?


Loop en rijd ik ook mee.

Maar of ze fijn zijn met ene westernzadel durf ik niet te zeggen.
Ik koop ze meestal 2e hands via MP en doe er 1 a 1,5 jaar mee. Ook beetje afhankelijk hoe het terrein op je stal is.


Ik reed zelf engels, maar een vriendin van mij western, ook verslaafd aan de kistjes!

vbu1016
Berichten: 43
Geregistreerd: 29-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:00

Mars schreef:
Ik rij al jaren rond met deze van epplejeck, qua prijs/kwaliteit top en zitten heerlijk zowel op stal en met rijden:
https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoen ... _3838.html

Zit een blokje op voor sporen, draag ze zowel met chaps erover als onder een spijkerbroek. Mijne zijn denk ik al een jaar of 4 oud en zien er top uit. En dat voor 59,95 Ej heeft ook behoorlijk vaak promoties met 25% korting op artikel naar keuze dus dan heb je ze zelfs al voor 45€


Ik had deze ook gezien en vroeg me af in welke mate ze waterdicht zijn?

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:05

De mountain horse mountain rijder classic. Die lopen zo fijn en ik rijd er ook mee. Kosten wel wat maar met het vorige paar heb ik 10 jaar gedaan. Ik heb maat 43 dus begrijp hoe lastig het is.
Laatst bijgewerkt door fjordjes op 02-09-18 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:05


Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Stalschoenen om mogelijk mee te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:08

Grisport werkschoenen met stalen neus. Zijn wel wat duurder, maar voor dat budget is denk ik ook niet veel beschikbaar wat ook een goede kwaliteit heeft.

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Stalschoenen om mogelijk mee te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:18

Ik heb laatst stevige wandelschoenen met een hakje gekocht bij de welkoop (in sommige plaatsen heten ze de boerenbond) voor +/- 80 euro.
Ik heb ze nu een maandje en sinds ik ze heb heb ik geen rijlaarzen meer aangehad! Ze zitten erg lekker en zijn super stevig. (Mijn paard heeft ze ook al even uitgeprobeerd door er op te gaan staan, en al mijn tenen zitten er nog aan ;) )

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:25


Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:26

Ik loop, rij en doe alles op de Hawks van de Makro. Gewoon wandelschoenen dus. Ik draag wel altijd een Jodhpurrijbroek er overheen als ik ga rijden.

Voorheen had ik altijd de Mountain Horse Mountain Riders. Maar omdat ik niet zo’n ster ben in het onderhouden van mijn lederen spullen, kon ik ieder jaar wel een nieuw paar kopen omdat ze stuk gingen (scheuren in het leer). Dat was best kostbaar, maar ik kan ze zéker aanraden als je schoenonderhoud in je wekelijkse routine hebt :=

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Stalschoenen om mogelijk mee te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:33

Ik zweer bij de leren wandelschoenen mountain peaks bij de scapino. Zitten heerlijk stevig, door het hakje prima mee te rijden.
En door het stevige leer zijn je tenen vrij goed beschermd tegen paardenvoeten.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:34

Cowgirl schreef:
chazzie schreef:
Ik heb jaren rondgeslenterd op legerkisten, ze moeten even ingelopen worden, maar zijn bijna onverwoestbaar. Misschien is dat iets?


Loop en rijd ik ook mee.

Maar of ze fijn zijn met ene westernzadel durf ik niet te zeggen.
Ik koop ze meestal 2e hands via MP en doe er 1 a 1,5 jaar mee. Ook beetje afhankelijk hoe het terrein op je stal is.


Dito, ik heb met het vorige paar zo'n 15 jaar gedaan. Toen de zool echt volledig losliet heb ik lopen janken als een klein kind zo lekker dat ze zaten. :')

Wel even afhankelijk van hoe breed je beugels zijn. :j

Cowgirl hoezo doe jij er zo kort mee? Hier in mijn omgeving weet ik niet beter dat de gemiddelde leeftijd 10 a 15 jaar is bij goed onderhoud namelijk. Zelfs het uitmesten en de zoute zee hebben ze geen zier om gegeven. :o

cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:37

Ik heb de Mountain Horse Rimfrost Paddock. Heerlijke schoen. Ik werk er ook mee tussen de koeien (dus in de koeienmest) en rij er ook mee. Het is kunststof en oersterk, ik doe er nu al 2 jaar mee en draag ze dagelijks meerdere uren per dag in alle weersomstandigheden.