Ervaringen Aztec Diamond

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Ervaringen Aztec Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-18 17:34

Nu een tijdje ben ik aan het rondkijken voor mooie en betaalbare paardrijkleding.

Nu viel mijn oog op Aztec Diamond. Iemand daar ervaring mee?

Hoe is de maatvoering? Op de site word ik er niet echt wijs uit voor wat betreft de rijleggings.

Ik ben benieuwd :D.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:35

er was een bestel topic voor dit merk, ik ben er zeker van dat je daar veel info kan krijgen van bokkers die eventueel al besteld hebben :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Ervaringen Aztec Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-18 21:42

Die ga ik eens zoeken!

Verder zijn tips en ervaringen nog steeds welkom :o.

WiPaLa
Berichten: 245
Geregistreerd: 20-07-12

Re: Ervaringen Aztec Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:49

Ik heb de rijlegging en de tshirt in 'sportstofje'. Ben er heel tevreden over, de broek is echt een licht stofje wat ideaal was met het warme weer. De tshirt is ook heel fijn maar tailleert wel klein, best een maatje groter bestellen.

Lepeltje23

Berichten: 156
Geregistreerd: 15-10-14
Woonplaats: Bij paal 29 aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 22:01

Bij het topic: rijlegging de nieuwe trent? kwam dit merk voorbij. Bokker Nessie draagt deze kleding las ik; ze kan je er vast wel meer over vertellen.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen Aztec Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 22:28

Dit merk is vergelijkbaar met Opal Equestrian. Van dit merk heb ik verschillende kleding en ik vermoed dat het hetzelfde valt. Shirts vallen erg getailleerd, dus een maatje groter is een goed idee. De rijleggings vallen weer wat ruim, dus daar zou ik gewoon je normale maat bestellen, als je tussen twee maten in zit de kleine maat bestellen. Rijbroeken weet ik verder niet.

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Ervaringen Aztec Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 23:05

Ik heb er al een aantal keer besteld, prima service/levering! :)

Broeken vallen normaal, legging durf ik niet te zeggen. De shirtjes vallen wel klein/strak, vind ik voor mezelf niks maar stof is wel fijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 09:41

WiPaLa schreef:
Ik heb de rijlegging en de tshirt in 'sportstofje'. Ben er heel tevreden over, de broek is echt een licht stofje wat ideaal was met het warme weer. De tshirt is ook heel fijn maar tailleert wel klein, best een maatje groter bestellen.

Hoe valt de rijlegging? Ik vind er alleen maar een taillemaat van. Ik heb nogal flinke bovenbenen en heupen dus ik vind t maar lastig :P.

kydaula

Berichten: 139
Geregistreerd: 04-10-16

Re: Ervaringen Aztec Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 09:49

De rijlegging zit echt super en vind ik ruim op maat vallen. Het is niet koud in de winter en niet te warm in de zomer. Bovenkleding heb ik (nog ) geen ervaring mee. Opzich was het bestellen/betalen/verzenden ook goed te doen.

WiPaLa
Berichten: 245
Geregistreerd: 20-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 22:17

_San87_ schreef:
WiPaLa schreef:
Ik heb de rijlegging en de tshirt in 'sportstofje'. Ben er heel tevreden over, de broek is echt een licht stofje wat ideaal was met het warme weer. De tshirt is ook heel fijn maar tailleert wel klein, best een maatje groter bestellen.

Hoe valt de rijlegging? Ik vind er alleen maar een taillemaat van. Ik heb nogal flinke bovenbenen en heupen dus ik vind t maar lastig :P.


Rijlegging valt ook redelijk klein, ik heb bv in spooks maat xs maar heb nu de S genomen en die is ideaal, zou zeker niet kleiner mogen zijn. De tailleband is wel rekbaar en het is een hoge taille dus valt net boven de heup eigenlijk

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Ervaringen Aztec Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 22:47

Ik heb altijd s en ook van Aztec s en zit heerlijk! Nog niet getest met rijden maar de kwaliteit is heel mooi voor de prijs :)
Shirt zit inderdaad strak maar het heet niet voor niets baselayer. Als je daar niet van houd dan een maat groter bestellen zoals al gezegd werd :P al zou het dan nog steeds gewoon aansluitend zitten

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 22:50

Ik heb 4 rijleggings en 2 shirts van Aztec Diamond. Ben er erg blij mee. Fijne kwaliteit. Shirts vallen klein, hiervan heb ik een small (normaal XS). Legging is stretch en valt aardig op maat. Ik heb maat small tot een kleine medium soms, ik gebruik maat small van Aztec Diamond.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Ervaringen Aztec Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-18 09:52

Bedankt voor de reacties! Normaal heb ik van bovenkleding S/M (ik heb veel borst, dus het varieert wel eens). Van onderkleding de ene keer 40, de andere keer 42. De taillemaat vind ik wel lastig op de site, die lijkt heel klein te vallen. Mijn taille is 75/76 cm.

Ik lees op de site dat de stof heel erg strechy is, dus ik denk dat ik met maat L wel veilig zit. Ik wil me niet een breuk trekken om de broek aan te krijgen, haha :D.