Sprenger bow balance Vs flexibele stijgbeugels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Sprenger bow balance Vs flexibele stijgbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 13:21

Ik wil al een tijdje nieuwe stijgbeugels kopen voor aan mijn dressuurzadel en dan flexibele van Sprenger. Nu zijn er twee soorten varianten en welke van de twee bevalt jullie het beste voor dressuur
Ik zou graag gebruikerservaringen horen over de eventuele verschillen tussen deze beide beugels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:26

Op zich is het verschil tussen die beide niet zo heel erg groot. De Bow Balance (die blauwe) heeft een wat breder voetbed en vind ik persoonlijk net even wat soepeler qua buiging van de beugel, ook ligt het zwaartepunt van de BB anders dan de "gewone" flexibele beugel van Sprenger. En het gedraaide effect valt ook gelijk op als je beide naast elkaar zet :-)

De Bow Balance is de nieuwere versie van de flexibele Sprenger voor zo ver ik wijs ben. Ik heb met beide gereden en heb gekozen voor de Bow Balance vanwege het net wat bredere voetbed. Ik vond dat wat fijner.

twisietos
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-05-10

Re: Sprenger bow balance Vs flexibele stijgbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:40

Allebei fijne beugels heb ze ook allebei maar vanwege het voetbed van de BB vindt ik ze fijner

S_a_f_a_r_i
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-05-05
Woonplaats: Nieuwe Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:34

Ik heb snel last van mijn rug, meer mensen die deze beugels daarom hebben? Wil weten of het het proberen waard is..

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:42

S_a_f_a_r_i schreef:
Ik heb snel last van mijn rug, meer mensen die deze beugels daarom hebben? Wil weten of het het proberen waard is..


Ik heb ze toentertijd aangeschaft in verband met rugklachten, en het is bij mij echt met 200% verbeterd. Ik kan ze je dus zeker aanraden!

Lukasje
Berichten: 11259
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:47

S_a_f_a_r_i schreef:
Ik heb snel last van mijn rug, meer mensen die deze beugels daarom hebben? Wil weten of het het proberen waard is..


Jawel, ik voel ook verschil. Laatst nog een keertje gereden met "gewone" beugels en ik merkte het meteen!