Jouw favoriete rijbroek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 16:54

Moonlight17 schreef:
Pikeur Candela hoog met grip. Is lang geleden dat een rijbroek zo lekker heeft gezeten.

Deze! Ik heb er 2 van :)

Femjo
Berichten: 224
Geregistreerd: 14-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 09:37

Ik had een jeans rijbroek van esperado die zo fijn zat, maar is stuk gegaan nadat ik ergens achter bleef haken. Gevalletje shetlander vangen :'). Nu valt het niet mee om een fijne rijbroek te vinden. Andere rijbroeken van esperado zitten helemaal niet zo fijn als dat die zat.

Bareback
Berichten: 23
Geregistreerd: 27-02-17

Re: Jouw favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:20

Mijn la valencio, een blauwe met felle sterretjes en steentjes. Lekker opvallend, maar helaas ben ik er uit gegroeid. Daarna nooit meer zo'n fijne rijbroek gevonden. Hopelijk pas ik hem ooit weer eens :D

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Jouw favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:26

Ik heb nooit een broek van €150 gehad, dus ik geloof best dat die echt wel goed zijn, maar ik merk toch maar bar weinig verschil in duurzaamheid tussen die van de decathlon en die van een prijsklasse 50-80 euro. Die van Decathlon zijn wel veel dunner, ik dacht dus ook dat ze wel eerder stuk zouden gaan maar dat is niet het geval. Je moet er wel van houden, denk ik. Ze zijn dun en elastisch en voelen meer als legging dan als rijbroek. Ik vind ze erg lekker zitten. Ik heb er nu een paar die ik vorig jaar heb gekocht en ik heb nog geen slijtage kunnen ontdekken, eerlijk gezegd valt me dat alles mee voor een broek van €25.

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Re: Jouw favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:28

Mijn spijkerbroek van de miss etam, mijn spijkerbroek van de primark, spijkerbroek van zalando :+ :Y) }:0 .

(Western ruiter, dus heb geen paardrijbroeken)

MaMy
Berichten: 18
Geregistreerd: 15-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 18:11

mijn favoriete rijbroek is de zwarte broek van de decathlon! van het merk fouqanza het is daar altijd erg goed koop en goeie kwaliteit! gebruik hem al 3 jaar zonder enige krassen of iets anders <3
succes met je zoektocht! :j :wave: +:)+

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Jouw favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:48

Ik heb een fijne rijbroek van EJ, maar die begint toch wat te plakken met de warmte.

Ik ben dus op zoek naar een fijne rijbroek voor de zomer. Weten jullie iets?

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Jouw favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 22:12

Sowieso Pikeur en huidige favoriet is de Candela met kunstleder zitvlak.

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: Jouw favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 22:25

Eurostar Carina, duurste rijbroek die ik ooit kocht, maar zo ontzettend fijn! Vooral vrij duur trouwens omdat ik vrij snel alleen nog maar deze droeg en er een tweede bij heb gekocht, toch wel handig met wassen enzo :)
Met siliconen zitvlak merk ik trouwens wel veel verschil tussen de prijsklasses, montar kon ik nauwelijks mee rijden zo plakkerig, de eurostars hebben een fijne stroefheid en plakken absoluut niet.

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 22:26

Mijn Epplejeck jeansbroek met kunstleren zitvlak. Heb ook 2 broeken met siliconen maar die vind ik net te stug. En dan heb ik er 1 van decathlon, houdt zich ook al dik een jaar prima.

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 22:47

Koper schreef:
Van de broeken die ik heb is een Golden Dress met kunstleren kniestukken toch wel mijn favoriet. Ik heb 'm inmiddels bijna 20 jaar. Hij is nog steeds érg mooi, heel fijne pasvorm en het is mijn minst warme rijbroek in de zomer.

Echter. Is hij nog uit het tijdperk van voordat de kont ook kunstleer was. Dus ik vind het niet meer zo'n fijne broek om mee te rijden. Alleen rijd ik niet meer dus het maakt niet uit :D De enkele keer dat ik nog op een paard klim trek ik een broek aan met kunstleer van kont t/m de enkels (uiteraard dan niet de hele broek maar alleen de stukken die bij normaal rijden in contact komen met paard of zadel). Daar heb ik er meerdere van, en de Sonnenreiter is dan de fijnste. De Golden Dress is een broek die in laarzen kan (met klittebandjes onderaan :)) ), de andere die ik heb zijn jodhpurbroeken.

Als ik bij hooooooge uitzondering nog op mijn eigen paard klauter (als hij toevallig eens een minder slechte dag heeft) doe ik dat trouwens het liefste gewoon in m'n spijkerbroek. Bij de paarden draag ik afwisselend een spijkerbroek, trainingsbroek of rijbroek (en in de zomer meestal een rokje) en een spijkerbroek vind ik fijner rijden dan een rijbroek. Wel zonder zadel, overigens.


Golden dress is volgens mij nergens meer te koop. Ik heb me gek gezocht. Ik had een golden dress met hoge taille en kunstlerenzit, deze heb ik ruim 15 jaar gedragen.

moorcats

Berichten: 353
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zaandam

Re: Jouw favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 23:33


evelien352
Berichten: 145
Geregistreerd: 28-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 23:56

Ik heb maar 3 ribbroeken, een uit Frankrijk (groen) met siliconen en fleece dus nu veelte warm, die overigens echt verschrikkelijk zit.
De tweede is een paarse simpele van de decatlon die me veel te klein is.
de derde is een blauwe van de decathlon die kapot is , hahah.
En de laatste is een zwarte van de eppeljeck, met dat kroontje op de achterzak. Dat is mijn favo maar die heb ik ook al 3 jaar.
IK WIL EEN NIEUWE :D

ElsieC

Berichten: 223
Geregistreerd: 08-09-16
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 00:04

https://www.decathlon.be/nl/p/damesrijb ... R-p-122046

Ik denk dat het deze is. Een simpele beige rijbroek die overal perfect past. Geen silicone of diamantjes of weetikveel en een zakje met een rits!
Heb er genoeg gehad van duurdere merken die altijd wel ergens knellen of harde naden hebben of iets anders dat niet fijn zit.

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 00:08

Ik doe al karen met mijn simpele rijbroek van decathlon van ik meen 20.- ofzo.. Zit heerlijk.. Nog steeds niet versleten.. Helaas nu wat vlekken erin van vloeibare supplementen die ik er niet meer uit krijg.. Maar verder doet de broek t nog prima.. :j

kvfoto

Berichten: 144
Geregistreerd: 21-02-15
Woonplaats: groningen

Re: Jouw favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 19:14

Ik rij eigenlijk altijd met een simpele rijbroek, geen zitvlakken en vrij hoog. Geen specifiek merk, al zie ik wel vaak hele mooie voorbij komen

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Re: Jouw favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 22:17

Heb veel verschillende merken liggen, maar zweer toch bij mijn oude Eurostar rijbroeken met hoge taille en kunstleren zitvlak.
Heb ook met siliconen, maar of ze slijten heel snel of ik heb het gevoel dat ik vast geplakt zit aan het zadel en me vervolgens groen en geel ga ergeren dat ik mijn benen niet vrij kan verleggen.

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Jouw favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 22:20

Ik heb 2 rijbroeken van HV Polo met leren knie/zitvlakken, heerlijk!
Ik heb ook een broek van HV Polo met een siliconen zit, dat vind ik bij mijn crosstrainingen toch wel erg fijn, zit als een huis! Met dressuur vind ik die siliconen echter niet zo fijn, dan heb ik toch het idee te vast te zitten.

henst

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: Tielt Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 14:29

Een simpel rijbroek merk maakt uit.

enderdoggy
Berichten: 186
Geregistreerd: 12-07-16

Re: Jouw favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:40

Ik vind mijn cavalleria Toscana broek heel fijn! Equiline broeken vind ik ook lekker zitten, alleen slijt de grip hier heel snel van. EJ broeken vind ik ook top!

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: Jouw favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:50

Gewoon een simpele boek, merk kan me niet schelen, geen gefrutsel aan siliconen of kunstleer erop, wel high waist en een broekzak waar een telefoon in past.
Lijkt simpel, maar is zo lastig te vinden tegenwoordig!

Ange1a

Berichten: 283
Geregistreerd: 04-10-21
Woonplaats: Zetten

Re: Jouw favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:16

Ik heb net de QHP Ninthe rijbroek in het zwart binnen gekregen.
Vind hem zeker mooi, maar valt helaas wel heel erg klein. -O-
Terugsturen maar weer dan, en hopen dat ze een maatje groter nog op voorraad hebben om te ruilen. :+

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Jouw favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:34

Hier ook een decathlon fan, goedkoop , fijne pasvorm en lekker luchtig (de leggings) en vooral: super service! Had de allergoedkoopste gekocht, 15 euro. Was na 9 maanden een naadje stuk. Kreeg gewoon een nieuwe, zonder poespas.