Goede jodphurs waar je ook goed op kan wandelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Goede jodphurs waar je ook goed op kan wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 17:55

Lowa wandelschoenen. Hele fijne wandelschoenen en ook erg fijn om mee te rijden! Ik wil niet anders meer <3

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 17:56

Ik heb ook Ariat!
Ik heb een model met veters (ideaal nu met extra sokken), en loop + ren er uren per week op, en ze zijn praktisch onverwoestbaar.

Domiinooo_
Berichten: 228
Geregistreerd: 19-11-10
Woonplaats: Schotland

Re: Goede jodphurs waar je ook goed op kan wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 18:21

Ik heb ook die van de Decathlon!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 18:23

Ariat!

steefvicky

Berichten: 2569
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Goede jodphurs waar je ook goed op kan wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 18:29


Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 18:49

Ik heb zelf nu de Ariat Barnyard side zip. Wauw! wat een fijne rijschoenen! Super fijn voetbed, stevige schoenen en niet te lomp aan de voeten.
Ariat vind ik wel echt aanrader, ze werken met super fijne voetbedben in hun laarzen/schoenen waardoor ze heel comfortabel zijn.

JvS1998

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:23


Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:34

kunamosity schreef:
Jacquel schreef:
Decathlon! Ik rijd er niet eens mee, ik gebruik ze als mijn gewone dagelijkse schoenen. Loop er mijn postroute mee. Uiteraard kunnen er chaps over.


Heb je een linkje?


Het zijn deze.
https://www.decathlon.nl/p/rijboots-pad ... 62&c=ZWART

Het fijne is dat ze zowel veters voorop als een ritssluiting achter hebben. Met de rits trek je ze heel makkelijk aan, met de veters maak je ze helemaal passend. Omdat ik een lage wreef heb waardoor ik altijd naar voren glijd, wil ik altijd schoenen met veters.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Goede jodphurs waar je ook goed op kan wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 01:12

Ik vind het leer van Ariat tegen vallen... heb nu n paar nog geen jaar aan maar begint nu al te scheuren. Zou toch niet moeten mogen?
En de neuzen zijn geheel kaal....

Ben op zoek naar n betere optie voor mij.

130 eu in n jaar oplopen vind ik n beetje gekkenwerk.

gertjan1234
Berichten: 188
Geregistreerd: 18-02-17

Re: Goede jodphurs waar je ook goed op kan wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 01:25

Ik heb al zo'n 8 jaar jodphurs van de epplejeck. Ik kan er uren op lopen! Ze gaan helaas nu toch echt wel richting hun pensioen

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 01:37

kunamosity schreef:
Hebben jullie ook concrete voorbeelden misschien?
Had zelf de Ariat Telluride gezien, maar die zien er vrij lomp uit en lijken me erg zwaar.

Ik heb de Telluride 2 H20, gebruik ze bij de endurance training dus het moet wel lekker zitten/lopen en dat doen ze zeker. Ik vind ze niet te lomp en zeker niet zwaar. Wel goed passen want de maatvoering is een tikje (zeg maar gerust een tik) ruim.

Ze zijn nu een goed jaar oud, er zitten al heel wat kilometers in en ik behandel ze ronduit schandalig, maar ze zijn nog helemaal prima.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 03:31

dingogirl schreef:
redback jodphurs. zeer fijn voetbed en dik kwaliteits leer. en waterdicht.
alsof je op wolkjes loopt. super schoenen.


Jaaa, ik ben zo ontzettend fan... En ze kunnen zo goed tegen een stootje ook! (veel beter dan Ariat imo)

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Re: Goede jodphurs waar je ook goed op kan wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 07:59

Ik moest snel snel schoenen hebben. Dus naar de boerenbond gereden en daar jophurs gehaald.
50 euro maar lopen perfect! Ik koop leren schoenen altijd een maat of een halve maat te klein dus de eerste weken ben je heeeel blij als ze uitmogen maar nu zitten ze echt heerlijk. Rij niet veel maar doe er wel alle klusjes mee.
Had het niet echt verwacht voor boerenbond begrippen.

Daarin tegen heeft mijn zusje harrys horse en dat is echt het waardelooste schoentje wat ik heb gezien. Binnen een paar weken zaten er al dikke scheuren in bij de tenen en vlak daarna echt gaatjes op de buigpunten bij de schoen.
Ze worden goed onderhouden. het zelfde als mijn schoenen.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 09:36

Roos_M schreef:
Ik vind het leer van Ariat tegen vallen... heb nu n paar nog geen jaar aan maar begint nu al te scheuren. Zou toch niet moeten mogen?
En de neuzen zijn geheel kaal....

Ben op zoek naar n betere optie voor mij.

130 eu in n jaar oplopen vind ik n beetje gekkenwerk.


Dit probleem herken ik totaal niet.. ja, vanaf jaar 5-6 begon dit te ontstaan.
Als je ze gewoon goed onderhoudt (schoon, invetten, kleurtje bijsmeren heb je ook speciaal spul voor..) doe je er echt jaren mee.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Goede jodphurs waar je ook goed op kan wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 12:55

Hoe vaak smeer je ze in?

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 13:18

Sowieso zet ik ze altijd schoon weg, licht vochtige doek er overheen en klaar. Ik laat het vuil nooit zitten, viezigheid, ammoniak etc kan aan 't leren gaan vreten. En vooral dan niet bij de verwarming of in de zon laten opdrogen.

Daarnaast 1x in de 3-4 weken goed invetten. Wanneer het vaak slecht weer is geweest en de jodphurs met regelmaat echt goed nat zijn geweest, dan 1x in de 2 weken. Leer dat goed gevoed is kan niet scheuren. Leer dat droog is, scheurt geheid. Voor het behoud van de kleur gebruik ik volgens mij maar 1x in de 4 maanden schoensmeer.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Goede jodphurs waar je ook goed op kan wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:47

Oké ik geloof dat ik maar niet moet zeuren dan... ik ben een barbaar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:58

Ariat leer wat al na 1 jaar scheurt? Ik heb mijn paar ruim 5 jaar gehad, geen scheurtjes in het leer. En nooit onderhouden, gepoetst of ingevet :o . Fijne schoenen waar je heerlijk op kan wandelen ook. Alleen begon bij mij na 5 jaar de hak aan de binnenkant stuk te gaan. Nu Muck boots, maar kan qua comfort met lopen niet tippen aan de Ariats.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Goede jodphurs waar je ook goed op kan wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:08

Haha, ja ik begin mij wel af te vragen wat je er dan allemaal mee doet en of je misschien een foto hebt :P

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:10

TurdusMerula schreef:
dingogirl schreef:
redback jodphurs. zeer fijn voetbed en dik kwaliteits leer. en waterdicht.
alsof je op wolkjes loopt. super schoenen.


Jaaa, ik ben zo ontzettend fan... En ze kunnen zo goed tegen een stootje ook! (veel beter dan Ariat imo)


Ja? Kun je er ook chaps boven dragen indien nodig? Ik heb ook een paar besteld. Mijn Ariat zijn net te smal bij mijn tenen dus niet fijn om er hele dag op te staan.

Wat voor profiel heeft Redback? Misschien moeten die dan maar mee op ruitervakantie. :D

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:42

Ik heb ze van schrik vanavond goed schoon gemaakt en dikke laag vet gegeven. :')

Maar de schade gaat niet herstelt worden.
Dus moet toch verder kijken.

Ik heb op 2 tenen een likdoorn. En dat doet zeer. Dus ik wil eigenlijk gewoon prettige schoenen... :=
Jodphurs zijn wat smal denk ik.

blondies
Berichten: 682
Geregistreerd: 21-03-09

Re: Goede jodphurs waar je ook goed op kan wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:00

Ik heb mijn ariats al 17 jaar bedenk ik me nu! Niet dagelijks gebruik aangezien ik altijd bijrijdpaard heb gehad. Wel veel kilometers op gewandeld en met mijn manier van onderhoud is het een wonder dat ze nog niet uit elkaar vallen! Wel twee keer nieuwe ritsen in laten zetten. Echt in de vrieskou zijn ze wel koud.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 00:50

Citaat:
Ja? Kun je er ook chaps boven dragen indien nodig? Ik heb ook een paar besteld. Mijn Ariat zijn net te smal bij mijn tenen dus niet fijn om er hele dag op te staan.

Wat voor profiel heeft Redback? Misschien moeten die dan maar mee op ruitervakantie. :D


Ik draag er soms westernchaps boven, dat gaat prima. Van dressuurchaps met harde schacht weet ik dat niet.
Profiel als in, de onderkant? Grof profiel, ik neem in het begin altijd klonten aarde mee naar binnen, haha. Echt, ik zweer bij deze schoenen... En ik mishandel ze behoorlijk. :o

Ze zijn wel enigszins 'grof', maar ze lopen niet zo. Maten even checken, vallen groot dacht ik.
Agradi heeft ze, altijd kopen met stickerkorting uiteraard.

Gemma_99
Berichten: 94
Geregistreerd: 21-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 01:14

Cynn schreef:
Ik zweer bij Ariat :D


Same hier! :D M'n jodphurs zitten heerlijk, kan er makkelijk dagen op rondlopen en als je ze een beetje goed onderhoud zien ze er na een jaar nog als nieuw uit!

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Goede jodphurs waar je ook goed op kan wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 07:21

Ariat ging bij mij nooit langer dan een jaar mee helaas. Maar dan liep ik er ook dag in dag uit op. Nu gewone mondoni's en die houden zich ook wel goed al gebruik ik ze niet zo vaak meer. Daarnaast nu mountain horse schoenen voor het viezere werk (bergschoentype). Ik zou nog een paar dubarry's willen eigenlijk. Die zijn ook gewoon mooi voor gewoon