Welke winterrijbroek koop jij dit jaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Getup

Berichten: 8277
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Welke winterrijbroek koop jij dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:02

Vraag me met zo'n broek af,of die lang heel blijft. Al rijd ik maar 1 paard,dus dan zal t wel n tijd gaan

moonvw

Berichten: 711
Geregistreerd: 22-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:55

Welkoop thermorijbroek.... heerlijk warm. laatst aangetrokken met kids naar school fietsen. Heeerlijk warm hoor. Zit zelfs aan re pijp een zak met rits. Past enorme telefoon in. kan zelfs je hoevenkrabber er nog bij :D

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:18

Ik heb de kipwarm van de Decathlon gekocht. Helaas de fout gemaakt om toch een maatje groter te nemen. Tijdens het rijden kroop de broek flink op waardoor de kniestukken op m'n bovenbenen zaten. Dit heb ik opgelost door bandjes onder m'n voeten door te maken (zoals bij een jodphur broek).

Dus inderdaad bij twijfel de kleinere maat nemen.
Een aantal collega's van mij hebben trouwens de heren versie en zijn daar ook heel tevreden over. Pasvorm is ook voor dames prima.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Welke winterrijbroek koop jij dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:13

Ik heb net een winter Equi Tight van Harry's Horse gekocht. Eens kijken of dat bevalt, wel heerlijk stretchy. Waterdicht hoeft van mij niet persee, puur voor de warmte. Is een rijlegging met fleecevoering, full grip seat en zakken met rits. Heb ook de standaard versie, zit ook heel fijn, en zelfs lang genoeg voor m'n stelten.

Furst
Berichten: 601
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:19

Geen waterdichte maar ik heb er wel 1 uit de Decathlon gehaald en die is best warm :)

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:58

Je hebt van die thermo broeken (soort ski broek) die je over je gewone rijbroek heen kunt doen met lange ritsen aan de zijkant.
Helaas zijn de modellen heel raar. De pijpen zijn tamelijk kort. Als je een grotere maat pakt worden de pijpen wel langer maar dan zakt hij zo van je middel af. Om pijpen te krijgen die lang genoeg waren moest ik iets van XXL nemen, maar dan daar paste ik qua buikomvang ongeveer 3x in.

Dus zoiets zou ik nog wel willen hebben maar dan in een normaler model. Wel met langere pijpen maar een normale buikomvang dus.

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Re: Welke winterrijbroek koop jij dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:28

Deze heeft een fijne lengte vind ik . https://www.decathlon.nl/p/waterdichte- ... 36&c=GRIJS Al veel plezier v gehad met een thermo legging plus gewone legging eronder toen het zaterdag echt koud was. Ik heb ook de kipwarm. Maar die vind ik voor echt bar weer niet behaaglijk genoeg