Rijlaarzen hoogte goed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:53


Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:57

c_alsemgeest schreef:
@ ankekeee... ze wilde geen leer.

wat is je budget ongeveer?


Lobke1998 schreef:
Lastige maat hoor!

@Annekeee, TS wilde liever geen leer en de Niro is ook wel erg aan de prijs.

Misschien de nep lederen kinderlaarzen van Mondoni? Ik weet dan alleen niet hoe je zit met de hoogte.

*Zelf rijd ik met chaps, zou dit geen oplossing voor je kunnen zijn?
Best veel keuze en als ze wat te breed zijn kan de schoenmaker ze vaak wel wat aanpassen.



Zie mijn eerdere antwoord... ;)

Annekeee schreef:
Veelste wijd en veelste laag.
Dat zou prima zijn voor casual laarzen.
Maar om mee te rijden gaat die extra ruimte alleen maar tegen werken.

Ik zal opzoek gaan naar passende laarzen.

_Nero schreef:
Persoonlijk zou ik ze veelste laag vinden, en te ruim bij de kuit.

Maaar als de laarzen verder goed zitten en jij het geen probleem vind zou ik ze gewoon lekker houden! (en omdat je aangeeft een moeilijke maat te hebben)


Moeilijke maat?
Ik denk dat dit consessies stellen heet. TS geeft aan Veganistisch te zijn. Dat is iets anders dan een moeilijke maat....
Bijv. De niro boots heeft ruim 600 standaard maten op voorraad. Ook voor hele smalle kuiten en verschillende lengte onderbeen. (maattabel is makkelijk op google te vinden)
Maar die zijn wel van (runder)leder...........

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:29

Mijn dochter heeft dezelfde maten, met uitzondering van de voetmaat (37). Ik heb voor haar vorig jaar HKM of QHP laarzen gekocht bij Divoza. Eén van de twee is de nepleer variant.
Ze zijn mooi smal, blijven heel lang goed (zelfs met 6x in de week rijden in de buitenbak of buiten).
Echt een aanrader. Ik heb ze verkocht , omdat ze te krap werden bij haar voet. Dus kan het merk niet meer nakijken. Maar anders misschien nog Horsetopshop mailen/bellen, die heeft ze dacht ik ook.
Succes met je zoektocht, het valt niet mee... (Nu heeft mijn dochter leren, dus daar kan ik je niet mee helpen ;-) )

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:35

Annekeee schreef:
Veelste wijd en veelste laag.
Dat zou prima zijn voor casual laarzen.
Maar om mee te rijden gaat die extra ruimte alleen maar tegen werken.

Ik zal opzoek gaan naar passende laarzen.

_Nero schreef:
Persoonlijk zou ik ze veelste laag vinden, en te ruim bij de kuit.

Maaar als de laarzen verder goed zitten en jij het geen probleem vind zou ik ze gewoon lekker houden! (en omdat je aangeeft een moeilijke maat te hebben)


Moeilijke maat?
Ik denk dat dit consessies stellen heet. TS geeft aan Veganistisch te zijn. Dat is iets anders dan een moeilijke maat....
Bijv. De niro boots heeft ruim 600 standaard maten op voorraad. Ook voor hele smalle kuiten en verschillende lengte onderbeen. (maattabel is makkelijk op google te vinden)
Maar die zijn wel van (runder)leder...........


Uh.. Ik doel ook helemaal niet op het veganistisch zijn. Maar op de kuit maat, zoals TS zegt. (adult was sws te groot, dus heeft ze voor junior gekozen ivm smallere kuit ;)

Er zijn indd wel merken die smaller gaan, maar in kunst leer heb ik zelf nog niet veel gezien.

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:13

Ik ben nog even aan het Googlen geweest en kwam deze 2 tegen (beide kunst leer) :
Afbeelding

Afbeelding

Beide maat 38 voet, 34 kuit en 47 hoogte

Je zei dat ze kwa kuit wel wat groter mochten, ik weet niet of dit te groot is, en welke kuit maat de laarzen op de foto zijn?
Kwa hoogte zijn ze 3 cm te hoog, ervaring met kunst leer heb ik niet dus weet ook niet of ze zakken, misschien dat andere bokkers hier ervaring mee hebben?

Ik wil best verder kijken mocht je zelf nog niks kunnen vinden.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Rijlaarzen hoogte goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:35

Flink eten en voor nu een paar chaps nemen. Zit vaak een inzetstuk van elastisch materiaal in en daar kun je veel langer mee voor uit. Wanneer je dan op je goede gewicht zit kun je alsnog een paar laarzen kopen.