Vloekende setjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25274
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 15:53

Ik heb trouwens gelogen ik rij bijna altijd in een soort van buiten setje, alles oranje 8-) :') .... (alleen wat er onder zit matcht doorgaans voor geen meter.
Afbeelding

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Vloekende setjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 16:09

Ik ben wel helemaal setjes verslaafd! Vind het zelf gewoon leuk om alles te matchen, zowel mijn paard als ikzelf.

Als een ander niet 'matcht' vind ik dat absoluut niet storend hoor! Zeker op een manege zou ik gewoon dragen wat lekker zit en me niet te druk maken of je wel of niet bij het dekje past. Als het je stoort kun je eventueel zelf een dekje kopen? Of mag je die niet gebruiken op de manege paarden?

Andersom kan ik bij mij op stal wel behoorlijk uitgelachen worden vanwege mijn setjes, dat vind ik dan soms wel een beetje banketstaaf...

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Vloekende setjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 16:11

Ja ben ook bang dat mensen me niet gaan mogen etc. Ja mag eigen dekje maar vaak rijd de pony erna/ervoor

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 16:12

DreamGuide schreef:
Andersom kan ik bij mij op stal wel behoorlijk uitgelachen worden vanwege mijn setjes, dat vind ik dan soms wel een beetje banketstaaf...


Dat vind ik dan weer echt niet kunnen.
Het is nou niet omdat ik er niks om geef dat een ander dat niet mag :n

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 16:14

Haha ik weet nog dat 'vroegah' alles moest matchen, van dekje tot beenbescherming. :+

Nu heb ik alleen nog beenbescherming in neutrale kleuren; zwart, grijs en wit. Bij training of een bosrit pak ik gewoon wat ik toevallig op stal heb liggen. Als er een vriendin m'n paard mooi op de foto komt zetten, pak ik wel het kleur dekje wat bij mij bovenkleding matcht maar aangezien ik toch niet echt een kleur type ben, kom ik meestal uit op zwart of donkerblauw. Vind dat vaak ook het meest chique :j Ik vind het vooral belangrijk dat zowel mijn paard en ik goed verzorgd zijn.

Vind trouwens dat iedereen het lekker zelf moet weten. Of je nou van top tot teen in stijl bent of gewoon lekker nonchalant en totaal niet matchend, lekker zelf weten!
Laatst bijgewerkt door vaaleriee op 05-01-18 16:17, in het totaal 3 keer bewerkt

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 16:15

Wel echt triest om sommige reacties hier te lezen. Uitgelachen worden om geen setje en als je wel in setje bent lachen ze je ook uit. Waarom laat iedereen elkaar niet gewoon lekker in zijn waarde! Ts lekker rijden waarin jij wilt rijden.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Vloekende setjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 16:45

Het boeit mij letterlijk geen zak waarin ik rijd. Zolang het functioneel is voor mezelf en m'n paard vind ik het prima. Al koop ik doorgaans wel zwarte bescherming wat dan overal bij past. Maar mijn eigen kleding matchen met m'n paard haar outfit? Nahhh... :+ Als ik het maar niet te warm of te koud heb zal het mij een zorg zijn. :P
Alleen met iets als een fotoshoot, rijden wij matchend rond.

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Vloekende setjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 16:49

Sommige vloekende setjes doen wel eer aan het woord vloeken. Whaha
Ik vind dat mijn paard helemaal netjes erbij moet lopen en dan ik neutraal of we moeten gemached zijn. Maar met verschrikkelijk weer lukt dat niet altijd :+

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Re: Vloekende setjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 16:54

mijn winterjas is toevallig knal-oranje en die past helemaal nergens bij maar ik ben allang blij dat hij wind- en waterdicht is. Het boeit mij echt heeeelemaal niks als alles bij elkaar vloekt maar ik vind het op vreemd terrein wel leuk als het een beetje matcht. 'Thuis' op stal loop ik er doorgaans iets minder florisant bij :)

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:00

Ik heb altijd 'fases'. :') De ene keer heb ik opeens een setjes drift en match ik vaak compleet. Die week erna denk ik 'whatever' en ga ik weer over op zo comfortabel mogelijk.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 19:29

Inmiddels binnen. Veel mensen zeggen dat je geld betaald om te sponsoren voor Rabobank als je me snapt, maar er staat geen Rabobank op. Meer mensen hadden hier ‘last’ van maar ik ga geen klacht indienen. Vind het wel fijn. En ook het feit dat er op de 2017 jas geen ‘equestrian tem the netherlands’ staat maar gewoon ‘netherlands’ dus is het niet onlogisch als ik niet in het team zit.
Op de foto was de polo (alleen 2014 beschikbaar) valer dan de jas. Maar in het echt is de polo bijna dezelfde kleur en is het jasje ietwat valer. Doordat de polo wel 2014 is staat daar wel Rabobank en ‘equestrian team’ op. Maar ik heb daar tot(en met) de lente toch iets overheen. En het staat Oo de achterkant.

Ik heb geen spijt. Ja het is oranje. Maar wel een warme kleur oranje dus niet heel ‘koud’ / fel. Dus het zal bij meer kleuren passen. :)

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Vloekende setjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 20:53

Sorry voor dubbelpost. Kan niet meer wijzigen. Ben er nu dus achtergekomen dat de polo die ik heb omtvangen, helemaal niet te koop was op de site. Ik heb dus de polo besteld met 'netherlands' erop en zonder 'equestrian team'. Hierover een mailtje gestuurd. Dus wat ik zei over de kleur kan nog veranderen als de goede polo toch valer blijkt.

_Lina

Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

Re: Vloekende setjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:07

Een gele zadeldoek, met roze peesjes :')
Afbeelding

Koper

Berichten: 30273
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:20

CharxHebe schreef:
Ik kocht een grijze winterjas voor op mijn grijsschimmel maar nu heb ik een bruin paard en heb ik liever een zwarte jas := nog niet gekocht maar het blijft door mijn hoofd spoken.

Hier erger ik me zelfs al aan want de kappen zijn niet helmaal dezelfde kleur als het dekje _O-

[ [url=m/ETovaG.jpg]Afbeelding[/url] ]

De niet helemaal matchende kleurtjes zou ik met dergelijke onderbenen, schouders, armen, handen en met dit soort bovenlijngebruik van het paard écht het allerlaatste vinden om je druk over te maken :o

TS ik zou me er niet te druk om maken. Je rijdt bij een manege omdat je wil paardrijden toch? Het is geen modeshow. Ook al doen de blaadjes en foto's op internet je soms anders geloven.

Mijn ergst bij elkaar vloekende dingen zijn een rood vest met aubergine rijbroek. Die broek is ook nog eens een jaar of 18 oud en er zit een verfvlek in die er niet meer uit gaat. Maar hij zit lekker :Y)

prugelpiet

Berichten: 12568
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Vloekende setjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:29

Ik vloek niet, ik draag vaak perongeluk alles in dezelfde kleur en dat is pas lelijk :')
Donkerblauw dekje, uitrijdeken, broek, jas, en soms ook cap. Oeps :+

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: Vloekende setjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:38

Ik koop nooit speciaal setjes dus beenbescherming en dekje etc. maar ik vind het wel mooi als het een beetje bij elkaar past. Zo koop ik altijd donkerblauwe of zwarte rijbroeken, heb ik vooral donkerblauwe en zwarte jassen en zwarte of witte beschermers. Ik heb best veel dekjes in wisselende kleuren van zwart en bordeaux tot kobaltblauw en felroze. Maar omdat ik verder heel neutraal ben qua kleuren vloekt het zelden, maar ik kan er dan ook niet tegen als iets echt vloekt. Paarse peeskappen een rode trui een geel dekje en een groene broek kan ik echt de kriebels van krijgen := maar dat is voor ieder persoonlijk en je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Vloekende setjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:22

het paard boeit het niet, het oog vaak wel.

Ik vind wanneer je aandacht besteed aan het harnachement incl. matchende kleuren houdt je oog voor detail.
Sowieso naar les, clinic etc vind ik het niet meer dan normaal om keurig verzorgd voor de dag te komen en zo ook erop te letten dat de kleuren matchen.

vwb TS, je rijdt op een manege, daar kun je weinig veranderen.
De maneges die ik ken hebben allemaal dezelfde kleur dekjes voor de paarden, ook daar uniformiteit in de les.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Vloekende setjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 23:25

Hier dus niet helaas. Had makkelijk geweest. Je mag wel dekje wisselen maar zoals ik al zei rijden pony’s er vaak na of voor

_Lina

Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 01:08

Trui schreef:
Hier dus niet helaas. Had makkelijk geweest. Je mag wel dekje wisselen maar zoals ik al zei rijden pony’s er vaak na of voor


Toen ik vroeger nog op een manege reed had ik dat probleem ook vaak.
Ofwel deed ik gewoln iets neutraals aan, zwart of grijs. Of soms nam ik ook gewoon vaak mijn eigen dekje mee omdat ik dat ook gewoon leuk vond! Kon ik het opleggen dan legde ik het op, kon ik dat niet, was dat nu ook geen ramp. :)
Ik had eerder mijn eigen dekje voor het plezier, zeg maar. ;)

germie

Berichten: 25958
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Vloekende setjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 09:50

Ik koop altijd gebruikte dekjes omdat je ze dan voor 5 euro per stuk kunt kopen. En dan zitten er soms wat vlekken in die er niet meer uitwillen en keuze van kleur heb je ook niet. Maar ze doen hun werk wel. Zo heeft mijn prachtige KWPN-merrie een grijs dekje met daarop: Cheval de Merens :D
Gelukkig kan ze niet lezen. LOL

Mattice
Berichten: 39
Geregistreerd: 15-08-09
Woonplaats: thuis

Re: Vloekende setjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 08:29

Pffff setjes heb het 1x geprobeerd en daar is het ook bij gebleven. Mooie zwart bonte beenkapjes en een leuk fleurig dekje en de jas die bij het weer past.
Heb 2 ponies en 1 paard gehad. Alle 3 verschillende kleuren halsters en touwen, dekens enzovoorts.

Als mensen commentaar hebben lach ik vrolijk en zeg sjiek toch.