[FOTO] Show je rijlaarzen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [FOTOVERZ] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 17:28

Het lijkt het mij niet waard om zo veel te gaan sleutelen aan rijlaarzen van die prijs/kwaliteit. :)

Ik zou toch echt voor een ander paar kijken. Dit gaat met rijden zelf ook irriteren en slecht zitten.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: [FOTOVERZ] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:36

Ik heb mijn laarzen eens in laten nemen bij Van Rijs. Geen idee waar jij woont maar daar was ik super blij mee. Maar goedkoop is het niet.

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:01

Heeft iemand ook tips om gekleurde laarzen te laten glimmen?

Bij mijn zwarte laarzen smeerde ik er altijd een soort zwarte smeer op (90 cent bij de Action) en dan glommen ze je tegemoet.

Nu heb ik donker blauwe laarzen en nog niet echt iets fijns gevonden. Dezelfde 'smeer' in het blank gaat niet glimmen en met een speciaal sponsje valt het effect ook wat tegen.

Iemand de gouden tip? _/-\o_

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Re: [FOTOVERZ] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:08

Hier gaan mn (zwarte) laarzen altijd het hardst glimmen als ik ze oppoets met een panty, weet niet of dat met blauwe laarzen ook werkt, maar waarom niet.

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:27

Debbie schreef:
Heeft iemand ook tips om gekleurde laarzen te laten glimmen?

Bij mijn zwarte laarzen smeerde ik er altijd een soort zwarte smeer op (90 cent bij de Action) en dan glommen ze je tegemoet.

Nu heb ik donker blauwe laarzen en nog niet echt iets fijns gevonden. Dezelfde 'smeer' in het blank gaat niet glimmen en met een speciaal sponsje valt het effect ook wat tegen.

Iemand de gouden tip? _/-\o_


leerzeep en dan oppoetsen met een droge zachte doek, glimmen dat ze doen :P
ik gebruik trouwens nooit leervet, worden ze zo plakkerig van vind ik

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: [FOTOVERZ] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:31

ik vind ze ook wel wijder ogen, ik heb ook 2 cm verschil in kuitmaat (ikzelf heb kuitmaat 32 en heb nu kuitmaat 34 van laars) maar die sluiten wel gewoon mooi aan wat bij je dochter niet het geval is. met 2 paar sokken aan zit hij wel al beter maar nog niet optimaal, voor het mooie is hij ook te laag.

Nu snap ik dat je ze gratis hebt gekregen en dat je voor je dochter die vollop groeit geen dure aangepaste laarzen gaat kopen maar betwijfel of een schoenmaker dit netjes kan innemen, zo kan ze er toch niet fijn mee rijden dus je hebt eigenlijk niks te verliezen, vraag me alleen af of je voor die paar tientjes niet beter gewoon andere laarzen kunt kopen

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: [FOTOVERZ] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:37

Ik ga gewoon morgen is horen bij de schoenmaker. Heb niet veel te verliezen. Oh te laag vind ik ze niet zo direct. Als ze te hoog zijn wordt het iets moeilijker om haar knie te plooien. Maar ik ga morgen is horen wat de schoenmaker ermee kan doen en wat het mij gaat kosten.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:52

llora schreef:
Ik ga gewoon morgen is horen bij de schoenmaker. Heb niet veel te verliezen. Oh te laag vind ik ze niet zo direct. Als ze te hoog zijn wordt het iets moeilijker om haar knie te plooien. Maar ik ga morgen is horen wat de schoenmaker ermee kan doen en wat het mij gaat kosten.


Nee hoor, is niet moeilijk...

Laarzen horen te hoog te zijn in mijn ogen. Inlopen zorgt er toch wel voor dat ze op de enkel gaan zakken. En leer is flexibel, gaat vanzelf krom staan in de knieholte.

Niet bij elke laars wordt dit even mooi trouwens. Maar ik heb liever een te hoge laars, dan een laars die onder de knieholte blijft. Je krijgt er rare dikke pootjes van... Ik althans...

Bij kinderen vind ik het trouwens geen ramp, ik vind het niet meer dan logisch dat je geen honderden euro's uit gaat geven aan iemand in de groei. En ik zou het ook absoluut niemand aanraden om dat wel te doen :n

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:16

Janine1990 schreef:
llora schreef:
Ik ga gewoon morgen is horen bij de schoenmaker. Heb niet veel te verliezen. Oh te laag vind ik ze niet zo direct. Als ze te hoog zijn wordt het iets moeilijker om haar knie te plooien. Maar ik ga morgen is horen wat de schoenmaker ermee kan doen en wat het mij gaat kosten.


Nee hoor, is niet moeilijk...

Laarzen horen te hoog te zijn in mijn ogen. Inlopen zorgt er toch wel voor dat ze op de enkel gaan zakken. En leer is flexibel, gaat vanzelf krom staan in de knieholte.

Niet bij elke laars wordt dit even mooi trouwens. Maar ik heb liever een te hoge laars, dan een laars die onder de knieholte blijft. Je krijgt er rare dikke pootjes van... Ik althans...

Bij kinderen vind ik het trouwens geen ramp, ik vind het niet meer dan logisch dat je geen honderden euro's uit gaat geven aan iemand in de groei. En ik zou het ook absoluut niemand aanraden om dat wel te doen :n



Ik zou het niet erg vinden als ze wat moest bijkomen. De spriet dat het is. Ach haar rubberen laarzen zijn ook veel te breed. En chaps zijn meestal ook te breed. We hebben de laarzen gekregen. Dus er is niks verloren denk ik dan maar.

Anoniem

Re: [FOTOVERZ] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 09:27

Ik heb als kind ook op maat gemaakte rijlaarzen gehad omdat er gewoon niks in mijn maat was + allergie voor rubber rijlaarzen.
Die laarzen waren rond de 180 euro en zijn echt heel erg lang meegegaan, hierna overgestapt op de junior maten. :) Misschien toch eens kijken naar zo iets?

Ilora, de kwaliteit van de laars die je dochter gehad heeft is niet heel erg denderend. Ik zou echt ervoor passen om hier te veel en duur werk in te laten zitten. Succes ! :)

Lindor92
Berichten: 7001
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 14:05

Vandaag deze laarzen binnen gekregen. Zijn helaas wat te ruim, dus gaan helaas retour. Moet schoenmaat kleiner en kleinere kuit. Maar de hoogte? Als ik voor smallere kuit ga, is de hoogte ook weer cm lager. Of ik moet voor cm hoger gaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: [FOTOVERZ] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 11:12

Ik zou niet hoger gaan. Ga er vanuit dat ze na inlopen ongeveer 1 cm zakken. Ik zie de achterkant niet bij de knieholtes, maar daar moet het vooral goed passen en niet veel te hoog zijn. Als ze te hoog blijven gaan ze omvouwen en dat is geen mooi gezicht en zit ook niet prettig

Anoniem

Re: [FOTOVERZ] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 11:51

Deze laarzen zijn zo zacht, die zakken wel meer dan 1 cm. Je kunt altijd een hakje in doen for the time being. :)

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 11:34

bobje26 schreef:
Deze laarzen zijn zo zacht, die zakken wel meer dan 1 cm. Je kunt altijd een hakje in doen for the time being. :)


Laarzen zakken nooit meer in dan 1 tot 1,5 cm. Werd mij verteld toen ze van Celeris mn laarzen gingen aanmeten. Is een wijdverspreid gerucht vanuit vroeger maar daarom heb ik ook altijd van die lelijke omgevouwen bovenkanten gehad, omdat ze ze altijd perse te hoog aanmeten. En die hakjes, ja daar heb ik ook een keer drie jaar aan vastgezeten, want zelfs met die dingen erin bleven ze te hoog.
Als ik nu al zie hoe hoog deze laarzen aan de voorkant op de knieschijf zitten zou ik er zeker niet nog een 1 cm bij op doen.

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 12:05

Ik geloof ook wel dat deze meer dan een cm gaan zakken, max 1,5 cm is onzin bij heel zacht leer. Mijn ego7 waren in het begin veel te hoog, echt hoger dan m'n dressuur wedstrijdlaarzen van De Niro. Nu zitten ze top, en zijn ze voor het mooie zelfs een fractie te laag. En die waren heeeeel strak aangemeten, dus alleen op de enkel gezakt en niet van die lelijke vouwen in de kuit.

Ik heb wel een probleem met de laarzen. Aan beide kanten zakken de ritsen van bovenuit open, echt heel irritant en 1 van de ritssluitingen draait waardoor het m'n zadel bekrast. Nu zit er een jaar garantie op de ritsen, dus dit zou opgelost moeten worden. Ik heb ze op equitana gekocht bij de stand van ego7 zelf, dus ook een mailtje naar het bedrijf zelf gestuurd. Dat is al anderhalve week geleden en ik heb nog geen reactie, kan ook geen telefoonnummer vinden op de site. Wat zouden jullie nu doen? Nederlandse dealer zoeken en het die op laten lossen? Ookal heeft deze eigenlijk niks met mijn specifieke aankoop te maken..

Spenk
Berichten: 21781
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [FOTOVERZ] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 12:27

Nou mijn zachte laarzen zijn echt maar 1,5 cm ingezakt hoor.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [FOTOVERZ] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 13:12

Bij Divoza zeiden ze mij jaren geleden dat hoe hoger een laars was aangemeten, hoe meer hij zou inzakken. Mijn Petries kwamen tot mijn knieschijf en na inzakken waren ze gewoon 5 cm te laag... -O- Ik kon er eerst niet eens mee zitten.

Mijn andere laarzen (Derby en Celeris) zijn 6 en 5cm hoger aangemeten en zijn wel gewoon goed passend na inzakken.

Ik denk dat het bij de Petrie er aan lag dat het een standaardmaat was die veel te wijd om de enkel zat. Hoe meer ruimte je op de enkel hebt, hoe meer kanten het leer op kan. Dus meer inzakken.

Mijn Derby's en Celeris zijn heel slank op de enkel, dus zakken lang zo veel niet. Ik denk dat daar de crux zit.

_karin_

Berichten: 3918
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: [FOTOVERZ] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 13:18

Ik denk dat Janine1990 een goed punt heeft! Mijn oude Ariats zijn wel aardig ingezakt, maar mijn nieuwe Petries amper. Ze zijn op papier even hoog, maar de Ariats zijn te laag voor het mooie en de Petries hebben kreukjes in de knieholte omdat ze goed aansluiten en dus amper zijn ingezakt.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 17:08

Maybe it's just me, maar mijn laarzen zakken nagenoeg niet in? Ze zitten gewoon strak om m'n been dus ze kunnen ook niet echt ver naar beneden zakken. Als ik jullie hoor praten over 5 of 6 centimeter dan lijkt dat me echt mega pijnlijk om mee te rijden :o.

Slechte kwaliteit foto, maar m'n laarzen zijn bijna een jaar oud.
Afbeelding

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 17:54

badeendje schreef:
Maybe it's just me, maar mijn laarzen zakken nagenoeg niet in? Ze zitten gewoon strak om m'n been dus ze kunnen ook niet echt ver naar beneden zakken. Als ik jullie hoor praten over 5 of 6 centimeter dan lijkt dat me echt mega pijnlijk om mee te rijden :o.

Slechte kwaliteit foto, maar m'n laarzen zijn bijna een jaar oud.
[ [url=m/bNESj1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb (ongeveer) dezelfde laarzen (Petrie Athene) en die zijn ook bijna niet ingezakt. Niet meer dan een cm.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [FOTOVERZ] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 18:06

Lollieloes, als je doelt op mijn uitspraak... :P Die laarzen zijn geen 5 cm ingezakt, ze kwamen gewoon ruim 5cm onder de knieholte uit. Terwijl ze bij Divoza zeiden dat de laarzen echt niet hoger moesten, omdat ze dan verder zouden inzakken. :P
Ik kocht mijn Olympics in maat 42 (waar ik zelf op 40,5 zit), met een vrij brede kuit (41cm) en hoogte 50 geloof ik. Nu ben ik 1.86m en heb ik wel die brede kuit, maar ik heb wel hele dunne enkeltjes, logisch met relatief kleine voeten. Waar een maat 42 doorgaans wel een bredere enkel heeft.

Moet wel zeggen, na 5 jaar reden ze inderdaad niet meer zo lekker door het vele inzakken. :j Of ze ook daadwerkelijk 5cm zijn ingezakt betwijfel ik.

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:20

De schoenmaker heeft de laarzen versmalt voor 26 euro voor de rwee laarzen. Ik vind het nog heel mooi gedaan. Je ziet geen verschil en mooi gestikt. Voor dat geld kan.ik niet sukkelen. Laarzen gratis gekregen en rubberen laarzen zouden mij nog meer gekost hebben en zijn ook te breed en te laag



Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Re: [FOTOVERZ] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:37

Wat een leuk topic! Ik ben ook opzoek naar nieuwe laarzen. Ik zoek donkerbruine dressuur laarzen tot +/- 300 euro. Hebben jullie tips? Hoe bevallen de petrie melbourn bij jullie? Die lijken kwalitatief aardig goed en goed geprijsd. Verder (naast de standaard laarzen bij divoza) nog tips? Is er voor dit budget iets custom made te maken?

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10427
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:46

Rachel_x schreef:
Wat een leuk topic! Ik ben ook opzoek naar nieuwe laarzen. Ik zoek donkerbruine dressuur laarzen tot +/- 300 euro. Hebben jullie tips? Hoe bevallen de petrie melbourn bij jullie? Die lijken kwalitatief aardig goed en goed geprijsd. Verder (naast de standaard laarzen bij divoza) nog tips? Is er voor dit budget iets custom made te maken?


Je kan eens contact opnemen met Lipica, die hebben verschillende modellen rond die prijs.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:49

Rachel_x schreef:
Wat een leuk topic! Ik ben ook opzoek naar nieuwe laarzen. Ik zoek donkerbruine dressuur laarzen tot +/- 300 euro. Hebben jullie tips? Hoe bevallen de petrie melbourn bij jullie? Die lijken kwalitatief aardig goed en goed geprijsd. Verder (naast de standaard laarzen bij divoza) nog tips? Is er voor dit budget iets custom made te maken?


Ik ben op zoek naar precies hetzelfde ongeveer haha! Ik heb inderdaad ook naar Lipica gekeken, die maken wel een grote kans. Ik heb momenteel de Petrie Padova (nog geen jaar oud, maar zwart, en we zijn over op bruin tuig). Twijfel dus tussen donkerbruine Padova en Lipica. De melbourne heeft een veter toch en rits aan de achterkant? Ik heb liever een rits aan de voorkant en zonder veter haha :D