Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:08

Janine1990 schreef:
Nooit last van gehad. Wat voor materiaal is je zadel van gemaakt? Kan goed zijn dat het een verschil is wat voor wrijving zorgt.

Gewoon redelijk standaard leer (het is een Arno brandt SB), niks bijzonders lijkt me.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:37

Nee dat lijkt me idd niet echt een probleem te moeten zijn. Lijkt me wel mega vervelend!

HindaFree

Berichten: 3279
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: Hoogwoud (WF-N-Holland)

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:45

Dat van die veters bij de bij heb ik ook....

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:59

Mijn laarzen zijn 2 weken geleden opgestuurd, nog geen nieuws gehad... Gok dat dit lang gaat duren!

lauraneyens
Berichten: 144
Geregistreerd: 10-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:03

Hoi, ik meld me hier ook even !

Na lang mee gelezen te hebben werden vrijdag ook mijn eerste Celeris laarzen aangemeten. Super blij dat er een pas/ aanmeet dag hier bij ons in de buurt was (Belgiƫ) en ik dus niet dat hele eind heb moeten rijden tot bij hun.

Dus nu wacht ik vol spanning (8 tot 10 weken, lijkt wel een eeuwigheid :D ) op mijn nieuwe laarzen.

Het is het polo model geworden in het Zwart Brushed. Met details leguana (dacht toch dat die print zo noemde) op de neus, boog en gespje bovenaan. Het net onder de boog een rij strass en het gespje is ook voorzien van Strass steenjes. Heel benieuwd naar het resultaat !!!

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 11:20

LOL ik wacht ondertussen al sinds april! Verkeerd toegestuurd (te klein, te smal en te laag en dat voor maatwerk????!). Ok correct heraangemeten in augustus. 5weken spoedprocedure werd me verteld,... rarar 14 weken later en normaal zou ik ze deze week hebben. Nu maar hopen dat ze deze keer wel passen! Echt bagger bedrijf en waren het niet dat ik de laarzen al betaald had (immers waren ze anders de eerste keer niet verstuurd), dan had ik alles geannuleerd. Ik mag nu enkel hopen dat de kwaliteit top is, want tot nu toe kan ik er geen goed woord van zeggen. En dit voor een stel laarzen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 13:28

bulck schreef:
LOL ik wacht ondertussen al sinds april! Verkeerd toegestuurd (te klein, te smal en te laag en dat voor maatwerk????!). Ok correct heraangemeten in augustus. 5weken spoedprocedure werd me verteld,... rarar 14 weken later en normaal zou ik ze deze week hebben. Nu maar hopen dat ze deze keer wel passen! Echt bagger bedrijf en waren het niet dat ik de laarzen al betaald had (immers waren ze anders de eerste keer niet verstuurd), dan had ik alles geannuleerd. Ik mag nu enkel hopen dat de kwaliteit top is, want tot nu toe kan ik er geen goed woord van zeggen. En dit voor een stel laarzen...


Passen je nieuwe laarzen wel?

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 13:58

bobje26 schreef:
bulck schreef:
LOL ik wacht ondertussen al sinds april! Verkeerd toegestuurd (te klein, te smal en te laag en dat voor maatwerk????!). Ok correct heraangemeten in augustus. 5weken spoedprocedure werd me verteld,... rarar 14 weken later en normaal zou ik ze deze week hebben. Nu maar hopen dat ze deze keer wel passen! Echt bagger bedrijf en waren het niet dat ik de laarzen al betaald had (immers waren ze anders de eerste keer niet verstuurd), dan had ik alles geannuleerd. Ik mag nu enkel hopen dat de kwaliteit top is, want tot nu toe kan ik er geen goed woord van zeggen. En dit voor een stel laarzen...


Passen je nieuwe laarzen wel?


Dat wordt de vraag. Ik zou ze normaal een van de dagen moeten ontvangen....

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:00

Mijn bia's in actie <3
Afbeelding

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 16:13

ZoeyDercks schreef:
Mijn laarzen zijn 2 weken geleden opgestuurd, nog geen nieuws gehad... Gok dat dit lang gaat duren!


Ze zijn ondertussen een week terug en ze passen PERFECT! Heel erg blij met de service, ze zijn prachtig <3

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 16:16

Gelukkig! Ik ben er ook echt gelukkig mee, totaal geen narigheid gelukkig

Hartje
Berichten: 1939
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:32

Ik wacht inmiddels ook al een dikke 13 weken op mijn chaps (levertijd 6 tot 10 weken).
Vind het niet erg dat het iets langer duurt maar wel vervelend dat ik niets hoor op mijn mail als ik vraag of ze weten wanneer ze klaar zijn/geleverd worden.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 12:37

Ik ben ook nog steeds niet blij met mijn laarzen. Marije blijkt volhouden dat mijn laarzen niet extra verhard zijn, maar mijn laarzen zijn net een houtblok. Heel veel harder kan toch niet. Hoe hard zijn jullie laarzen, ik heb de polo dressuur.

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:01

Volgens mij zijn de dressuurlaarzen sowieso al iets harder door de manier waarop het leer vastzit. Het hangt ook af van het leer dat je hebt gekozen. Ik zal vanavond eens voelen hoe hard mijn laarzen van buiten zijn. Nu ze zijn ingelopen zitten ze in ieder geval als gegoten en voelen ze (van binnen) boterzacht aan.

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:01

Rena100 schreef:
Ik ben ook nog steeds niet blij met mijn laarzen. Marije blijkt volhouden dat mijn laarzen niet extra verhard zijn, maar mijn laarzen zijn net een houtblok. Heel veel harder kan toch niet. Hoe hard zijn jullie laarzen, ik heb de polo dressuur.


Ik heb ook de niet extra verharde schacht bij mijn bias. Maar die zijn ook pittig hard haha :P

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:19

Welke kleur heb je Rena?

Ik heb ook polo's, niet verhard... Was ook niet nodig zei Marije omdat die kleur al vrij stevig leer was.
Maar ik moet zeggen, ik hou wel van een stelletje kachelpijpen <3

Heb je de extra verharde laarzen wel eens gevoeld? Dat is pas pittig :P :P

Wesco

Berichten: 5066
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 14:04

Ik heb de bia s maar die zijn ook hard.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 16:30

Ik vind die van mij ook hard en stug. Ze staan in de kast te staan. Ik kan ze gewoon niet lekker inrijden. En ik zal er wel doorheen moeten maar het valt me echt vies tegen. Sowieso voor maatwerk vind ik ze slecht aangemeten ze gaan net aan dicht. En zitten dan niet lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:58

Michelleex schreef:
Ik vind die van mij ook hard en stug. Ze staan in de kast te staan. Ik kan ze gewoon niet lekker inrijden. En ik zal er wel doorheen moeten maar het valt me echt vies tegen. Sowieso voor maatwerk vind ik ze slecht aangemeten ze gaan net aan dicht. En zitten dan niet lekker.


Heb je dit aangekaart bij celeris?

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:14

Ja dat vind ik dus ook.michelle. Ze zitten behoorlijk strak en mijn benen raken afgekneld. Daardoor kan ik er niet fijn mee rijden. Vind het ook pittig om ze in te rijden.

Ik zou niet weten hoe extra verharde laarzen aan zouden voelen, dit voelt echt al heel hard, kan me niet voorstellen dat het nog harder ja.

Heb van die donkerbruine, weet niet meer hoe die kleur heet.

HindaFree

Berichten: 3279
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: Hoogwoud (WF-N-Holland)

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:16

Heb de harde laarzen toen gevoeld en dat waren net bakstenen hahha. Ma wel raar want ik heb allerlij moddellen kunnen voelen en ze vertelde daar dus bij dat mijn laarzen ongeveer het zelfde zouden zijn kwa hardheid

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:19

Heb even in je foto's gekeken Rena, maar dat is dezelfde kleur die ik had.
Als ik me niet vergis gaf Marije bij mij aan dat dit de meest stevige leersoort was die Celeris had en dat ze geen verharde schacht daarbij zou adviseren.

Maar ze zijn inderdaad heel erg stevig hoor!

Ik heb ze zelf laten oprekken, een klein beetje. Zitten nu erg goed. Maar misschien ben ik wel the lucky one :+

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:58

Ja want ze zijn bij mij zelfs nog retour gegaan. Zou dit merk toch echt niet aanraden helaas.
Had er wel hoge verwachtingen van!

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 19:27

Michelleex schreef:
Ik vind die van mij ook hard en stug. Ze staan in de kast te staan. Ik kan ze gewoon niet lekker inrijden. En ik zal er wel doorheen moeten maar het valt me echt vies tegen. Sowieso voor maatwerk vind ik ze slecht aangemeten ze gaan net aan dicht. En zitten dan niet lekker.

Mijne gingen in het begin ook maar net aan dicht, maar zijn in de loop van de tijd steeds beter naar mijn been gaan vormen. Ik krijg ze nu makkelijk dicht, sterker nog, kan er makkelijk de hele dag op rondlopen. Het zijn nu echt net slofjes. Als ik jou was zou ik dus toch nog even doorzetten.

Caresse07

Berichten: 9407
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 19:29

Ik ben juist nog steeds heel blij met mijn laarzen. Dat harde herken ik dan ook eigenlijk niet.
Jammer dat er toch aardig wat mensen ontevreden zijn met hun laarzen.