Ervaring kunstleren rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharlievdH

Berichten: 1314
Geregistreerd: 22-03-12

Ervaring kunstleren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 17:03

Hoi, ik ben op zoek naar rijlaarzen, maar wil liefst rijlaarzen die niet van leer zijn gemaakt. Alleen heb ik niet (veel) informatie kunnen vinden over de rijlaarzen die ik ben tegen gekomen.
Heeft er iemand ervaring met deze laarzen, of een andere rijlaars die niet van leer gemaakt is. (Mag ook bruin zijn, vind ik erg mooi, maar is denk ik niet te vinden in kunstleer).
Ik heb trouwens maat 40, dus sommige kinder laarzen kunnen ook. (Afhankelijk van hoe ver de maat loopt)

https://www.agradi.nl/harrys-horse-rijl ... -zwart.htm
https://www.agradi.nl/hkm-rijlaars-new- ... -zwart.htm
https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoen ... _7778.html
https://www.divoza.com/nl/mondoni-maldo ... r-rijlaars


Bedankt!

germie

Berichten: 26010
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:34

plastic dus. Synthetisch leder, ik moet er altijd om lachen. Kunstleer kan evt. nog. De omschrijvingen maken ze soms erg mooi.

Maar goed, ik heb alleen voor het modderstampen nog plastic laarzen. Verder wil ik ze niet hebben. De reden is dat ik er enorme zweetvoeten in krijg. Ze stinken binnen een week gebruik.
Ik heb bij sommigen gezien dat het plastic scheurt na een tijdje op de knikpunten bij de enkel. Maar toch heeft niet iedereen er last van.
Maar het is wel een goedkopere oplossing dan leer en ik moet eerlijk zeggen, zo op de foto zien ze er uit als leer. En ik weet ook van sommigen dat ze net zo lang meegaan als leer, enige jaren intensief gebruik (dat haal je ook bij de goedkopere leren rijlaarzen). En dan is het zeker geen slechte keuze. Ik kan je geen persoonlijke ervaringe nvan de genoemde modellen vertellen, alleen dus dat je rekening moet houden dat je zweetvoeten krijgt.
Als ik zo naar de plaatjes kijk vind ik die van Harry's horse het mooiste. Maar dat is ook weer persoonlijk misschien. Succes met de keuze.

CharlievdH

Berichten: 1314
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Ervaring kunstleren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 22:19

Ik weet dat er voor rijlaarzen nog heen echt goed alternatief is voor leer, maar wil het liefst toch niet kopen.

Harry's Horse neig ik idd erg naar, maar vind de andere ook mooi dus ik wacht nog even af, misschien is er iemand met ervaringen.

Spenk
Berichten: 21799
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Ervaring kunstleren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 22:24

Wat wil je ermee gaan doen? Kunstleer is niet geschikt voor veelvuldig gebruik.
Al deze laarzen zijn meer voor 1x per week rijden. Gebruik je ze veel zullen ze zo kapot zijn...

Lous

Berichten: 24252
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 22:29

Kunstleer gaat heel snel kapot, het droogt uit en gaat er op den duur afbladderen. Dit kun je niet voorkomen met zoiets als onderhoudsmiddel, want dat bestaat helaas niet voor kunstleer. Het ademt ook niet, dus je krijgt er al snel zweetvoeten in.
Geschikt voor de ruiter die 1 keer in de week rijd,maar absoluut ongeschikt voor als je vaker gaat rijden en heavy duty werk. Dan zijn ze zo stuk.

annemerel

Berichten: 590
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 22:32

Ik had toen ik mijn Pony net had kunstleren laarzen van Pfif. Heerlijke laarzen maar na een klein halfjaar weg kunnen gooien. Het plastic laagje bladert er gemakkelijk af. Misschien als je ze maar 1x in de week gebruikt kun je de wat langer heel houden, maar voor veelvuldig gebruik zijn ze echt niet geschikt.

CharlievdH

Berichten: 1314
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 22:33

Ik rij meestal maar zo'n 2 x per week, zal niet vaak meer zijn.

Lous

Berichten: 24252
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 22:36

Dan adviseer ik ze ook alleen aan te doen als je gaat rijden en na het rijden zsm weer uit te trekken. Daarmee kun je de levensduur nog enigszins rekken. :)

CharlievdH

Berichten: 1314
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Ervaring kunstleren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 22:37

Ja, dat doe ik sowieso altijd.

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Ervaring kunstleren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:20

Ik heb die van HKM gehad. Zaten wel erg lekker, maar gingen toch wat afbladderen. En ze ademen niet dus wel snel zweetvoeten.
Ze worden ook wel eens 2e hands aangeboden, misschien kun je eerst daar naar op zoek?

Ik heb nu trouwens leren laarzen van divoza, die zijn ook ERG mooi, en waren ook 'maar' 100 euro (aanbieding) :D

_maaike_D

Berichten: 1200
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: *op de mesthoop*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:32

Ik heb die van epplejeck in je link. De barato's
Erg fijne laarzen. Lijken precies op leer.
Soepel en comfortabel.
Ik heb ze ruim een half jaar, rij er dagelijks 2 tot 4 paarden mee.
Enige gebruikssporen zijn de veters. Die gingen snel kapot dus nieuwe in gedaan. Rij ook buiten in weer en wind (en modder) Doekje er over en als nieuw!Ik bewaar ze na het rijden met een lege frisdrank fles er in om de vorm mooi te houden.
Zou ze zo weer kopen

Gwenvd

Berichten: 1736
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Ervaring kunstleren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:52

Ik zou naar een winkel gaan en gewoon passen, kopen wat je kunt betalen en wat fijn zit. Of nog niet kopen en eerst recensies zoeken als je twijfelt.