Met paard het water in: wat dragen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Met paard het water in: wat dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 19:20

Hey bokkers,

Morgen ga ik met mijn verzorgpaard naar een meertje in de buurt, maar ik heb geen idee wat ik het beste aan kan trekken.

Ik heb wel een paar regenlaarzen, maar om daar nou twee uur op te lopen... (uur erheen en uur terug)

Daarnaast heb ik een paar Ariat jodhpurs met (kapotte) rits, een paar simpele jodhpurs van mountain horse, en een paar wandelschoenen. Ik zou eventueel ook nog mijn sneakers kunnen dragen.

Wat dragen jullie als jullie met paard te water gaan?

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Met paard het water in: wat dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 19:23

Alleen een hoofdstel voor t paard en voor mijzelf korte oude broek en gympen. Gympen trek ik uit als we het water in gaan.

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: Met paard het water in: wat dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 19:37

Paard een hoofdstel en een barebackpad (makkelijker op en af doen :D ) en zelf een oude spijkerbroek en oude jodphurs, die houd ik aan in het water.

Het strand is bij mij ongeveer 30-45 minuten stappen dus ik ga gewoon met die zeiknatte jodphurs weer terug (wel op het paard, niet lopend).

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 19:43

Oude gympen waarmee ik het water in kan (ook in het water doet een hoef op je blote voet zeer), zwemshort en bikinitopje onder een oud shirt dat nat mag worden (maar ook uit kan als daar tijd/rust voor is). Paard hoofdstel en een touwtje om de nek, geen zadel oid.
Zo dus (met handpony op de schimmel):
Afbeelding

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Met paard het water in: wat dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 19:54

De pony is al 35 en het is best een stuk, dus rijdend erheen of terug ga ik niet...

Het is stilstaand water en het zou maar max 24 graden worden.

racebiet

Berichten: 186
Geregistreerd: 23-10-10
Woonplaats: Dordrecht

Re: Met paard het water in: wat dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 19:59

Ik ga altijd met fatsoenlijk schoeisel t water in. Je beweegt zelf soms net niet snel in t water en dan wil je je 4voeter niet op je blote voetjes hebben. Schoenen drogen wel weer hoor

aestate
Berichten: 113
Geregistreerd: 03-01-15

Re: Met paard het water in: wat dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 20:07

Met gympen in het water gaan moet je echt doen, je wilt niet dat je voet open gaat in vies water. Je kan eventueel nog andere schoenen en sokken meenemen voor op de terugweg, zodat je geen blaren krijgt van het lopen met natte sokken.

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Met paard het water in: wat dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 20:33

Ik zou gewoon goede schoenen aandoen om te wandelen en dan rugzakje meenemen met oude gympies voor in het water en evt een klein handdoekje meenemen.