Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:49

Ik heb nog petrie olympics staan maar deze zijn iets te smal geworden en heb dus andere gekocht maar wil deze als extra gebruiken.
Weet iemand wat ik hier mee kan doen?
Bredere rits? Of elastiek ertussen?

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 10:36

Op laten rekken? Geen idee hoeveel het verschil is..

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 10:53

Blacky94 schreef:
Op laten rekken? Geen idee hoeveel het verschil is..

2/3cm ongeveer

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 21:00

Waar laten jullie rijlaarzen oprekken? kan een schoenmaker dat? En krimpt het niet meer opnieuw? Ik heb een tijdje terug uit een prehistorische voorraad een paar Petrie Standards gekocht, het is echt mijn maat (heb dezelfde maat nog steeds aan van de perfect, zelfde model is dat verder), maar in deze laarzen kom ik niet. De reden is dan duidelijk, ze zijn ooit opgerekt in de fabriek en nu weer gekrompen. Maar ja, ik moet of zelf de bovenkant 5 cm in gaan snijden en daar iets achter lijmen, of laten oprekken.

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 22:03

Ik heb vandaag nieuwe petrie olympics bestekd! Na 4 jaar intensief gebruik van mijn vorige paar een rits moeten vervangen en achter een hek blijven haken dus mijn zool is bij de neus 'afgescheurd'
Ipv 419€ - 209€ betaald!

Mijn huidige laarzen zitten perfect maar zijn redelijk uitgelopen. Hoop dat ik in exact dezelfde maat ga/blijf passen, anders ga ik echt op yoghurt leven de komende maanden :P
Vond het een goede deal dus fingers crossed.

Mijn schoenmaker vond het leer van zeer goede kwaliteit dat oprekken weinig tot geen verschil zou maken met de oudere laarzen die al uitgelopen zijn. Wat is jullie ervaring met de schoenmaker?

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 06:05

De mijne zijn niet uitgelopen. Zijn nieuw. Gewoon online besteld en omdat ik immers dol ben op laarzen zonder rits expliciet gezocht naar oudevoorraden. Deze zijn van fabriek af dus te klein geweest, daar opgerekt tot juiste maat, maar omdat ze niet direct gedragen zijn, maar in een magazijn beland, weer gekrompen. Ik heb exacthetzelfde model hier staan, maardan deperfect, en die passen wel. Maar de perfect kun je niet oprekken. De standaard wel.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:10

Ik heb geen ervaringen met oprekken van laarzen. Maar ik heb wel eens gelezen dat als laarzen langere tijd niet worden gebruikt wanneer ze zijn opgerekt, dat ze idd weer kleiner worden. Ben je van plan om ze nu wel met regelmaat aan te doen? Dan zou je het kunnen proberen, baat het niet, dan schaadt het niet denk ik? Nu kun je ze ook niet aan begrijp ik? Dus dan is het het proberen waard, dat denk ik in ieder geval.
Wel een goede schoenmaker zoeken! Of misschien dat je het via Petrie zelf kunt doen?

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:16

Iselda schreef:
Ik heb geen ervaringen met oprekken van laarzen. Maar ik heb wel eens gelezen dat als laarzen langere tijd niet worden gebruikt wanneer ze zijn opgerekt, dat ze idd weer kleiner worden. Ben je van plan om ze nu wel met regelmaat aan te doen? Dan zou je het kunnen proberen, baat het niet, dan schaadt het niet denk ik? Nu kun je ze ook niet aan begrijp ik? Dus dan is het het proberen waard, dat denk ik in ieder geval.
Wel een goede schoenmaker zoeken! Of misschien dat je het via Petrie zelf kunt doen?
ik heb ze onlinebesteld om te gebruiken. Wat dus niet gaat.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:29

germie schreef:
Iselda schreef:
Ik heb geen ervaringen met oprekken van laarzen. Maar ik heb wel eens gelezen dat als laarzen langere tijd niet worden gebruikt wanneer ze zijn opgerekt, dat ze idd weer kleiner worden. Ben je van plan om ze nu wel met regelmaat aan te doen? Dan zou je het kunnen proberen, baat het niet, dan schaadt het niet denk ik? Nu kun je ze ook niet aan begrijp ik? Dus dan is het het proberen waard, dat denk ik in ieder geval.
Wel een goede schoenmaker zoeken! Of misschien dat je het via Petrie zelf kunt doen?
ik heb ze onlinebesteld om te gebruiken. Wat dus niet gaat.


Dat begreep ik idd, Maar omdat je zei tijdje terug, ging ik er eigenlijk vanuit dat je ze niet meer terug kunt sturen of wel?
Misschien kun je contact opnemen met Petrie of met een Petriedealer; misschien kunnen zij je helpen :)

ice_welsh

Berichten: 17
Geregistreerd: 14-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 21:45

Persoonlijk vind ik de petrie laarzen totaal niet fijn. Ik heb zelf een paar gehad, maar na het rijden had ik zoveel last van mijn voeten/enkels dat ik er super veel blaren van kreeg. Natuurlijk moest ik ze inlopen, maar na een aantal keer dragen was ik er klaar mee. Weg ermee! Vanaf toen ben ik overgestapt naar het huismerk van de Divoza, de modoni laarzen. En natuurlijk gewoon lekkere poepstampers waar ik dagelijks op rondhuppel!

paard21

Berichten: 131
Geregistreerd: 12-04-17
Woonplaats: Lelystad

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:39

Ik heb de Petrie Melbourne en ben er super blij mee! Echt aan te raden

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 12:06

ice_welsh schreef:
Persoonlijk vind ik de petrie laarzen totaal niet fijn. Ik heb zelf een paar gehad, maar na het rijden had ik zoveel last van mijn voeten/enkels dat ik er super veel blaren van kreeg. Natuurlijk moest ik ze inlopen, maar na een aantal keer dragen was ik er klaar mee. Weg ermee! Vanaf toen ben ik overgestapt naar het huismerk van de Divoza, de modoni laarzen. En natuurlijk gewoon lekkere poepstampers waar ik dagelijks op rondhuppel!


Iedereen zijn mening natuurlijk, zoveel laarzen, zoveel voorkeuren.
Ik heb net een mail gehad dat mijn laarzen binnen zijn, ik ben heeeel benieuwd! Ga ze waarschijnlijk woensdag ophalen, kan niet wachten :D
Edit: Ik kan nog niet oordelen over Petrie, heb nog nooit Petrie laarzen gehad. Enige laarzen die ik heb gehad waren van EJ en ze paste niet goed :+

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 16:48

Ik had Petries maar die pasten me niet goed.
Overstap gemaakt naar de Niro, maar die beginnen aan de binnenkant na 20x rijden al serieus slijtageplekken te tonen.

Volgende keer terug naar petrie en dan eens goed laten aanmeten

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 16:59

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn mijn beauty's <3
Woensdag ochtend halen en dan meteen maar kijken hoe ze rijden denk ik!

_mexx_lady_, dat is ook zonde dat ze zo snel slijten! -O-

Anoniem

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 17:11

Prachtig!

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 18:34

<3 ik ben verliefd!!!

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:08

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunrise

Berichten: 945
Geregistreerd: 10-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:16

Volgends mij is dat wel mogelijk steef :j
Heb er meer mensen mee gezien en geloof als je ze zelf samenstelt via hun site en je drukt op volgende dan krijg je veel meer opties nog.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:19

Maar niet op de olympic hoor.
Dan kom je toch in een duurdere laars.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 07:11

Je bent niet de enige _mexx_lady_, ik ben ook verliefd <3

Steef, als je kijkt op customizeyourboots.nl staat precies wat mogelijk is, werkt ideaal. Zo'n randje is wel mogelijk, weet alleen niet in welke kleuren/soorten.
Olympic is wel ook zelf samen te stellen, maar ik geloof dat dan alleen de kuit op maat kan en niet de voet (als ik het me goed herinner). Die is vanaf €499 en randje komt er dan nog bovenop.
Als je op die site kijkt wordt het helemaal duidelijk en anders even contact opnemen met iemand die Petrie verkoopt, die kan je natuurlijk exact vertellen wat mogelijk is!
Ik kon namelijk ook kiezen voor honeycomb accenten, maar op customizeyourboots kreeg ik dat toen zelf niet voor elkaar.

Is het al woensdag!? :):)

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:44

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:26, in het totaal 1 keer bewerkt

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:44

Je krijgt nu 50€ korting op customize your boots bij Petrie.
Er stond een advertentie in de hoefslag, misschien wat voor jullie?

Jiildou23

Berichten: 147
Geregistreerd: 05-09-16
Woonplaats: Veenhuizen

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:34

Ik heb vorige week eindelijk mijn laarzen opgehaald. Ik had ze besteld bij Paard en Laars in Vries en waarschijnlijk duurde het bijna 8 weken, omdat ik ook een gouden P op de boog wilde ipv lelijk borduursel op het klittenband op de achterkant. De Firenze laars heeft namelijk niet bstandaard de P op de boog. Ze zijn echt fantastisch mooi geworden, maar om de voet/enkel nog wel goed krap hoor. Hopelijk wordt dat zo snel mogelijk beter.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:35

Jiildou23 schreef:
Ik heb vorige week eindelijk mijn laarzen opgehaald. Ik had ze besteld bij Paard en Laars in Vries en waarschijnlijk duurde het bijna 8 weken, omdat ik ook een gouden P op de boog wilde ipv lelijk borduursel op het klittenband op de achterkant. De Firenze laars heeft namelijk niet bstandaard de P op de boog. Ze zijn echt fantastisch mooi geworden, maar om de voet/enkel nog wel goed krap hoor. Hopelijk wordt dat zo snel mogelijk beter.


Heb je een foto? Ik ben erg benieuwd! :)

_karin_

Berichten: 3915
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:12

Ik ben ook benieuwd! Vind het zo raar dat de Firenze niet het bekende P tje heeft.