Welke bodyprotector voor klein kindje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Welke bodyprotector voor klein kindje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:37

Mijn dochtertje is bijna 6, en als ze haar zwemdiploma heeft wilt ze graag op paardrijles. Nu lijkt een bodyprotector mij dus wel erg fijn en veilig voor haar. Helaas is ze wel klein voor haar leeftijd (maat 110/ net 15 kilo gepasseerd). Ze is dan ook smal van postuur.

Welke BP is aan te raden voor kleine smalle kindjes, waar ze ook nog een beetje in kunnen bewegen, waar ook een leuk prijskaartje aan hangt? 2e hands kan ik ze helaas niet vinden in de kleinste maat, en veel merken/ kleinste maten zijn toch nog te groot/ ruim voor haar. 100 euro voor een nieuwe vind ik toch wat teveel van het goede..

snorkel1986

Berichten: 3022
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Welke bodyprotector voor klein kindje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:02

Dat zou je Calice op bokt misschien kunnen vragen ( van Jesse en poow) die heeft in elk geval ook een kleintje maar qua prijs geen idee

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Welke bodyprotector voor klein kindje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:06

Ik heb voor mijn dochter een bp van de Decathlon. Zij zat toen ze begon in maatje 98 en past hem nu met maat 116/122 nog.

Calice

Berichten: 9852
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Welke bodyprotector voor klein kindje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:13

Wij hebben een kleintje van de Decathlon. Hij kostte uit mijn hoofd 39.95.

zelmago4it

Berichten: 410
Geregistreerd: 27-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:13

Ik ben zelf niet zo'n voorstander van bodyprotectors. Ze kunnen zeker veel letsel voorkomen, maar je ziet ook vaak dat ze als een blok vallen, en hebben gauw een armpje/sleutelbeen gebroken.
Laatst zag ik een paar kindjes die hadden een rugbeschermer van Fouganza aan. Die passen veel mooier, sluiten mooi aan, en zijn er ook in mini-maatjes. Geen idee hoe ze zijn qua kwaliteit, maar ze zagen er een stuk comfortabeler uit dan de bodyprotectors. ook hebben ze veel meer bewegingsvrijheid, en vallen dus minder als een blok naar beneden.

o en, mocht je toch gaan voor een bodyprotector, bespaar dan alsjeblieft niet op de kosten! veel goedkopere bodyprotectors zijn ook heel stijf, en vormen slecht naar het lichaam, als je een wat duurdere hebt zijn ze vaak ook wat soepeler, en dat komt alles weer ten goede.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:19

zelmago4it schreef:
Ik ben zelf niet zo'n voorstander van bodyprotectors. Ze kunnen zeker veel letsel voorkomen, maar je ziet ook vaak dat ze als een blok vallen, en hebben gauw een armpje/sleutelbeen gebroken.
Laatst zag ik een paar kindjes die hadden een rugbeschermer van Fouganza aan. Die passen veel mooier, sluiten mooi aan, en zijn er ook in mini-maatjes. Geen idee hoe ze zijn qua kwaliteit, maar ze zagen er een stuk comfortabeler uit dan de bodyprotectors. ook hebben ze veel meer bewegingsvrijheid, en vallen dus minder als een blok naar beneden.

o en, mocht je toch gaan voor een bodyprotector, bespaar dan alsjeblieft niet op de kosten! veel goedkopere bodyprotectors zijn ook heel stijf, en vormen slecht naar het lichaam, als je een wat duurdere hebt zijn ze vaak ook wat soepeler, en dat komt alles weer ten goede.


:j

En misschien eerst kijken of ze het echt leuk vind, voordat je honderden euro's aan spulletjes gaat uitgeven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:37

Ze heeft een eigen pony, de bodyprotector zou dan ook alleen bij spring/ crosslessen gebruikt worden. De cross op mijn manege is al vanaf 20 cm, dus wel realistisch te verwachten dat ze dat gaat doen. BP is wel verplicht bij de cross.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:12

De kleinste van USG. Child XS
Zijn met van die blokjes. Zitten wat prettiger en kunnen ze zich beter in bewegen dan 2 van die stijve schotten. Ook ruimte bij de bovenarmen/oksels waardoor ze gewoon nette houding kunnen blijven behouden. Rugpand is niet te lang, wat je ook vaak tegenkomt bij bp's. Mijn zoontje heeft deze ook vanaf 6 en is nu aan de volgende toe, hij is er uitgegroeid. Hij is nu 8.


Afbeelding