Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 14:25

ingvdh schreef:
ik had met het aanmeten aangeven dat ik ze niet te hoog in de knieholte wilde hebben.

voor mij was het dus opstappen en wegrijden zonder een centje pijn, de laarzen zijn weinig ingezakt en ze hadden nu wellicht een cm hoger mogen zijn, maar mij deert het niet, comfort gaat boven die ene cm die toch amper opvalt.


Ja, ik heb ook gezegd om ze iets lager te houden. Als echte dressuurlaars zou ze 47 cm meten, mijne worden nu 45 cm. En idd, als ze dan iets inzakken en ze zijn voor t mooie net iets te laag, jammer dan :D

ingvdh

Berichten: 6372
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 14:31

Jester_ schreef:
Ja ik kon kiezen tussen deze of weer 3 cm lager en dat verschil was me weer te groot haha. Maar idd een cmtje boeit me niet



Elk nadeel heeft zijn voordeel, ik pas in geen enkele standaard maat en had dus volledig maatwerk. Dan is die cm er zo vanaf.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 14:31

Ja precies, dan had ik het ook gedaan :j

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:29

Je moet denk ik ook niet te hoog willen gaan hoor. Mijn laarzen pasten perfect toen ik ze kocht qua hoogte en zijn helemaal niet ingezakt. Als je ze te hoog koopt is het ook wel logisch dat ze gaan zakken natuurlijk, ze moeten toch ergens ruimte kwijt.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 23:55

Mijn verona's zijn ook binnen! Ze zitten aan de buitenkant wat strak rond de enkel maar dit loopt hopelijk nog wel wat uit. Verder zijn ze qua hoogte en kuitmaat echt fantastisch. Zitten erg fijn en mooi aan mijn been. Ik ga ze vrijdag voor het eerst aandoen tijdens het rijden. Ben benieuwd hoe ze bevallen! Ik rij nu al een par jaar met ariat chaps en jodphurs dus het zal wel wennen zijn om mijn been niet zo vrij te kunnen bewegen haha (al zijn ze absoluut niet te stijf hoor!)

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 07:51

Renee_S schreef:
Mijn verona's zijn ook binnen! Ze zitten aan de buitenkant wat strak rond de enkel maar dit loopt hopelijk nog wel wat uit. Verder zijn ze qua hoogte en kuitmaat echt fantastisch. Zitten erg fijn en mooi aan mijn been. Ik ga ze vrijdag voor het eerst aandoen tijdens het rijden. Ben benieuwd hoe ze bevallen! Ik rij nu al een par jaar met ariat chaps en jodphurs dus het zal wel wennen zijn om mijn been niet zo vrij te kunnen bewegen haha (al zijn ze absoluut niet te stijf hoor!)


Foto? :D
Dat zal idd wel even wennen zijn haha. Ik rijd nu met Ariat stalschoenen zonder chaps, dus dat zal ook wel even wennen zijn :')

Edit: Heb je echt de 8 weken moeten afwachten of waren ze eerder ?

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:08

Spannend renee, de verona's zijn echt mega fijne laarzen <3. Let er alleen op dat je dat gouden gespje op het tweede gaatje vast doet, want dat gespje valt er met uit doen heel makkelijk vanaf.

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:10

Ik heb de athenes nu bijna een jaar, maar ik heb het probleem dat dat gespje een soort van begint te roesten. Terwijl ik ze altijd in de doos bewaar en ze nooit nat/vochtig worden. Ook na het rijden laat ik ze altijd nog een half uurtje staan, zodat ze even kunnen luchten, en dan doe ik ze pas in de doos. Ik bewaar ze gewoon in huis, dus geen vochtige ruimte. Weet iemand hoe het kan dat ze toch roesten? En zijn deze gespjes ook gewoon los weer te bestellen?

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:18

Waarschijnlijk zijn ze van binnen gewoon gemaakt van ijzer, en is de buitenlaag gewoon niet 'dik' of 'dicht' genoeg om dit tegen te gaan. Ook in lucht zit vocht, en als je ze in de doos doet na het rijden zorgt het zweet ook voor extra vocht, dus dan gaan ze wel roesten. Een halfuur uitluchten is niet lang genoeg, petrie adviseert minimaal 24 uur luchten. Misschien dus niet meer in de doos doen, maar in een hoekje zetten met spanners erin?

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:20

De verkoper van mijn laarzen heeft me destijds ook aangeraden om ze niet in de doos te bewaren maar juist met laarzenspanners in een droge ruimte.
Om de reden dat er genoeg lucht aan kan.

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:24

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:32

Ik heb een: 7/49/40, kan dat niet? Dat halve maatje te groot merk je niks van

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:45

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:28, in het totaal 1 keer bewerkt

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:48

Halve maat groter kan er al voor zorgen dat je met je voet gaat schuiven. Ik heb toen ik laarzen aan ging laten meten ook 2 voet maten geprobeerd en dat maakte echt veel verschil!

De olympic kan volgens mij wel op maat gemaakt worden. Wat het op maat maken precies kost weet ik niet.
Ik heb mijn Sublime wel op maat laten maken, maar dat was sowieso een dure laars en zat er volgens mij bij. Ik heb hele rare benen, heel kort en dun (en ongelijk) en een grote voetmaat. Mijn kuiten zijn geloof ik 34cm omtrek, voetmaat 39 heb ik genomen (van gewone schoenen altijd 40) want bij 40 ging ik er dus in schuiven. Hoogte weet ik niet precies, vrij kort in ieder geval. (nou ja voor mij zijn ze rete hoog :P En heb een extra verharde schacht en ze sluiten echt perfect aan dus zakken niet zomaar in!
Ze zitten heerlijk alleen in mijn knieholte zitten ze niet iets hoog, maar dat komt wel goed, ben er zo blij mee!

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:59

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 23:05

Volgens mij kost maatwerk 80/90 extra!

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 23:06

Steef schreef:
Ik kom hier even binnenvallen. Ik heb vandaag wat Petries gepast, maar ben erachter gekomen dat de perfecte maat voor mij eigenlijk niet bestaat... Heb eigenlijk een 6.5/49(of 50)/40 nodig, die dus niet bestaan :') Nu vroeg ik me af wat de kosten ongeveer zijn voor het op maat laten maken van een standaard model. Ik ga er vanuit dat ze modellen als de pandova niet op maat maken, maar de duurdere versie hiervan (de olympic) wellicht wel. Wie heeft meer info :):)


Ik heb laarzen op maat laten maken, beginprijs was €499, is dan wel volledig maatwerk en een rundleren laars. Ik geloof de Olympic alleen de schacht en niet de voet, maar dat weet ik niet zeker.
http://Www.customizeyourboots.nl kun je misschien eens kijken.
Divoza kan je misschien ook helpen met (half) maatwerk.

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 07:43

Is een model met elastiek ook een optie? Ik heb ook een klein verschil in beide kuiten en heb daarom nu het model Leeds.

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 08:52

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:36

De Leeds is geloof ik met een elastisch stuk leer, Ik ga er eigenlijk vanuit dat dat minder of hetzelfde uitrekt als normaal elastieken rand..
Zit er een Divoza in de buurt? Dan zou je daar misschien kunnen vragen naar de mogelijkheden, geloof ook half maatwerk.

Of toch eens een oriënterend gesprek bij een Petrie dealer die laarzen op maat maakt, al weet ik je budget natuurlijk niet.

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:38

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:40

Steef schreef:
Iselda schreef:
De Leeds is geloof ik met een elastisch stuk leer, Ik ga er eigenlijk vanuit dat dat minder of hetzelfde uitrekt als normaal elastieken rand..
Zit er een Divoza in de buurt? Dan zou je daar misschien kunnen vragen naar de mogelijkheden, geloof ook half maatwerk.

Of toch eens een oriënterend gesprek bij een Petrie dealer die laarzen op maat maakt, al weet ik je budget natuurlijk niet.


Misschien dat ik dat inderdaad doe :j Mijn budget lag zo rond de 300 euro, maar nu ik erachter ben gekomen dat ik in geen enkele standaardmaat pas (ondanks dat ik nu mondoni laarzen heb????) heb ik weinig keus dan m'n budget verhogen :') er zitten wel veel dealers in de buurt zie ik, dus misschien dat ik binnenkort eens langs rij om naar de mogelijkheden te vragen :j


Haha, herkenbaar probleem. Ik wilde ook eigenlijk niet meer dan €250 uitgeven, maar dat ging hem ook niet worden. Wat ik wel heel leuk vond aan op maat gemaakt dat ik ook andere kleurtjes enzo kon kiezen :j En ik bedacht me, je doet er zolang mee, dat vind ik het wel waard.
Ik hoop dat je geschikte laarzen Vind!

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 13:59

Ik raad Van Huet aan!! Daar ben ik geweest en je krijgt heel eerlijk en goed advies! Weet niet waarde woont, hij zit in Utrecht. Ik moet een uur heen en een uur terug, maar zo blij dat ik daar ben geweest ;)

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:15

magootie schreef:
Ik raad Van Huet aan!! Daar ben ik geweest en je krijgt heel eerlijk en goed advies! Weet niet waarde woont, hij zit in Utrecht. Ik moet een uur heen en een uur terug, maar zo blij dat ik daar ben geweest ;)


Daar hoor ik idd echt zo veel goede verhalen over. Als je uit Noord-Holland komt, is Trix Sports in Castricum ook aan aanrader, top geholpen. Al moet ik nog 7.5 week wachten op mn laarzen, dus het eindresultaat moet ik nog even afwachten :+

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:22

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:29, in het totaal 1 keer bewerkt