Rijlaarzen of chaps?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gwneva
Berichten: 15
Geregistreerd: 23-02-17

Rijlaarzen of chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 22:35

Ik heb vroeger altijd met van die rubberen rijlaarzen gereden maar ik ben 2 jaar gleden overgestapt naar jodphurs en chaps want ik heb het probleem dat ik heel lang ben maar ik heb best dunne benen.
Goede rijlaarzen die ook passen zijn al snel heel duur.
Opzich vind ik chaps nu wel fijn maar ik ben helemaal gek op die mooie leren laarzen.
Maar aangezien ik een verzorgpaard heb moet ik daarnaast ook nog stalschoenen kopen.
Dat bij elkaar wordt dus heel duur.

Denken jullie dat dat het waard is? en vooral: Wat zijn goede, niet al te dure rijlaarzen voor iemand met lange maar dunne benen?

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Rijlaarzen of chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:40

En kunstleer vind je dat niks? Die zijn vaak goedkoper.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:42

Ik heb ook chaps en jodphurs maar die vind ik erg vervelend. Ik vond het eerst erg handig omdat het alleen je chaps aandoen was, maar nu gebruik ik mijn jodphurs voor alles behalve het rijden. Ik ben aan het sparen voor rijlaarzen :) Bij de EJ of de Divoza hebben ze laarzen die onder de €150,- zijn en gewoon van goede kwaliteit zijn.
Je hebt ook laarzen van kunstleer. Bij de EJ zijn die €70,-

Anoniem

Re: Rijlaarzen of chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:09

Ik vind (lederen) rijlaarzen persoonlijk wel fijner. Maar ik begrijp dat het misschien wat duur is om op maat te laten maken.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:36

Even gespiekt en zie dat je nog 13 bent. Je zit een beetje met het groeien van je voeten.. Leren laarzen zijn mooi, maar als je voeten nog groeien ben je eruit gegroeid voor je ze afgesleten hebt. Ze zijn het vast waard maar het is zonde als je ze over een jaar al niet meer past omdat je voeten te groot zijn geworden. Helemaal voor die prijs. Op dit moment zou ik dus zeggen dat ze het niet waard zijn.
In jou geval zou ik een stel stalschoenen kopen waarmee je kan rijden of een stel jodhpurs die ook als stalschoenen kunnen dienen.

Daphneeeej

Berichten: 3000
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Rijlaarzen of chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:39

Ik val altijd weer terug op rijden met jodphers (en chaps) Ik kan mijn weg echt niet vinden in leren rijlaarzen, zitten me te stug/star. Ik denk dat het dus echt proberen is (duur grapje ja) Ik rijdt nu gewoon met western laarzen, vind ik het aller fijnst.

Lous

Berichten: 24252
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:40

fjordjes schreef:
En kunstleer vind je dat niks? Die zijn vaak goedkoper.


Maar het gaat ook een stuk sneller kapot. Je kunt eventueel voor gaithers kiezen, dat zijn leren chaps. Geef mij persoonlijk maar gaithers of leren rijlaarzen. Zachte chaps zakken hier al snel af. Misschien kun je eens iets van een stalgenootje lenen om te kijken hoe het voelt.

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Rijlaarzen of chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:44

Dat is zo maar ze is 13 en dus nog in de groei.

mariavank

Berichten: 88
Geregistreerd: 15-06-16
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:18

Ik zelf heb ook lange dunne benen. Ik draag jodphurs als stalschoenen en als ik ga rijden chaps erbij. Ik vind leren rijlaarzen ook echt heel mooi, maar hou het voorlopig hier bij. En je hebt ook hele mooie chaps, misschien ook een idee om daar in te investeren? <3

gwneva
Berichten: 15
Geregistreerd: 23-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 13:13

Bedankt allemaal voor de reacties!
Ik ben gisteren naar een ruitersportwinkel geweest om gewoon te kijken. Ik zag daar hele mooie petrilaarzen die niet heel duur waren. Ze waren precies de laarzen die ik wilde. Er was geen small van mijn maat dus heeft ze mijn kuit opgemeten. Het gaat helaas vanaf 35cm maar ik heb 30-31cm.
Ik heb nu jodphurs en leren chaps met steentjes erop wat het wel chique maakt. Deze waren wel wat duurder maar je hoeft niet zoals laarzen weer helemaal nieuwe te kopen als ik het niet meer pas maar alleen jodphurs of chaps.
Helaas kon ik geen laarzen kopen maar ik ben we super blij met de chaps en hel erg bedankt voor de reacties

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 01:05

gwneva schreef:
Bedankt allemaal voor de reacties!
Ik ben gisteren naar een ruitersportwinkel geweest om gewoon te kijken. Ik zag daar hele mooie petrilaarzen die niet heel duur waren. Ze waren precies de laarzen die ik wilde. Er was geen small van mijn maat dus heeft ze mijn kuit opgemeten. Het gaat helaas vanaf 35cm maar ik heb 30-31cm.
Ik heb nu jodphurs en leren chaps met steentjes erop wat het wel chique maakt. Deze waren wel wat duurder maar je hoeft niet zoals laarzen weer helemaal nieuwe te kopen als ik het niet meer pas maar alleen jodphurs of chaps.
Helaas kon ik geen laarzen kopen maar ik ben we super blij met de chaps en hel erg bedankt voor de reacties


Gefeliciteerd met je aankoop! Foto? :D

Myrtheaben

Berichten: 81
Geregistreerd: 17-01-17
Woonplaats: Rijkevoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:35

Pas doen als je voeten uitgegroeid zijn,
Anders kan je ze snel wegdoenomdst ze te klein zijn als je ze jaren past dan is het het wel waard