Polar M400 Equine - ervaringen gevraagd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TanteFlavie

Berichten: 781
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Polar M400 Equine - ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 18:23

Dit jaar ben ik ergens "jarig" en ze hebben me al helemaal uitgevraagd naar mijn "gewenst cadeau"...

Nu, als ik ga paardrijden, dan neem ik graag mijn route op met mijn smarthphone. Tegenwoordig gebruik ik daar runkeeper voor, maar... na een halve dag paardrijden heb ik een lege batterij. En die telefoon zou ik graag kunnen gebruiken "voor als het ooit nodig is".
Daarom dacht ik om een soort gps-horloge te vragen. Er zijn verschillende partijen die willen samenleggen, dus ik denk dat het "niet ongehoord" is.... :=

Eerst dacht ik aan de garmin forerunner, maar bij mijn zoektocht kwam ik een ruiter tegen die zweerde bij een polar m400 equine. Die zou speciaal geprogrammeerd zijn voor ruiters én die zou ook een trace-back functie hebben.

Heeft iemand van jullie die? Wat zijn jullie bevindingen? Ik zou er dus graag een gps-functie op hebben, ik wil nadien mijn route kunnen bekijken op de pc, ik wil graag weten hoe snel of hoe traag ik waar reed enz...

Ik hoor het graag!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70532
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:26

Ik verplaats dit topic naar Ruiter waar het beter past.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:27

Ik had eerst een forerunner en nu de polar m400. De garmin was top had ook een functie als je de weg kwijt was evenals de back to start functie van de m400. Ik vind ze vergelijkbaar vind ze beide even goed voor het doel waarvoor ik het gebruik :)

TanteFlavie

Berichten: 781
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Re: Polar M400 Equine - ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 18:32

Dankjewel! En het gebruiksgemak op je paard? Goed leesbaar? Goed "hanteerbaar"? Ik heb een paardje dat nogal makkelijk van onzichtbare zaken "schrikt", dus het moet in één oogopslag en zonder al te veel "poespas" te gebruiken zijn.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Polar M400 Equine - ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:44

Ik heb de V800 en ben er erg blij mee. Back to start is echt ideaal in het bos.

Liess__
Berichten: 2032
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:50

Ik heb ook de M400, en ik hang er ook regelmatig een hartslag meter aan. Bij gewone sporten bij mijzelf, en met paardrijden bij mijn paard :)

Werkt goed! De app waarin je alles kan aflezen is ook simpel en duidelijk.

Ik vind de V800 wel mooier, maar die is een stuk duurder en voor paardrijden niet beter dan de M400

Edit: foto's toegevoegd van de app


Afbeelding

Afbeelding

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Polar M400 Equine - ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:07

Ik vond de forerunner makkelijker aflezen net iets groter scherm ;) maar de m400 leest ook heel makkelijk af. :))