Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:57

Jaa, goeie keuze!!

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:24

Heeel mooi!

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:27

Heeel gaaf!! :~ :~

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:17

Wauw wat een prachtige laarzen!! <3 <3

Afbeelding
Deze heb ik eind vorig jaar opgehaald :) De Petrie Coventry in cognac volledig op maat gemaakt, zitten super en het inlopen viel erg mee!

Alleen nu begint die bij mijn kuit aan de achterkant (bij de aansluiting met de rits zeg maar) een beetje in te deuken.. Als ik op het paard zit, zie je er niks van en dan zit die ook gewoon strak bij mijn kuit. Iemand dat ook wel eens gehad?

Cabelz

Berichten: 421
Geregistreerd: 22-02-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 14:11

Prachtige laarzen magootie!

Wat jij beschrijft _Tamara heb ik ook! Knikje in het midden van mijn kuit bij de rits aan de achterkant. Hier alleen zo eigenwijs geweest om geen maatwerk te nemen omdat ik dacht dat de gewone maten wel konden en vond maatwerk te duur voor die ene cm (heb kuitmaat 35 en mijn laars is 36) :o. Baal ik nu wel behoorlijk van want hij zit te ruim dus moet nu met dikke sokken rijden wil ik niet schuiven in mijn laars. Rits vind ik wel echt een puntje die is bij mij nu al denk vier keer gesneuveld, maar komt denk ook doordat ze te ruim zitten.

Ik heb trouwens de Petrie Dublin met neusje. Ben er voor de rest wel heel erg tevreden mee, ze blijven mooi en ondanks dat ze erg soepel zijn kreukelen ze niet. Heb ze nu drie jaar:
Afbeelding

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 14:32

Ik heb nu sinds een half jaar de petrie athene. Inlopen/rijden was wel vreselijk, ze zijn aardig stug, maar nu zitten ze super! Dat wordt de volgende keer ook weer petrie, hele goede kwaliteit. Ben er ook wel zuinig op, alleen aan met rijden en verder stalschoenen.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 15:20

Ik heb nu al 2 jaar de petrie Anky met houten zool. Inlopen was maar zozo, maar ze zitten heerlijk en veel betere kwaliteit dan lipica.

Ik heb ook cavallo gehad, dat waren helemaal slofjes, maar door het kalfsleer slijten ze heel hard.

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 15:43

Ik heb zelf graag een wat stuggere laars, met goed steun om mijn enkel.
Heb 4,5 jaar geleden Petrie Olympics aangeschaft (maatwerk) Nog steeds super blij mee. Onlangs de ritsen voor het eerst laten vervangen, eerder al andere zolen (ik maak km's op mijn laarzen :+)
Met een beetje zwarte schoensmeer zien ze er steeds weer super uit!

Orthos
Berichten: 380
Geregistreerd: 25-12-12

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 22:40

Iemand ervaring met de Petrie Padova?Afbeelding

Anoniem

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 23:42

Ik heb ook kuitmaat 35 van petrie, geen maatwerk was gewoon in de winkel te vinden. Ben er nu c.a. 10 jaar later nog steeds erg blij mee!! :D

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 23:57

Orthos schreef:
Iemand ervaring met de Petrie Padova?[ [url=m/oVE1k6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb de Petrie Verona, volgens mij zijn ze van hetzelfde leer gemaakt?

Niekj_Jente
Berichten: 2433
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 23:59

Ik was ook altijd bang dat ik maatwerk moest, ben bij EJ geweest waar ze dat bevestigde dat ik maatwerk moest hebben. Toen nog even bij hypoweert langsgereden en bleek dat er wel petries waren met voetmaat 38 kuitmaat 35 en hoogte 49.. dus wat was ik blij dat ik daar nog even langs ben gereden.

Nu heel happy met de mooie Petrie coventry

Afbeelding

SaphiraX
Berichten: 38
Geregistreerd: 09-11-16
Woonplaats: --

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 00:59

Mijn vriendin heeft petrie laarzen en zij vind ze gewoon goed zitten. Ze gaan ook lang mee volgens haar. Ik heb er zelf geen ervaring mee, rijd net chaps ;).

De laarzen die hier voorbij komen zijn zo mooi <3

Mo_mootje

Berichten: 68
Geregistreerd: 27-06-16

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:31

Hypoweert bestaat dat nog? Ben ook erg tevreden met mijn maatwerk coventries
Voelde jullie ook iets verandering in jullie been houding?

Niekj_Jente
Berichten: 2433
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 00:07

Mo_mootje: helaas niet meer.
Ik kwam er toen net de laatste week langs en er was 40% korting dus toen puur geluk gehad dat deze laars er precies in mijn maat was

Wendy1989
Berichten: 782
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 00:09

Kan iemand mij vertellen hoe petrie over het algemeen aan voetmaat valt? Ik heb over het algemeen maat 40 maar wanneer een schoen/laars smaller valt bij de voet wil ik ook nog wel eens 41 hebben.

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 00:18

Ik heb petrie conventries fijne laars en gaan al 4 jaar mee waarvan 3 jaar alleen wedstrijd.
Ik zou zelf deze laars niet weer nemen zou zelf liever een stugere laars willen. Maar ik rij dan ook alleen dressuur.
Daarnaast zou ik ze nooit weer bij divoza aan laten meten dat is niet goed gegaan. En in de tussen tijd ook al mis gegaan bij 4 stalgenootjes dat vind ik te vaak voor toeval.

MVasbo

Berichten: 262
Geregistreerd: 16-09-15
Woonplaats: Zandaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 00:20

Orthos schreef:
Iemand ervaring met de Petrie Padova?[ [url=m/oVE1k6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb ze en ben er heel blij mee. Inlopen was wel een beetje naar, maar verder zitten ze super en het leer blijft mooi.

Ik heb over ze geschreven op mijn blog :
https://thatgrumpyhorse.com/tag/padova/

Revers
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-02-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:27

ik ben dik tevreden met petrie! al aan mijn 3e paar begonnen zodat ik ze kan afwisselen :~

Wendy1989
Berichten: 782
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:06

Sinds zondag petrielaarzen model olympic. Zo eigenwijs dat ik misschien ben er de dag erna meteen mee gaan rijden en vandaag weer. Eerlijk? Oke het is geen pretje vooral bij me hiel doet het wat "pijn" en ik heb het gevoel geen gevoel/contact te hebben met me pony gelukkig ging dat vandaag wel al ietsjes makkelijker maar nog niet fijn. Ik hoop dat ze snel "soepel" zijn en ingereden. Voor de rest erg mooie laars van erg mooie kwaliteit leer

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:03

Had ik precies hetzelfde, vooral de eerste keer. Wat ik je kan aanraden is om ze tussendoor ook gewoon in huis aan te doen, 2x per dag 30 minuten ofzo. Ik heb dat een weekend gedaan en toen ik er daarna voor de tweede keer mee ging rijden was het echt stukken beter. Maarja de eerste weken blijf je gewoon voelen dat je nieuwe laarzen aan heb. Daarna zitten ze wel echt super! Ik heb ze nu een half jaar en ze gaan nog elke maand weer lekkerder zitten. Maar ik heb ze ook alleen maar met les en wedstrijd (5x per maand) aan.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:30

Juist niet mee gaan lopen, ze vormen veel mooier als je ze alleen draagt als je rijdt :)

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:41

Ik heb donkerblauwe lak laarzen van petrie. De lak zie je wat rimpelen bij de teen en hak maar niet idioot.

Ik heb maatwerk laten maken maar wat een fijne (wedstrijd)laars. Ik heb ze dus maar 25 x per jaar aan oid.

Ik heb het polo superior model bij van huet aan laten meten. Super fijne man is dat. Ondertussen alweer ruim 3 jaar! Dacht pas 2 jaar ofzo. Afbeelding

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:08

Hier komen mooie laarzen voorbij zeg!
Jaren geleden de Petrie Melbourne gekocht, kuitmaat 36 en toen waren ze eigenlijk een heel klein beetje te groot maar ze reden ontzettend goed! Zien er nog uit als nieuw.

Nu ben ik weer wat bijgekomen en krijg ik de laars nog wel dicht maar het loopt ontzettend raar.
Als ik loop lijkt het alsof de laars om mijn been strak zit, maar mijn voet 'zweeft'. Terwijl die ook gewoon vast zit in de laars?

CalvinenGino

Berichten: 3482
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Berg aan de Maas, Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:13

Ik heb 2 paar petrie Coventry,
Zwarte wedstrijd laarzen
En licht bruine trainingslaarzen, kalfsleer

Ik ben er meer dan tevreden over. Ze zaten vanaf dag een heerlijk, niet hoeven in te lopen en goede pasvorm, en met wat onderhoud blijven ze lang goed.
Ik heb het geluk gehad dat ik perfect in een confectiemaat past.
Wilde maatwerk maar was niet nodig.