Verzorging leren rijlaarzen Epplejeck Excellent

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marleen_L

Berichten: 187
Geregistreerd: 18-02-16
Woonplaats: Groningen

Verzorging leren rijlaarzen Epplejeck Excellent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 11:41

Onlangs heb ik Epplejeck Excellent rijlaarzen gekocht (http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoene ... _5249.html) . Van mijn Petries had ik nog Petrie cream, wat ik ook op deze laarzen had gedaan. Hierdoor sloegen ze helemaal wit uit, de creme trok er niet in, maar bleef erop zitten. Kon het er zonder al te veel moeite weer af krijgen, maar wat moet ik er wel opsmeren om ze te verzorgen? Gewoon ledervet?
Op de site van EJ zijn ze heel algemeen in verzorging van de laarzen, dus hier werd ik ook niet veel wijzer van.

pitbullgup

Berichten: 1816
Geregistreerd: 20-08-06
Woonplaats: Oss

Re: Verzorging leren rijlaarzen Epplejeck Excellent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:56

Gewoon schoenpoets is t beste

Marleen_L

Berichten: 187
Geregistreerd: 18-02-16
Woonplaats: Groningen

Re: Verzorging leren rijlaarzen Epplejeck Excellent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 09:51

Gewoon zwarte schoenpoets? Maar trekt dat er wel in dan? Aangezien het nu leek alsof er een soort coating over het leer zat. Maar het is het proberen waard :)

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Re: Verzorging leren rijlaarzen Epplejeck Excellent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:52

Even naar EJ bellen misschien?

pitbullgup

Berichten: 1816
Geregistreerd: 20-08-06
Woonplaats: Oss

Re: Verzorging leren rijlaarzen Epplejeck Excellent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:30

Anders eerst ff met zadelzeep reinigen maar schoenpoets vind ik wel altijd t fijnst.... Mooi uitpoetsen en blinken ze als een spiegel

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Re: Verzorging leren rijlaarzen Epplejeck Excellent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:33

Is het trouwens wel echt leer aan de buitenkant? Dat is vaak niet zo bij de goedkopere (huis)merk 'leren' rijlaarzen..

Marleen_L

Berichten: 187
Geregistreerd: 18-02-16
Woonplaats: Groningen

Re: Verzorging leren rijlaarzen Epplejeck Excellent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 10:42

@Paris_: Ja, dat is misschien ook wel een goed idee. Maar hoopte dat iemand hier er al ervaring mee had :) Op de site staat wel dat het echt leer is, maar zal me niets verbazen als ze wel zijn gecoat met iets...

@pitbullgup: Dankje, ik zal eens wat zwarte schoenpoets meenemen van m'n ouders om het te proberen.

Jol525

Berichten: 2
Geregistreerd: 18-07-14

Re: Verzorging leren rijlaarzen Epplejeck Excellent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 22:16

Hai,
Ik heb ook nieuwe Petrie laarzen gekocht en mij is verteld en juist niets op te doen. Gewoon afnemen met een doek en de rits af en toe met een reinigen schoonmaken werd mij bij de verkoop verteld. Zadelzeep is funest voor je laarzen, daar worden je laarzen juist te zacht van. Ik twijfel zelf wel om alleen de Petrie cream te halen en die een sin de maand in te smeren.

eline_g
Berichten: 1
Geregistreerd: 30-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:40

ik zit te twijfelen over de aanschaf van de epplejeck excellent. hoe bevallen ze verder? en hoe onderhoud je ze nu?