Hoe draag je sporen om de Petrie Rome laars?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wen1986

Berichten: 179
Geregistreerd: 09-09-13
Woonplaats: Pijnacker

Hoe draag je sporen om de Petrie Rome laars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 08:34

Hi allemaal,

Ik heb een vraag. Gister heb ik eindelijk (na heel lang wachten) mijn zelf ontworpen Petrie Rome op kunnen halen. Maar.. hoe ga ik hier sporen omheen dragen? (zie afbeelding). Er zit een hele mooie lak gesp overheen met Swarovski sluiting, maar met een spoor en riempje is dit niet te doen. Het zit niet fijn en het is heel rommelig. Op Google is er niets over te vinden. Ik heb wel eens van klem sporen gehoord, die je om de laars kan klemmen waarbij geen riempje meer nodig is, maar heeft iemand hier ervaring mee en waar kun je deze aanschaffen?

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 08:38

Toevallig zag ik gisteren iemand rijden met sporen zonder bandjes. Deze hadden lange takken en lagen als het ware op de rand van haar zool.

Hele gave laars overigens!

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 08:45

ik heb altijd met klemsporen gereden. Ik heb korte benen en zit al gauw met mijn sporen tegen het paard aan. Klemsporen worden in het gootje tussen de zool en de laars geklemd (lukt niet bij ariats, hun gootje is niet diep genoeg) en zitten dus laag aan je been.
Ik haalde ze overal vandaan, omdat ze niet overal te verkrijgen zijn. Vooral op de Equitana sloeg ik mijn slag.
Het gaat om o.a. deze sporen:
Afbeelding

Wen1986

Berichten: 179
Geregistreerd: 09-09-13
Woonplaats: Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 08:48

kaatjemuts schreef:
ik heb altijd met klemsporen gereden. Ik heb korte benen en zit al gauw met mijn sporen tegen het paard aan. Klemsporen worden in het gootje tussen de zool en de laars geklemd (lukt niet bij ariats, hun gootje is niet diep genoeg) en zitten dus laag aan je been.
Ik haalde ze overal vandaan, omdat ze niet overal te verkrijgen zijn. Vooral op de Equitana sloeg ik mijn slag.
Het gaat om o.a. deze sporen:
[ Afbeelding ]


Heel erg bedankt voor je reactie en informatie. Ik ben vrij lang, is het dan beter om kromme klemsporen aan te schaffen?

Afbeelding

Wen1986

Berichten: 179
Geregistreerd: 09-09-13
Woonplaats: Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 08:49

vonneke schreef:
Toevallig zag ik gisteren iemand rijden met sporen zonder bandjes. Deze hadden lange takken en lagen als het ware op de rand van haar zool.

Hele gave laars overigens!


Dank je wel :)

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 08:54

Wen1986 schreef:
kaatjemuts schreef:
ik heb altijd met klemsporen gereden. Ik heb korte benen en zit al gauw met mijn sporen tegen het paard aan. Klemsporen worden in het gootje tussen de zool en de laars geklemd (lukt niet bij ariats, hun gootje is niet diep genoeg) en zitten dus laag aan je been.
Ik haalde ze overal vandaan, omdat ze niet overal te verkrijgen zijn. Vooral op de Equitana sloeg ik mijn slag.
Het gaat om o.a. deze sporen:
[ Afbeelding ]


Heel erg bedankt voor je reactie en informatie. Ik ben vrij lang, is het dan beter om kromme klemsporen aan te schaffen?

[ [url=m/CJ82zN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat lijkt me wel handig, ze zitten nl. erg laag. Het kan niet de bedoeling zijn dat je je hak op moet tillen om de spoor te kunnen gebruiken...

Wen1986

Berichten: 179
Geregistreerd: 09-09-13
Woonplaats: Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 09:02

Citaat:
Dat lijkt me wel handig, ze zitten nl. erg laag. Het kan niet de bedoeling zijn dat je je hak op moet tillen om de spoor te kunnen gebruiken...


Nee lijkt me ook niet ;) . Heel erg bedankt voor je hulp en advies!

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:17

graag gedaan :) veel plezier met je mooie nieuwe laarzen en succes met je speurtocht naar de sporen

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Hoe draag je sporen om de Petrie Rome laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:52

Wat een onwijs mooie laarzen!! Ik heb klemsporen die omhoog wijzen die ik niet meer gebruik als je wilt kan ik die even opzoeken en een foto voor je maken.

dondeyne

Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Hoe draag je sporen om de Petrie Rome laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:13

Mooie laarzen :)

Ik heb vergelijkbare laarzen qua riempje van Scapa en mocht je bovenstaande sporen niet meteen kunnen vinden: ik rijd met gewone sporen waarvan ik het bandje onder de gesp langs geleid. Dat kan inderdaad wat rommelig zijn, maar met een bandje in dezelfde kleur vind ik het zelf wel meevallen.

Wen1986

Berichten: 179
Geregistreerd: 09-09-13
Woonplaats: Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 10:43

dondeyne schreef:
Mooie laarzen :)

Ik heb vergelijkbare laarzen qua riempje van Scapa en mocht je bovenstaande sporen niet meteen kunnen vinden: ik rijd met gewone sporen waarvan ik het bandje onder de gesp langs geleid. Dat kan inderdaad wat rommelig zijn, maar met een bandje in dezelfde kleur vind ik het zelf wel meevallen.


Dank je wel :) .

Ik heb dat zelf gister ook meteen geprobeerd maar vind dat echt niet mooi en fijn. Ik heb de sporen kunnen vinden bij Hipica en meteen besteld! Hoop dat ze wel goed blijven zitten en ze niet verlies.

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:49

Wen1986 schreef:
dondeyne schreef:
Mooie laarzen :)

Ik heb vergelijkbare laarzen qua riempje van Scapa en mocht je bovenstaande sporen niet meteen kunnen vinden: ik rijd met gewone sporen waarvan ik het bandje onder de gesp langs geleid. Dat kan inderdaad wat rommelig zijn, maar met een bandje in dezelfde kleur vind ik het zelf wel meevallen.


Dank je wel :) .

Ik heb dat zelf gister ook meteen geprobeerd maar vind dat echt niet mooi en fijn. Ik heb de sporen kunnen vinden bij Hipica en meteen besteld! Hoop dat ze wel goed blijven zitten en ze niet verlies.


Ik verlies ze alleen zo nu en dan bij de Ariat schoenen, omdat daar het gootje wat ondiep is.
Verder heb ik daar nooit last van gehad, je kunt ze evt ook iets dichter bijelkaar buigen, zodat ze iets strakker zitten.

dondeyne

Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Hoe draag je sporen om de Petrie Rome laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:52

Misschien ga ik daar dan toch ook maar eens voor kijken! Klinkt goed!

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:53

Ik denk niet dat die kromme sporen helpen bij lange benen. Daar zou je echt een zwanenhals spoortje voor moeten hebben. Nu zul je denk ik alsnog je hak op moeten trekken.

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Hoe draag je sporen om de Petrie Rome laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:54

Ik heb dezelfde laarzen ( andere kleur erbij).en heb het riempje van mijn sporen dusdanig afgesteld dat deze onder de gesp zitten en over het leer (wreef) vast kan maken totaal niet storend.

Zipperdydooh

Berichten: 11
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Vriezenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:00

Heb de petrie Rome ook besteld (Juuuj). Dit is alleen een wat ouder topic en kan er verder op internet niets over vinden. Maar kan iemand mij een foto laten zien hoe de Rome er uit ziet met gesp onderaan en een spoortje om? :)

Zipperdydooh

Berichten: 11
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Vriezenveen

Re: Hoe draag je sporen om de Petrie Rome laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:44

:O helemaal niemand..