bodyprotector, hoe ,wat, en waar?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Durante

bodyprotector, hoe ,wat, en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 16:07

Ik zit eraan te denken om binnenkort een bodyprotector aan te gaan schaffen.
Nu had ik even een paar vraagjes daarover;
Welk merk heb je, en waar heb je 'm vandaan, en bevalt hij goed?
Zit hij zeg maar als een bodywarmer,dus met veel bewegingsvrijheid,of voel je 'm echt wel om je heen zitten?
Ik ga binnenkort wel even een paar passen,maar ben ook benieuwd naar jullie meningen ;)

Eleveld91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 02:23

Ik heb zelf geen bodyprotector en zou er ook geen een willen. Mijn buurvrouw heeft er ook een, het voelt net als een kogelvrijvest, niet heel relaxed dus. Bodyprotectors zijn niet zwaar, maar het zit niet lekker, je kunt je niet zo soepel bewegen als dat je gewend bent en ik heb verscheiden mensen gehoord dat als je van je paard valt, steekt vaak de voorkant in je onderbuik, wat erg zeer doet! Hoe vaak heb je iets als je van je paard valt? Ik heb nooit iets gehad doordat ik van mijn paard viel, als ik nu met bodyprotector zou rijden zou ik waarschijnlijk alle keren pijn hebben in mijn onderbuik. De bodyprotector zal bij een val altijd in je buik prikken, omdat hij geen andere kant op kan.

Josje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 06:19

Ik heb deze:
http://www.ruitersport.com/nieuw-lichtg ... -1488.html

Het grappige is dat ik hem bij decathlon heb gekocht:

http://www.decathlon.nl/NL/veiligheidsv ... 112002707/

Er staat geen foto bij de 2e link, maar het is wel precies dezelfde.
Het is even wennen, maar hij zit erg comfortabel, hij bestaat uit veel kleine blokjes en je kunt hem bij schouders en borst verstellen. Ik voel hem niet meer, heb er totaal geen last van tijdens het rijden. Is ook heel licht en laagste stukje aan de achterkant ( boven de stuit), kun je opklappen als je bijv. een berg omlaag rijdt, zodat je naar achter kunt hangen zonder dat je last hebt van "plaat".

Succes.

RenWaBl

Re: bodyprotector, hoe ,wat, en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 07:17

http://www.aleashop.be/thumbs/483/200/4 ... spider.gif
Ik heb deze, van het merk Spider. :) Ik heb hem gehaald bij een ruitershop bij mij in de buurt en hij bevalt mij super goed! :)
Die van mij zit niet zo super stijf, maar je voelt hem wel. Maar met het rijden oid dergelijks heb ik er geen last van. :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 07:30

Eleveld91 schreef:
Ik heb zelf geen bodyprotector en zou er ook geen een willen. Mijn buurvrouw heeft er ook een, het voelt net als een kogelvrijvest, niet heel relaxed dus. Bodyprotectors zijn niet zwaar, maar het zit niet lekker, je kunt je niet zo soepel bewegen als dat je gewend bent en ik heb verscheiden mensen gehoord dat als je van je paard valt, steekt vaak de voorkant in je onderbuik, wat erg zeer doet! Hoe vaak heb je iets als je van je paard valt? Ik heb nooit iets gehad doordat ik van mijn paard viel, als ik nu met bodyprotector zou rijden zou ik waarschijnlijk alle keren pijn hebben in mijn onderbuik. De bodyprotector zal bij een val altijd in je buik prikken, omdat hij geen andere kant op kan.

Jij hebt duidelijk de verkeerde mensen die jou info geven ;)
Heb nog nooit een steek in mn buik gehad van mn bodyprotector. Misschien omdat de mijne goed past.
Ik heb m altijd om, en als hij goed past ( En dit is gewoon belangrijk en hier komen de misverstanden van) merk je m niet eens.
Vooral die van tegenwoordig met blokjes bewegen heel mooi met je mee.

Ik heb de Bruine How's Racesafe en wil niet anders meer.
Hiervoor een kieffer gehad maar die was vrij stijf maar opzich ook wel fijn, maar na deze voor mij geen andere meer.

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 08:13

ik heb een Rodney Powell, ding zit heerlijk. Goed, het was wel even wennen. Maar als je eenmaal gewend bent, merk je niet dat je hem aanhebt.
Ik heb meer last van de geintjes dan van de protector zelf (zozo, gevaarlijke buurt zeker als je met kogelvrijvest naar buiten moet. Ff een voorbeeld)
Ben er nog niet mee gevallen, dus kan niet zeggen of het echt werkt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 08:26

Ik kan je de body protectors aanbevelen van Phoenix tipperary. Niet goedkoop maar door het gebruik van kevlar en de blokjes is het draagcomfort groot. In NL bij enkele zaken leverbaar, maar zeker niet alle modellen. Je kunt ze ook gewoon in Zwitserland bestellen bij de leverancier voor Europa. Heb ik destijds ook gedaan bij de body van mijn dochter
http://www.equitrade.ch/de/schutzwesten.html

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 10:13

Eleveld91 schreef:

Ik zei ook altijd dat ik daar nooit mee zou gaan rijden,maar ben er nu wel even op terug gekomen.
Ik moet wegens trombosebeen nu m'n leven lang aan de bloedverdunners, en als je dan stoot of valt heb je snel kans op een bloeding,dus zat ik er toch maar aan te denken om een bp aan te gaan schaffen.
Ik ben nog nooit echt van m'n paard afgevallen(wel samen een keer uitgegleden, en toen kwam ze boven op me terecht,maar daaraan niks aan overgehouden gelukkig).
Ik wil gewoon geen risico's lopen...
Vandaar dat ik graag reactie's van bokkers wil horen, die wél met een bp rijden ;)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 10:17

Hier ook de How's racesafe..
Verschillende merken aangepast en met stip de fijnste!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 10:18

MelanieB schreef:
Eleveld91 schreef:

Jij hebt duidelijk de verkeerde mensen die jou info geven ;)
Heb nog nooit een steek in mn buik gehad van mn bodyprotector. Misschien omdat de mijne goed past.
Ik heb m altijd om, en als hij goed past ( En dit is gewoon belangrijk en hier komen de misverstanden van) merk je m niet eens.
Vooral die van tegenwoordig met blokjes bewegen heel mooi met je mee.

Ik heb de Bruine How's Racesafe en wil niet anders meer.
Hiervoor een kieffer gehad maar die was vrij stijf maar opzich ook wel fijn, maar na deze voor mij geen andere meer.

Heb je hem online gekocht,of bij een ruitersportwinkel?

En in de zomermaanden, gebruik je hem ook met buitenritjes enzo?
Dan lijkt me dat best wel weer warm :o

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 10:21

kamsel schreef:
Hier ook de How's racesafe..
Verschillende merken aangepast en met stip de fijnste!

hier ook de hows racesafe... Heb deze zelf online gekocht in engeland wat erg scheelt met de prijzen in nederland.

In de zomer is een bp uiteraard wel warm om aan te hebben (zo ook de hows), maar goed een cap is ook warm om op je hoofd te hebben. Maw als je eraan went valt het allemaal wel mee naar mijn idee.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 10:26

Als je de goede maat weet is hij ook goed via internet te koop.
Maar goed passen in de winkel en goed laten adviseren, dit laatste kan wel eens tegenvallen weet ik uit ervaring.
Ook op een zadel gaan zitten in de winkel, mij hebben ze een te grote verkocht, waar ik achter kwam door op mijn eigen zadel te gaan zitten..
Josie hier op bokt verkoopt ze ook, goede ervaringen mee.
Ja als het warm is, is rijden met bp ook warm, maar ik heb er geen last van gehad en draag hem altijd.

(Als je een maat M met korte rug nodig hebt, moet je het zeggen :D, heb een zo goed als nieuwe liggen)

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 10:27

Voor mijn dochter heb ik er 1 van Eurostar gekocht. Zij is heel tenger en smal, andere merken waren echt te breed voor haar en dat zat niet fijn. Die ze nu heeft zit als een bodywarmer zegt ze.
Is bij de schouders, buik/middel te verstellen en heeft in het midden een verstopte rits. Dus als ie goed zit, hoef je hem niet steeds weer opnieuw op maat te maken.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 10:31

kamsel schreef:
Als je de goede maat weet is hij ook goed via internet te koop.
Maar goed passen in de winkel en goed laten adviseren, dit laatste kan wel eens tegenvallen weet ik uit ervaring.
Ook op een zadel gaan zitten in de winkel, mij hebben ze een te grote verkocht, waar ik achter kwam door op mijn eigen zadel te gaan zitten..
Josie hier op bokt verkoopt ze ook, goede ervaringen mee.
Ja als het warm is, is rijden met bp ook warm, maar ik heb er geen last van gehad en draag hem altijd.

(Als je een maat M met korte rug nodig hebt, moet je het zeggen :D, heb een zo goed als nieuwe liggen)

Ik heb volgensmij een nogal lange rug(ben 1,79m lang :D )
Maar woon je tóevallig in de stad groningen,dan zou ik 'm misschien wel ff kunnen passen :D
Anders ga ik binnenkort toch maar even naar wat ruitersportwinkels om te passen, voor de maat, en dan even op internet de prijzen vergelijken , en dan maar even zien waar ik 'm koop..

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 10:33

sharief schreef:
Voor mijn dochter heb ik er 1 van Eurostar gekocht. Zij is heel tenger en smal, andere merken waren echt te breed voor haar en dat zat niet fijn. Die ze nu heeft zit als een bodywarmer zegt ze.
Is bij de schouders, buik/middel te verstellen en heeft in het midden een verstopte rits. Dus als ie goed zit, hoef je hem niet steeds weer opnieuw op maat te maken.

Zo'n brede lijkt me ook niks... veiligheid staat voorop natuurijk,maar vind 't ook wel fijn als 't een beetje lijkt :D
En als je zo'n brede aan doet in de winter en daar nog een winterjack overheen aanhebt, lijk je net zo'n beer :D

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 12:50

Www.bodyprotector.eu heeft een matentabel van de racesafe. Nu heeft het 2010 model wel andere maten. Maar ik denk dat de mijne tekort is voor je. Groningen is wel een heel eind uit de richtingmomeven te passen..