[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 09:03

Hier vannacht al opgegooid. Vandaag nog even af, maar dekentje komt weer uit de kast deze week. Erg jammer. Kon wel aan dit weer wennen.. :=

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 09:46

Mijn geschoren paard stond met 16 graden alsnog te zweten onder de sun shower. :')
Dus vandaag nog overdag af en die blijft vanaf vanavond gewoon de hele week op.
En als na deze wisselvallige periode weer zonniger wordt ga ik toch 24/7 bloot proberen, ookal is het in de nacht nog koud. Misschien maakt ze dan ook sneller vacht aan, want dat zit er op haar hals alweer mooi op maar de rest blijft wat achter.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 23:00

Hier volledig geschoren onder 0 grams (in de nacht wel binnen). Misschien dat ik later deze week nog een iets dikkere deken op doe. Zo lastig met die enorme verschillen in temperatuur tussen dag en nacht. Ik ben niet in de mogelijkheid momenteel om in de ochtend én avond een deken te wisselen. Omdat ze binnen toch wel erg warm stonden met meer grams heb ik toch maar voor 0 grams gekozen...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 23:08

Ik heb het geluk dat ik een beetje op stalgenoten kan leunen voor het afdoen van de deken in de loop van de ochtend.
Ik vind volledig geschoren bij 2-4 graden nachttemperatuur voor die van mij (24/7 buiten, wel met schuilstal) echt nog te koud voor bloot, maar >14 graden en zonnig en droog overdag aan de warme kant voor met deken op.
Maar met de voorspelling van morgen en woensdag blijft de deken overdag gewoon op.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-26 12:33

Hoe gaan jullie om met 'gevoelstemperaturen', van de week wordt het b.v. 10 graden maar gevoelstemperatuur is 0

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-26 12:35

Gevoelstemperatuur komt regelmatig door de combinatie van de wind en/of regen. Bij warme temperaturen en een dunne 0/50 grams deken hou je de gevoelstemperatuur dan vaak al buiten.

Maar wat ik doe? Veel voelen en aanpassen. Vacht gaat er hier nu ook in sneltreinvaart uit dus als de temperaturen dan opeens kelderen dan is dat sneller frisser dan een paar weken terug met volle wintervacht natuurlijk.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-26 12:39

Damelza schreef:
Hoe gaan jullie om met 'gevoelstemperaturen', van de week wordt het b.v. 10 graden maar gevoelstemperatuur is 0

Ik hou redelijk de gevoelstemperatuur aan. Zoals hierboven gezegd wordt, dit komt vaak door wind en regen. Mijn pony staat met 2 buitenluiken en heeft soms de wind er in, dan is het echt fris. 0 graden komt dan eerder in de buurt dan 10. Als de wind de andere kant op staat kan het rustig ineens 5 graden verschil geven.

Ik kijk dus naar de wind, wanneer het regent (als hij buitenstaat is dat kouder dan zonder regen) en ik voel hem ook.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 13:46

Blij dat ik gisteren na twee weken dag en nacht bloot zijn regendeken weer op heb gedaan.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 15:37

Zelfs ik heb er weer een deken op gelegd :D

Nonna1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 15:43

Ook helaas weer de regendeken erop. Wel de hals eraf gehaald, wat een ellende zijn z'n manen zeg.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 18:40

Bloodymary schreef:
Blij dat ik gisteren na twee weken dag en nacht bloot zijn regendeken weer op heb gedaan.

Ik ook!

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 20:55

Vraagje want ik kan het nergens vinden. Wat is het verschil tussen de horseware liner en de horsewear eco liner? :D

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 23:05

Heeft iemand ervaring met de amigo camofly Vliegendeken? Ik heb altijd de aussie allrounder gehad en was daar wel tevreden over. De camofly echter is wat luchtiger, is langer bij de benen, heeft een buikflap en de staartflap is veel groter. Ik neig nu dus naar de camofly. Maar…, ik zie nogal wat camofly’s te koop staan op marktplaats en dat doet me twijfelen.
Ik zou dus heel graag wat ervaringen horen. :)

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 23:08

debsoleino schreef:
Vraagje want ik kan het nergens vinden. Wat is het verschil tussen de horseware liner en de horsewear eco liner? :D

Mocht je het verschil nog niet gevonden hebben:
De Horseware Eco Liner is de eerste liner die volledig gemaakt is van duurzame materialen, waardoor afval een tweede leven krijgt. Met het Horseware liner systeem kunt u de warmte van een Amigo Bravo, Rhino of Rambo deken verhogen.

Maak een bewustere keuze met de nieuwe Horseware Eco Liner, gemaakt van 100% gerecyclede plastic flessen.

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 04:12

insun schreef:
Heeft iemand ervaring met de amigo camofly Vliegendeken? Ik heb altijd de aussie allrounder gehad en was daar wel tevreden over. De camofly echter is wat luchtiger, is langer bij de benen, heeft een buikflap en de staartflap is veel groter. Ik neig nu dus naar de camofly. Maar…, ik zie nogal wat camofly’s te koop staan op marktplaats en dat doet me twijfelen.
Ik zou dus heel graag wat ervaringen horen. :)

Ik ben tevreden over de camofly echter de camofly stof zit zeg maar over het stof van de vliegendeken, dus dubbellaags. En dat vind ik wel warm, zeker op die hete zomerdagen. Ook is die camofly stof niet heel sterk, na 2 zomers was die van mij over het hek door een ander paard helemaal aan flarden.

Afbeelding

Ik heb nu de amigo bug buster, die is ook langer en buikflap en de lemieux arika, die heeft geen buikflap maar bedekt wel goed maar is wel in totaal een iets zwaardere deken + stof.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 07:19

Ik heb afgelopen jaar ook de camofly gekocht, heel tevreden over.
Hele zachte, soepele stof maar wel wat teer.
Door de lange flappen bij de benen had mijn paard afgelopen jaar amper horzeleitjes op haar benen.
Mijn paard is gelukkig geen sloper en de mini die erbij staat ook niet.

Alleen heb ik hem in dezelfde maat als de winterdeken besteld, en had beter een maatje kleiner kunnen zijn.
Maar ruilen was geen optie, aangezien ik perse de grijze bies wilde en de levertijd ruim een maand was.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 16:00

Dankjulliewel voor het antwoord!
Ik vreesde er al voor dat de stof wat fragiel zou zijn.
@femkepien, hoe is de bugbuster wat betreft kwaliteit? Kun je de maat van de bugbuster vergelijken met de amigo Hero of de amigo Bravo?
Mijn stalgenoot heeft een Lemieux. Die vind ik idd veel te zwaar.
@different1: jij vindt de camofly dus juist groter vallen? Bij de reviews zag je juist dat er aangegeven werd dat hij kleiner viel. Of zou dat voor de buikflap bedoeld zijn?…

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 16:48

Ik heb de bug buster in 198, en hij heeft altijd de amigo bravo in 198 gehad echter werd die maat nu wel echt te klein en heeft hij nu in de regendeken 206 (paard is 10). De vliegendeken paste vorig jaar nog maar verwacht dit jaar ook nog wel.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 11:52

femkepien schreef:
Ik heb de bug buster in 198, en hij heeft altijd de amigo bravo in 198 gehad echter werd die maat nu wel echt te klein en heeft hij nu in de regendeken 206 (paard is 10). De vliegendeken paste vorig jaar nog maar verwacht dit jaar ook nog wel.

Dus de bugbuster valt groot?

zoedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 15:28

Iemand ervaring met de Dominick vliegendeken?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 19:21

zoedeloe schreef:
Iemand ervaring met de Dominick vliegendeken?

Ja! Groot fan van Dominick, maar de vliegendeken vind ik niks. Bij mij was de hele binnenvoering bij de schouder gescheurd binnen een paar weken, terwijl mijn paard absoluut geen sloper is. Daarnaast is die heel erg dik en heeft de hals een wat vreemde pasvorm.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 19:25

Iemand voor mij tips advies? Ik ben opzoek voor straks een UV werende vliegendeken voor mijn merrie, ze draagt van Amigo 2.15 maar Bucas sunshower 2.15 is bijvoorbeeld te groot.. dus ik heb niet echt een idee waar ik naar moet gaan kijken/zoeken

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 08:18

Weet iemand of de Lemieux Kudos ook in 0 gram bestaat?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 09:48

Josien_ schreef:
Weet iemand of de Lemieux Kudos ook in 0 gram bestaat?

Volgens mij alleen 50gr.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 13:41

Dat is jammer, ik vind de pasvorm erg fijn op mijn paard, maar wil graag een 0-grams.