Ondernemen in de paardenwereld – Ervaringen en tips voor ZZP’ers!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Guusje1

Re: Ondernemen in de paardenwereld – Ervaringen en tips voor ZZP’ers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 22:57

Paljaslaura, even op je insta zitten neuzen, mooie pagina! Ben uiteindelijk nog wel van plan om ook wat mooie professionele foto’s tijdens mijn werk te laten maken. Nu alleen wat foto’s die ik zelf heb gemaakt als ik paarden heb getaped, of wat kiekjes die klanten heel soms maken. Mis dan toch vaak wat beeldmateriaal voor mijn social media.

Pol013, heel benieuwd ook naar je webshop en wat je maakt!

Wat vervelend die wanbetalers! Heb ik gelukkig (nog) niet mee te maken gehad.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 09:17

Frontriemen: www.horsehandcrafts.nl

Vergeten kan natuurlijk. Maar die vlieger gaat natuurlijk niet op als ik 2 keer een reminder stuur :+
Maar hoorde ook gewoon bij het leerproces. En ik moest gewoon ook even uitzoeken voor mezelf dat dat voor mij niet werkt. Dus nu heb ik de optie van eigen kleuren in een vast format gegoten. Dat werkt ook.
Ik vond het best leuk om mee te denken met de wensen van de klant. Maar dit kon gewoon niet echt uit. en we moeten er natuurlijk wel allebei blij van worden.
Verder is het wel erg leuk als mensen ook echt heel blij zijn met wat je gemaakt hebt. Daar wordt ik zelf ook echt vrolijk van.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-26 13:57

Ik ben nog hobbymatig bezig, maar heb wel plannen om in de toekomst wat te professionaliseren. Ik bied (nu nog kleinschalig) pensioenstalling aan. Op dit moment 3 pensionklanten, maar hoop binnenkort door te kunnen groeien naar ongeveer 10. Dat lijkt me in mijn eentje nog wel te behappen.
Leuk om hier mee te lezen.

EllivG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 16:09

Ik zie dat het al even geleden is dat er op dit topic iets geplaatst is, maar ik wil me toch graag melden. Ik ben inmiddels bijna 3 jaar bezig met mijn eigen bedrijf als instructrice en trainer.

Ik merk dat ik het soms mis om te kunnen sparren en leren van andere paardenondernemers. Netwerkevents zijn daar soms nuttig voor, omdat je dan natuurlijk andere ondernemers ontmoet. Maar ik mis vooral het stukje paard op zulke momenten.
Bestaan er überhaupt netwerkevents o.i.d. voor ondernemers in de paarden? Of zitten we toch allemaal een beetje op ons eigen eilandje? :D

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 20:02

Ja volgens mij is dat er wel! Maar zou het niet zo kunnen opnoemen.

Ik moet zeggen dat ik via dit topic in contact ben gekomen met een hele gezellige ondernemer en we hebben al meerdere keren geluncht en bellen heel vaak. Dat stukje sparren is echt heel tof inderdaad.

NikkiB1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 20:08

Ik krijg ook altijd energie (en ideeën) van kletsen met andere ondernemers in de paarden. Heb ook wel eens met het idee gespeeld om een borrel te organiseren, niet persé met allerhande workshops maar gewoon laagdrempelig elkaar ontmoeten bij een drankje en een bitterbal, misschien wat conversationstarters. Maar om het echt te doen... Geen idee of er animo voor is en straks komt er niemand.
Angsthaas? Misschien :+

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 20:12

Ik zou denk ik wel komen…. Ik heb soms wat moeite met “ verplichtingen “ en ook soms met “ mensen”…. Maar dat nekt me soms dus ook, haha

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 20:34

NikkiB1991 schreef:
Ik krijg ook altijd energie (en ideeën) van kletsen met andere ondernemers in de paarden. Heb ook wel eens met het idee gespeeld om een borrel te organiseren, niet persé met allerhande workshops maar gewoon laagdrempelig elkaar ontmoeten bij een drankje en een bitterbal, misschien wat conversationstarters. Maar om het echt te doen... Geen idee of er animo voor is en straks komt er niemand.
Angsthaas? Misschien :+

Wat een leuk idee! Ik mis het soms ook wel om te kunnen sparren met anderen.

NikkiB1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 21:53

Ik zou een fijne locatie kunnen fixen in Amstelveen... Niet super centraal, maar leuk voor een klein groepje maar ook als er meer animo is past het prima.
Anders toch eens kijken wie zou willen komen? Hoe doen we dat handig?
Kan je niet van die whatsapp groepen maken met een linkje, dat iedereen die mee wil zich daar meldt? Ik zeg maar wat hoor, hier heb ik geen ervaring mee.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 22:02

Zoals je mij beloofd hebt om bij mijn webinars te willen zijn, wil ik natuurlijk graag bij je ondernemers borrel zijn. Is er altijd iemand. :D

Zonder dollen: denk dat het onwijs leuk kan zijn om zoiets te organiseren.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 22:48

Klinkt wel interessant maar ik denk dat ik er niet bij ben :+ of het moet toevallig in de laatste week van oktober zijn, dan ben ik in Nederland.

Hier krijgt de stal inmiddels aardig vorm. Stukje pensioen en opfok loopt goed, binnenkort plannen maken om de stallen te verbouwen. 1 groeps stal van 30x5 die dan op te delen is in vakken van 5x5 en een stuk of 15 vaste boxen van 4x5 ongeveer voor drachtige merries in een ander stalgebouw.

Maar de stallen moeten we dus nog uittekenen enzo, dat staat nog in de kinderschoenen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 22:54

Zou het wel reuze interessant vinden als je erbij bent! Met ambities om ooit in FR te wonen en een idee (wat ik helaas ook weer heb laten varen) om een paardenpensioen te starten daar heb ik 1001 vragen haha.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 09:19

Denk dat iets als Happy Hippisch dan nog het meest in de buurt komt bij wat je zou zoeken. Daar zit ik nu bij en is wel heel leuk om eens in de maand een groepje te zien en elkaar te spreken.

Maar iets anders laagdrempeligs in Amstelveen sta ik ook open voor :P Thuis wedstrijd voor de verandering haha

VivianHesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 10:38

In Limburg heb je vanuit Limburg Paardensport enkele keren per jaar een thema avond voor ondernemers. Zelf nog niet geweest, maar wil ik nog wel gaan doen. (Vind het spannend om alleen te gaan :+ )

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 11:08

Weet ook niet of horse-event de ondernemersdag nog heeft maar daar kwamen vroeger ook wel interessante dingen voorbij.
Sowieso zijn zulke evenementen wel interessant als ondernemer omdat er veel verschillende bedrijven op 1 plek zijn. Mocht je dan willen sparren met iemand dan is dat een mooie gelegenheid om contact te hebben om er dan eventueel later dieper op in te gaan.

Zelfs niet paard gerelateerde evenementen kunnen interessant zijn als het gaat om eventuele leveranciers, de organisatie van bedrijven of zelfs het inrichten van stands waar soms best interessante theorieën achter zitten.

Maargoed alles hangt natuurlijk af van je bedrijf en de fase waarin het zich bevindt. Het kan vaak iig geen kwaad om een beetje out of the box te kijken/denken om de rentabiliteit te verbeteren :+