Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
BrankaZ schreef:Duivelsklauw mag je maar een maximaal aantal weken achter elkaar geven omdat het ook op o.a. de maag kan inwerken. Werkte bij mijn oudje wel goed, zag vrij snel dat hij zich fijner voelde.
Alternatief is boswellia. Het is minder sterk qua werking, maar kan wel langdurig worden gegeven.
Ik combineer het met glucosamine-msm en hij doet het er op het moment goed op.
Sky_As schreef:Wel goed opletten of er geen symptomen zijn van Cushing....
Ik had duivelsklauw en glucosamine besteld voor mijn 33 jarige, maar glucosamine is blijkbaar niet verstandig bij Cushing, dus mijn sportpony krijgt die nu maar.. duivelsklauw krijgt hij nu wel, pas een paar dagen dus moet nog even kijken of hij er echt iets aan heeft.
Mocht iemand nog iets weten wat ook bij Cushing gegeven kan worden?
(Hier krijgt hij overigens geen medicijnen voor, maar kan aan zijn vacht wel zien dat hij het hoogstwaarschijnlijk heeft)

Sky_As schreef:Hij heeft verder geen klachten, dus ik los het liever met een supplement op dan met dure medicijnen...
Nu ben ik qua dat sowieso misschien wat alternatief te noemen hoor
Medicijnen komen er hier alleen in als het echt niet anders kan, of een kwestie van leven of dood is
heidiLOVER schreef:Dank jullie wel voor de reacties!
Duivelsklauw heb ik nog niet geprobeerd, daar zou ik ook eens naar kunnen kijken. De rest ga ik ook eens bekijken. In principe maakt het mij niet uit of ze kruiden of een supplement krijgt, zolang ze er wat aan heeft, maar dat is uiteraard ook uitproberen.
Ze staat in principe het hele jaar zoveel mogelijk in de wei en loopt dus wel wat af, maar soms gaat dat niet. Ze staat dan wel in een uitloop en niet in een box dus ze blijft wel wat bewegen en uiteraard maken we dan wat vaker wandelingetjes als de hand, maar als ze op de uitloop staat merk je dat ze automatisch meer ligt en dan merken wij dus ook dat ze wat stijver is.
X2305 schreef:NAF Superflex heeft ook een senioren variant geloof ik. Ik geef ook alleen NAF superflex, ik heb andere dingen geprobeerd maar daar merkte ik geen verschil bij.
Maddy_Paola schreef:heidiLOVER schreef:Dank jullie wel voor de reacties!
Duivelsklauw heb ik nog niet geprobeerd, daar zou ik ook eens naar kunnen kijken. De rest ga ik ook eens bekijken. In principe maakt het mij niet uit of ze kruiden of een supplement krijgt, zolang ze er wat aan heeft, maar dat is uiteraard ook uitproberen.
Ze staat in principe het hele jaar zoveel mogelijk in de wei en loopt dus wel wat af, maar soms gaat dat niet. Ze staat dan wel in een uitloop en niet in een box dus ze blijft wel wat bewegen en uiteraard maken we dan wat vaker wandelingetjes als de hand, maar als ze op de uitloop staat merk je dat ze automatisch meer ligt en dan merken wij dus ook dat ze wat stijver is.
Krijgt ze vitamine e bij? Zomers zit dit genoeg in gras, maar in hooi en wintergras zit er een stuk minder
Sky_As schreef:Nee, vind ik geen optie.
Van de bijwerkingen van de prascend word ik ook niet bepaald blij, buiten alle kosten (hij staat al op volledige ruwvoer vervangers).
En het is ook niet zo dat hij last heeft, maar op zijn leeftijd zal hij best wat artrose ergens hebben, dus als ik dat met een supplement kan ondersteunen wil ik dat wel doen.