[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 10:39

Deken prijzen zijn de laatste jaren ook zo belachelijk hoog geworden ;(

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 10:48

Bedoelde ook niet dat deze goedkoop was. Het is een Amigo toch? Die hebben wel de minst stevige stof van hun dekenlijn. Daar doelde ik vooral op, dat sommige (soms nog duurdere) dekens een ander soort stof gebruiken om dit soort scheuren te minimaliseren.

Hopelijk een eenmalig grapje dit en anders in het vervolg misschien toch kijken naar die Hexstop stof of de ballistic nylon..

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 10:49

Het is de Amigo Bravo dus gewoon 1200denier, zelfde als een Rhino of Rambo.. Rambo heeft dan weer 1680 ook geloof ik, maar ik vind de Bravo versies niet onder goedkope troep meer vallen zoals de amigo heros zijn.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 11:11

Aatrox schreef:
Het is de Amigo Bravo dus gewoon 1200denier, zelfde als een Rhino of Rambo.. Rambo heeft dan weer 1680 ook geloof ik, maar ik vind de Bravo versies niet onder goedkope troep meer vallen zoals de amigo heros zijn.

De stoffen zijn niet te vergelijken en de denier zegt niet alles. Rambo heeft dekens van ballistic nylon en Rhino is van polypropyleen. Dat is wel even anders dan het polyester van Amigo.

Er wordt niet voor niets 3 jaar garantie gegeven op de Rambo en Rhino dekens en niet op de Amigo dekens.

_soraja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 11:13

Alvast een beetje op de zaken vooruit lopend heb ik een vraag over dekens die je in de zomer kunt gebruiken.

Mijn paard staat in een groepje waarbij er een is die nogal graag hapt. Aflopen zomer stond hij met allemaal happen uit de vacht. Het zag er echt niet uit.

Nu zoek ik twee soorten dekens om hem hier een beetje tegen te kunnen beschermen. Een hele lichte regen deken en een vliegendeken.

Ik heb afgelopen zomer zo'n twee in een deken gehad, maar die was binnen twee dagen helemaal aan flarden.

Hij staat nu onder een rhino deken en die blijft al de hele winter heel.

Iemand ideeën? Bucas past hij slecht helaas anders was de sunshower misschien wel wat geweest. Ik zag dat Nika een 1680d twee in een deken heeft, misschien is dat een optie? En een hele sterke vliegendeken? Bestaan die? Ben bang dat een sterke deken ook al snel heel warm is?

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 11:36

Aatrox schreef:

Totaal niet vergelijkbaar met rhino of rambo.. je vergist je in de denier. Rambo is balistic nylon en amigo bravo ripstop stof. Die rambo stof is echt tig keer sterker dan amigo bravo.

Bucas de dure lijn en de kudos lijn van lemieux zijn ook balastic nylon. Niet vergelijkbaar met de goedkopere dekens.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 11:46

Nou mijn rambos gaan normaal sneller kapot dan de nieuwe amigo bravo series.. Dus dat is ook een beetje onzin allemaal.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 11:49

Dat is geen onzin die stoffen zijn bewezen sterker. Maar dat ze bij jou allemaal dan zo snel stuk gaan dan zullen er toch slooppaarden bijzitten? Hier gaan de dekens rustig 10 jaar mee.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 12:26

Aatrox schreef:
Nou mijn rambos gaan normaal sneller kapot dan de nieuwe amigo bravo series.. Dus dat is ook een beetje onzin allemaal.

Tsja, als je het niet wilt horen... _O-

Je kunt vast een deken wasserij vinden die ook reparaties uitvoert. Die zijn er hier in de omgeving zat.

Voor de toekomst adviseer ik een Rambo Supreme. Kost een klein vermogen, maar écht onverwoestbaar gebleken hier.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 12:57

SansaS schreef:
Dat is geen onzin die stoffen zijn bewezen sterker. Maar dat ze bij jou allemaal dan zo snel stuk gaan dan zullen er toch slooppaarden bijzitten? Hier gaan de dekens rustig 10 jaar mee.

hier gaat op een gegeven moment de binnen voering stuk.
Hoe is dat bij die dure ?
Want voor slopers aan de buitenkant hoef ik niet te kijken.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 13:59

Dat is hier ook inderdaad. Nu ik meer liners gebruik valt het mee, voorheen stond hij bijna het hele seizoen onder 0 gram. Op de plekken waar veel wrijving is (schouders/borst) daar gaat het na een paar jaar wel echt slijten. Maar goed ook weer niet dusdanig snel eigenlijk. Mijn eerste Rhino kan ik na 4 seizoenen nog gebruiken. De stiknaad bij de borst sleet toen wel door maar een nieuwe stiknaad was zo gezet en nu doet ie het weer.

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 09:21

Is er iemand hier op zoek naar amigo dekens met disk en hals in maat 5.9 / 175?

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 11:22

Change03 schreef:
Is er iemand hier op zoek naar amigo dekens met disk en hals in maat 5.9 / 175?

Om hoeveel dekens gaat het en in welke grammen?
Ik zit te twijfelen om voor de pony van mijn dochter over te stappen op horseware dekens.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 19:14

Deze zweetdeken zit volgens mij best aardig

Afbeelding

Deze zou geschikt moeten zijn voor een 183/190 maar die van mij met 183 gaat hem niet passen

Afbeelding

Deze lijkt een stuk beter

Afbeelding

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 11:14

Ben ik weer met wat vragen 8)7
In hoeverre is het acceptabel dat een deken een beetje schuift?
De Rhino in de maat 210 schuift toch wel wat. Ene dag is het iets erger dan de andere dag. Bij lange na niet zoveel als de andere deken. Maar toch stoor ik mij hier aan omdat je overal leest dat een deken niet mag schuiven. Verder heeft hij nergens schuurplekken en hij heeft deze deken echt 24/7/7 op.
Maar een maat kleiner bestellen vind ik ook spannend. In theorie zou hij een 206 van Rhino moeten passen(nogmaals hem opgemeten en bovenlengte is 158 en onderlengte 208), maar als hij voorover met zijn hoofd staat trekt de deken dan naar voren? Of gebeurd dat niet door de v sluiting?
Alle andere dekens die ik had gepast in 205 trokken dus naar voren, maar die hadden geen v sluiting.

En dan nog een gedachte van mij, zolang ik mij kan herinneren trokken alle dekens die ik ooit heb gehad altijd scheef. En ook altijd naar links(dus links hing/hangt meer deken dan rechts). Kan het misschien ook te maken hebben dat mijn paard zodanig scheef is dat dekens altijd iets wat scheef trekken? Hij houdt zijn staart ook altijd wat scheef naar rechts, en dat is vooral zichtbaar tijdens lopen. Dit is ooit gekomen omdat hij als jaarling zijnde een gigantische glijder had gemaakt met zijn voorbenen naar voren en zijn achterbenen naar achteren. Hij heeft daar ook helaas een trauma aan zijn si gewricht aan overgehouden.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 11:23

Sommige paarden gooien alle dekens wat scheef als ze zelf ook wat scheef staan en lopen. Maar een maat kleiner kan echt wel helpen. Juist die V hals zorgt ervoor dat de hals de deken niet naar beneden zal trekken. Je vorige dekens sloten waarschijnlijk allemaal wat te hoog van voor. Als je blijft twijfelen zou ik er gewoon ergens eentje halen en passen met een schone dunne fleecedeken dan kun je 'm zo retourneren.

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 05:53

Hebben jullie dat ook?

Mijn recente amigo bravo’s 50 gr draaien bij regen om.. (krullen op)

De oude niet en mijn 250gr ook niet

Afbeelding

Afbeelding

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 08:02

Dat hebben mijn nieuwe Amigo en Rambo ook ja. Geen idee hoe dit kan, heb ik met oude Rhino's nooit gehad

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 08:17

Mijn bucas doet dit ook. Soms ligt er een laagje water in :')

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 08:33

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 09:38

Miriam91 schreef:
Dat hebben mijn nieuwe Amigo en Rambo ook ja. Geen idee hoe dit kan, heb ik met oude Rhino's nooit gehad

Ik heb ook een Bucas die dat doet een een Rambo hals die krult

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 10:06

Dat is wel maf ja. Mijn nieuwe 0 grams amigo doet dit niet, maar ze heeft hem ook niet veel op gehad nog

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 00:36

Vraagje, bij mijn Amigo is de D ring bij de staart afgebroken. Nieuwe D ring kan ik wel vinden, maar weet weet iemand waar ik een vergelijkbaar stevig stofje kan vinden?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 08:12

Eef_Bam schreef:
Vraagje, bij mijn Amigo is de D ring bij de staart afgebroken. Nieuwe D ring kan ik wel vinden, maar weet weet iemand waar ik een vergelijkbaar stevig stofje kan vinden?

Horseware heeft ook een reparatie kit waar stukjes dekenstof bij zitten om gaatjes enz te repareren. Misschien is dat een optie?

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 08:26

Een oude deken gebruiken... ( of ben ik de enige die een aantal ringen en sluitingen van oude dekens af haalt) :=