[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha89

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 10:07

Ja ik vind het ook netjes liggen, maar dan ga ik toch weer twijfelen als er iemand of eventueel meerdere zijn die zeggen dat het net niet lekker ligt. Maar ik moet gewoon stoppen met dat getwijfel :') alleen soms vind ik het gewoon heel lastig omdat hij niet de makkelijkste bouw heeft.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 10:08

Juist daarom zou ik op de punten letten die je net beschrijft. Hij is niet scheef getrokken en trekt nergens. Dat lijkt me voor het comfort van het paard het beste.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 11:32

Lijkt me een prima passend deken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 15:06

Uiteindelijk zijn het ook maar foto's en moet je vooral in het echt kijken hoe de deken ligt en zit.
En terug kan hij nu toch niet meer ;)

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 16:57

Dat is zeker waar! Alleen ik heb ook nog een 0 grams mee besteld dus had de deken op de foto’s toch alsnog niet goed gezeten/naar achteren gaan trekken dan had ik de 0 Grams terug gestuurd en deze 100 Grams op de foto’s te koop gezet. Had zonde geweest van het geld natuurlijk, maar ik heb al zo veel dekens geprobeerd dat ik echt mijn hoop op de Rhino had gevestigd.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 11:10

Heeft iemand misschien ervaring met het repareren van deze scheur? Zou dat nog haalbaar zijn, iemand tips waar weg te brengen eventueel?
Afbeelding
Afbeelding

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 11:51

Ik zou een nieuwe kopen

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 12:01

Was ook mijn gedachte :P kleine dingen zou ik nog wel repareren maar dit is best groot

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 12:32

Ding is net 1 seizoen gebruikt, paard staat alleen en is zo vierkant afgescheurd op de naden.. Even een nieuwe kopen hoewel ik er net 200 euro voor heb betaald lukt niet.. En omdat het zo 'mooi' vierkant is gescheurd lijkt het me toch wel te repareren?

Horseware trekt zijn handen er vanaf, ben enorm teleurgesteld, dit lijkt duidelijk een productiefout als die zo op de naad afscheurd.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 12:38

Ik zou hem met de hand naaien en dan de naad "afkitten" met bv Stormsure lijm, of vergelijkbare lijm.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 12:51

Bedoel hij hoeft van mij niet waterdicht weer te worden, maar als staldeken in gebruik ook dikke prima. Misschien dat ik een handig iemand kan vinden die dit met de hand wel kan doen voor mij, dankjewel voor de tip.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 12:57

Ik zou een oproep op Facebook zetten ofzo dat je iemand zoekt die dit maken kan.
Dit is namelijk best makkelijk te maken :j
Onder een goede naaimachine kun je zo de randen weer vastnaaien, of er even een strip overheen naaien.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 12:57

Dit lijkt mij geen productiefout maar gewoon een lomp paard.. alles kan kapot. En ze scheuren dan vaak juist zo af.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 13:00

SansaS schreef:
Dit lijkt mij geen productiefout maar gewoon een lomp paard.. alles kan kapot. En ze scheuren dan vaak juist zo af.

Ja kan mij ook wel voorstellen dat horseware hier niks mee doet.

Lijkt me op de plek waar de voering kapot is gebeten en getrokken door een paard die daarna vol heeft vast gehouden.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 13:02

Precies of vastgezeten aan een spijker oid

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 13:06

Meeste dekenwasserijen hebben ook reparatieservice. Die kunnen echt veel. Dus zou daar even informeren.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 13:20

Toch knap dat jullie weten hoe mijn paard dit voor elkaar heeft gekregen zonder dat alle genoemde orzaken onwaar zijn.

Het is precies vierkant op de naad gescheurd, kaarsrecht, dat heb ik nog nooit meegemaakt in mijn 20 jaar met dekens.
Een fb oproepje is misschien wel een goeie ja, dankjewel!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 13:59

Gewoon eerst goed schoonmaken, met de hand afstikken en er een stuk ducttape op plakken. Of een stukje van een andere oude deken/ tent/ regenjas opplakken met textiellijm.

Je kunt het zelf prima stikken hoor, al zou je het nog nooit gedaan hebben. Het hoeft niet mooi

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 14:09

Aatrox schreef:
Toch knap dat jullie weten hoe mijn paard dit voor elkaar heeft gekregen zonder dat alle genoemde orzaken onwaar zijn.

Het is precies vierkant op de naad gescheurd, kaarsrecht, dat heb ik nog nooit meegemaakt in mijn 20 jaar met dekens.

Tja ik heb het wel meegemaakt kaarsrecht op de naad en stond er naast. Was een uitsteeksel aan het hek en zag er precies zo uit als dit.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 14:21

https://www.equismart.nl/nl/

Bij Equismart in Westerhoven repareren ze alle soorten scheuren in dekens, je kunt ze er heen brengen of opsturen, ze doen het super netjes.

Je kunt het ook met de hand aan elkaar naaien of goed strak leggen en dan tear aid eroverheen plakken, is het ook weer waterdicht.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 14:45

SansaS schreef:
Aatrox schreef:

Tja ik heb het wel meegemaakt kaarsrecht op de naad en stond er naast. Was een uitsteeksel aan het hek en zag er precies zo uit als dit.

:j
Op de naad kapot is juist wel vaak zoiets.
Ook ik heb de naad zien scheuren bij een paard dat aan de deken hing. Vandaar juist ook mijn gedachte.
(En weer niet die van een uitsteeksel.)

Op de plek waar de tanden zaten maar lichte krasjes.
Maar die trok de deken zo hard opzij, paard stond haaks op die andere zeg maar, dat de naad het zwakste punt werd en zo los kwam.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 15:39

Heel deel van de scheur zit toch ook niet op de naad? Op de rug en op de zijkant omlaag?
Lijkt gezien het gat in de voering alsof hij in de punt is gepakt en naar achter is getrokken. Maar goed, hoe dan ook heel vervelend, maar een productiefout lijkt me niet nee.... Zou hem naar een wasserij sturen. Kunnen ze hem maken en meteen wassen zodat hij onder een deken kan.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 16:22

Mijn ervaring is dat alle dekens zo recht scheuren door de stof. Ik zou gewoon een dekenwasserij in de buurt zoeken om het te laten repareren. De meeste kunnen dit inderdaad wel zeker als het niet meer waterdicht hoeft te zijn.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 16:25

Lekker scheurtje. :wow:

Maar inderdaad zo recht scheuren veel dekens hoor. Als je kijkt naar de stof zie je ook de structuur van de stof precies in twee richtingen, horizontaal en verticaal, lopen. De reden dat van duurdere dekens nu regelmatig met ballistic nylon of een stof met hexagon structuur worden gemaakt. Als dat stuk gaat, kan het minder makkelijk doorscheuren in die richting.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 10:35

Duurdere dekens? Deze was al ruim 200+ euro..